Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować grudnika?

Jak pielęgnować grudnika?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Grudnik, inaczej kaktus bożonarodzeniowy, Zygokaktus lub Schlumbergera truncata rośnie w dżunglach Brazylii. Kwitnie obficie zimą w okresie Bożego Narodzenia, stąd też potoczna nazwa grudnik. Kwiaty kaktusa tworzą piękną dekorację pomieszczenia.
1
Ogólne informacje

Grudniki są bardzo cenione, gdyż obficie kwitną zimą. Kwiaty są koloru białego, różowego, czerwonego, aż do barwy purpurowej. Piękne kwiaty są wielkości około 5  cm z warstwami wygiętymi do tyłu i wystającymi pręcikami. Roślina ma ząbkowane łodygi członowane, na ich końcach pojawiają się piękne kwiaty. Dorosła roślina osiąga rozpiętość do 60cm.

Kaktusy te wymagają ziemi torfowej, podlewamy je przez cały rok i traktujemy jak zwykłe rośliny pokojowe. Roślinę przesadzamy co roku po okresie spoczynku.
2
Warunki i podlewanie

Roślina ta potrzebuje stanowiska jasnego, a w okresie zimy trochę słońca. Powinna przebywać w normalnej temperaturze pokojowej. W okresie wzrostu gleba powinna być wilgotna, zaś roślinę należy dokarmiać płynnym nawozem bogatym w potas co 12 dni. Nie dokarmiamy rośliny w okresie kwitnienia.

Grudnika zraszamy przez ustawienie doniczki w pojemniku z wilgotnym żwirem. Zimą podlewamy roślinę raz na miesiąc, a jesienią i wiosną co dwa tygodnie. Latem podlewamy częściej, nawet raz na tydzień, ale dopiero po upewnieniu się, że powierzchnia ziemi jest sucha.
Jak przesadzać paprocie?
Jak pielęgnować kamelię japońską?
Jak pielęgnować kaktusy?
Jak pielęgnować gardenię?
Wskazówki
  • Najlepszą wodą do podlewania kaktusa jest woda deszczówka. Woda z wodociągu może pozostawiać białe ślady.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

ona - 2013-04-18
A mój grudnik kwitł w grudniu i kwitnie teraz, w połowie kwietnia. Mam więc pytanie: kiedy mogę go przesadzić, bo w okresie kwitnienia chyba nie?
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale nią nie jest. Ta niezwykle mocna...
Jak pielęgnować jukę?
Yucca popularnie nazywana juką swoim pokrojem przypomina palmę, choć botanicznie wcale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub