Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować grudnika?

Jak pielęgnować grudnika?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 
Grudnik, inaczej kaktus bożonarodzeniowy, Zygokaktus lub Schlumbergera truncata rośnie w dżunglach Brazylii. Kwitnie obficie zimą w okresie Bożego Narodzenia, stąd też potoczna nazwa grudnik. Kwiaty kaktusa tworzą piękną dekorację pomieszczenia.
1
Ogólne informacje

Grudniki są bardzo cenione, gdyż obficie kwitną zimą. Kwiaty są koloru białego, różowego, czerwonego, aż do barwy purpurowej. Piękne kwiaty są wielkości około 5  cm z warstwami wygiętymi do tyłu i wystającymi pręcikami. Roślina ma ząbkowane łodygi członowane, na ich końcach pojawiają się piękne kwiaty. Dorosła roślina osiąga rozpiętość do 60cm.

Kaktusy te wymagają ziemi torfowej, podlewamy je przez cały rok i traktujemy jak zwykłe rośliny pokojowe. Roślinę przesadzamy co roku po okresie spoczynku.
2
Warunki i podlewanie

Roślina ta potrzebuje stanowiska jasnego, a w okresie zimy trochę słońca. Powinna przebywać w normalnej temperaturze pokojowej. W okresie wzrostu gleba powinna być wilgotna, zaś roślinę należy dokarmiać płynnym nawozem bogatym w potas co 12 dni. Nie dokarmiamy rośliny w okresie kwitnienia.

Grudnika zraszamy przez ustawienie doniczki w pojemniku z wilgotnym żwirem. Zimą podlewamy roślinę raz na miesiąc, a jesienią i wiosną co dwa tygodnie. Latem podlewamy częściej, nawet raz na tydzień, ale dopiero po upewnieniu się, że powierzchnia ziemi jest sucha.
Jak pielęgnować pelargonie wielokwiatowe?
Jak uprawiać kawę arabską w domu?
Jak pielęgnować anturium?
Jak pielęgnować bambusa?
Wskazówki
  • Najlepszą wodą do podlewania kaktusa jest woda deszczówka. Woda z wodociągu może pozostawiać białe ślady.
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (21 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

ona - 2013-04-18
A mój grudnik kwitł w grudniu i kwitnie teraz, w połowie kwietnia. Mam więc pytanie: kiedy mogę go przesadzić, bo w okresie kwitnienia chyba nie?
Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych. Roślina posiada duże,...
Jak hodować fikusa?
Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub