Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Jak się dobrze wyspać?

Jak się dobrze wyspać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
Sen jest niezbędny dla każdego z nas. Podczas snu nie tylko wypoczywamy po całym dniu ciężkiej pracy, ale również nasz organizm się regeneruje i nabiera sił. Jednak często zdarza się, że wstając czujemy się niewyspani. Jak temu zaradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Staraj się dobierać regularne pory snu. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, lecz wtedy kiedy tylko możesz kładź się o stałej godzinie. Nieregularne godziny snu rozregulowują działanie naszego biologicznego zegara, który po prostu nie pozwala nam zasnąć. Nasz organizm potrzebuje pewnej ciągłości w czynnościach. Zaniedbanie tego zalecenia często grozi bezsennością. Nie siedź więc do późnych godzin nocnych. Zmęczony na pewno szybko uśniesz, lecz gdy potem przyzwyczaisz swój organizm do takiego stanu rzeczy, to bardzo ciężko będzie Ci usnąć.
2
Nie wybieraj zbyt miękkich poduszek. Idealna poduszka powinna być półsztywna – ta prawidłowo podpiera kręgosłup i sprawia, że budzimy się wypoczęci. Jeśli wybieramy zbyt miękkie poduszki to nasz kręgosłup ma złe podparcie, a nam jest niewygodnie spać. Wtedy budzimy się z bolącymi mięśniami pleców a komfort snu znacznie spada. Materac również nie powinien być zbyt miękki, ale też unikaj zbyt twardych. Wybieraj te na których wygodnie Ci się leży. Ważne jednak aby łóżko „nie zapadało się” gdy się na nim położysz. Materac również powinien dobrze podpierać Twoje plecy podczas snu.
Jak leczyć bezsenność?
Jak odczytywać ciśnienie krwi?
Jak wyleczyć klaustrofobię?
Jak leczyć pokrzywkę alergiczną?
strona 1 z 2następna >
 1.1/5 (158 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sylwia180793 - 2012-12-20
Warto upewnić się również gdzie w naszym domu są tzw. żyły wodne. Gdy przez łóżko przechodzi żyła wodna mogą występować różne dolegliwości np. problemy ze snem, bóle głowy.
Jak się wyspać?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub