Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?
Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

Jak leczyć grzybicę stóp i paznokci?

, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Grzybica stóp jest bardzo kłopotliwą chorobą, szczególnie w lecie gdy chcielibyśmy eksponować swoje stopy. Chociaż grzyby atakujące naskórek, paznokcie i błony nie zagrażają naszemu życiu, to jednak wpływają negatywnie na jakość życia. Leczenie grzybicy jest zazwyczaj długotrwałe, lecz łatwe do przeprowadzenia w domu. Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z grzybicą stóp i paznokci - ten artykuł jest dla Ciebie!
1

Profilaktyka grzybicy stóp

Od dawna wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Profilaktyka w przypadku tej choroby polega głównie na przestrzeganiu zasad higieny.

  • Bakterie grzybicze lubią ciepłe i mokre miejsca, musisz więc dbać o to aby dokładnie wycierać się po kąpieli - szczególnie przestrzenie między palcami nóg. To uchroni Cię przed namnażaniem grzybów na Twoich stopach.

  • Dodatkowo staraj się mieć swój własny ręcznik i nie użyczaj go nikomu. Pożyczając komuś swój ręcznik możesz doznać zarażenia nawet o tym nie wiedząc.

  • Unikaj również pożyczania skarpetek lub cążek do paznokci, bo na nich też mogą „zasiedlić się” bakterie.

  • Jeśli cierpisz na nadmierną potliwość stóp to zastosuj odpowiednie talki lub pudry, które sprawią, że Twoje stopy będą suche przez cały dzień. Utrzymywanie suchych stóp pomaga zapobiegać rozwojowi grzybów.

  • Pamiętaj również aby nosić przewiewne obuwie, w których stopa będzie mogła „oddychać”. W obuwiu wykonanym z syntetycznego materiału noga ma skłonność do pocenia się. Na lato wybierz sandały lub wygodne klapki.

Jak leczyć grzybicę paznokci?
Jak leczyć grzybicę jamy ustnej?
Jak usunąć nagniotki?
Jak walczyć z grzybicą paznokci?
strona 1 z 2następna >
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Higiena stóp jest bardzo ważna w ciągu całego roku. Zaniedbane stopy mogą złapać infekcję lub grzybicę. Poniżej...
Jak zapobiegać grzybicy stóp?
Higiena stóp jest bardzo ważna w ciągu całego roku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub