Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak usunąć plamy?
Jak usunąć plamy?

Jak usunąć plamy?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (261 ocen)
Oceń 
Czy plamy są dla Ciebie codzienną zmorą? Twoje dziecko uwielbia się brudzić mimo Twoich próśb i gróźb? Jeśli żadne proszki nie dają sobie rady pora zasięgnąć starych i sprawdzonych sposobów usuwania plam. Tutaj znajdziesz porady oraz wskazówki na temat domowego wywabiania i usuwania różnego typu plam.
1
Plamy z atramentu

Świeże plamy należy przemyć czystą wodą, po czym wyprać w roztworze środka piorącego. Jeśli plamy są stare należy nałożyć na nie papkę sporządzoną z soli oraz soku z cytryny. Pozostawić na kilkanaście minut po czym dokładnie wypłukać.
2
Plamy z białka

Plamy z białka zmywamy zimną lub letnią wodą. Plamy zaschnięte - rozcieńczonym amoniakiem (należy uważać na tkaniny kolorowe).
3
Plamy z czekolady

Plamy z czekolady należy zwilżyć gliceryną a następnie spłukać ciepłą wodą.
4
Plamy z farby do włosów

Poplamioną odzież należy przecierać wodą utlenioną z dodatkiem amoniaku, po czym dobrze wypłukać.
5
Plamy z herbaty

Świeże plamy należy natychmiast posypać solą a następnie wyprać w gorącej wodzie z dodatkiem środka piorącego. Stare plamy z herbaty należy zmoczyć gliceryną po czym zmyć słabym roztworem wody utlenionej (1%). Dobrze wypłukać.
6
Plama z kawy
Plamy z kawy

Świeże plamy należy natychmiast posypać solą, wypłukać, posmarować zaplamiony materiał środkiem piorącym i zmyć gorącą wodą. Stare plamy z kawy posmarować gliceryną z dodatkiem spirytusu. Pozostawić tak na dłuższy okres, co pewien czas plamę powtórnie nasączając. Spłukać należy ciepłą wodą.
strona 1 z 4następna >
Przeczytaj teraz: Jak czyścić skórę?
 2.6/5 (261 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (31)

kamil - 2013-08-19
uprałem sobie podkoszulkie i umazała mi się z rdzy jak dam cytryne i sól na niebiesko i szaro podkoszulkie czy zejdzie mi kolor?? z podkoszulki
amelia - 2013-06-24
plamy z krwi z ważnego dokumentu (z papieru) udało mi się usunąć polewając wodą utlenioną i gdy zaczęło się pienić szybko przykładałam chusteczkę i znikły na szczęście (krew kapnęła akurat na miejsce podpisu na szczęście nic nie uległo uszkodzeniu, tusz od długopisu się nie rozmazał) .
grazyna2 - 2013-04-11
Tłuste plamy usuwam polewając Ludwikiem- płynem do mycia naczyń. Polewam na plamę , zostawiam na kilka godzin( 2- 3) i potem piorę. Po kłopocie! To się sprawdza nawet w zaschniętych i starych plamach..
gochuraja - 2013-04-08
Jak usunac plamy po tabasco z bialego blatu?
plaza110 - 2013-02-18
Jak usunąc plamy z czarnego markera na rózowej tunice?
mala gosposia - 2012-10-09
Chcialam dodac, ze plamy z wina bialego usuwamy winem czerwonym, a plamy z czerwonego bialym. Niewiarygodne, ale to dziala.
mala gosposia - 2012-10-09
Plamy ze swiezej krwi najlepiej usuwa letnia woda a nie zimna!!! Sprawdzilam to wielokrotnie. Po zanurzeniu w zimnej wodzie plamy sa trudniejsze do usuniecia, zniszczylam przez to kilka ubran, bo posluchalam starej rady.
Ema :D - 2012-04-06
Mam białą bluzkę i dzisiaj przypadkowo wycisnęął mi się na nią sok z mandarynki .
jak mam usunąć tą plamę?!
Prosze pomóżcie! ;c
beti - 2012-02-17
ja usuwam świeże tłuste plamy płynem do mycia naczyń :D mi to sie sprawdza
Oluśka ;d - 2011-11-06
Mam taki kremowe spodnie i wrzuciłąm je do pralki. Okazało się że po praniu na tylnej kieszeni jest żółta plama , bo w kieszeni był kawałek żółtego papieru. Prałam wanishem i 3 ray w pralce trochę znikła ale dalej ją widac co mam zrobić ? :/
ulalal - 2011-05-07
jak usunac plame po sosie pomidorowym od pizzy?
domia - 2011-04-26
Jak usunąć plame po leku ascofer
will - 2011-02-20

Mam duzy problem, na mojej ulubionej czarnej bluzce są plamy których nie da sie wyprać w pralce, prawdopodobnie są one po wydzielinie z nosa, mogła ona sie zrobić po dość nie miłych okolicznosciach gdy pocieszałam moją przyjaciółke. Nie wiem co robić, proszę pomóżcie!

Kora - 2011-01-22
Jak usunąć plamę po sosie z gołąbków?
MamaOli - 2010-11-30

Quote From maja,
Jak usunąć resztki cementu z ubrania?

Polej plamy z cementu lekko podgrzanym octem. Poczekaj chwilę, aż cała plama ładnie namoknie po czym zeskrob cement. Powtarzaj dopóki plama całkiem nie zniknie.

Czy nie zdarzyło się nam natrafić w praniu na tłustą plamę? Obrusy lub ubrania są narażone na tego typu uporczywe...
Jak usunąć plamy z masła?
Czy nie zdarzyło się nam natrafić w praniu na tłustą plamę? Obrusy lub ubrania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub