Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?
Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Grzybica stóp jest bardzo kłopotliwą chorobą, szczególnie w lecie gdy chcielibyśmy eksponować swoje stopy. Chociaż grzyby atakujące naskórek, paznokcie i błony nie zagrażają naszemu życiu, to jednak wpływają negatywnie na jakość życia. Leczenie grzybicy jest zazwyczaj długotrwałe, lecz łatwe do przeprowadzenia w domu. Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z grzybicą stóp i paznokci - ten artykuł jest dla Ciebie!
1

Profilaktyka grzybicy stóp

Od dawna wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Profilaktyka w przypadku tej choroby polega głównie na przestrzeganiu zasad higieny.

  • Bakterie grzybicze lubią ciepłe i mokre miejsca, musisz więc dbać o to aby dokładnie wycierać się po kąpieli - szczególnie przestrzenie między palcami nóg. To uchroni Cię przed namnażaniem grzybów na Twoich stopach.

  • Dodatkowo staraj się mieć swój własny ręcznik i nie użyczaj go nikomu. Pożyczając komuś swój ręcznik możesz doznać zarażenia nawet o tym nie wiedząc.

  • Unikaj również pożyczania skarpetek lub cążek do paznokci, bo na nich też mogą „zasiedlić się” bakterie.

  • Jeśli cierpisz na nadmierną potliwość stóp to zastosuj odpowiednie talki lub pudry, które sprawią, że Twoje stopy będą suche przez cały dzień. Utrzymywanie suchych stóp pomaga zapobiegać rozwojowi grzybów.

  • Pamiętaj również aby nosić przewiewne obuwie, w których stopa będzie mogła „oddychać”. W obuwiu wykonanym z syntetycznego materiału noga ma skłonność do pocenia się. Na lato wybierz sandały lub wygodne klapki.

Jak usunąć nagniotki?
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Jak leczyć przewlekłe zapalenie oskrzeli?
Jak walczyć z grzybicą?
strona 1 z 2następna >
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

To ulubiony przysmak dzieci i dorosłych, a także bardzo zdrowa przekąska. Jabłka możesz nafaszerować innymi owocami....
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona śluzowa stale produkuje bezbarwną, płynną wydzielinę, której...
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub