Tutaj jesteś: Dziecko > Zakładanie Rodziny > Planowanie ciąży > Jak obliczyć dni płodne?

Jak obliczyć dni płodne?

, redaktor Tipy.pl
 3.9/5 (47 ocen)
Oceń 
Starasz się o dziecko a może chcesz kochać się z partnerem bez ryzyka zajścia w ciążę? W każdym z tych przypadków powinnaś ustalić czas kolejnej owulacji. Poniżej znajdziesz proste porady jak obliczyć i wykryć dni płodne, aby uniknąć zajścia w ciążę lub ją ułatwić.
1
Musisz zacząć zapisywać przebieg swoich miesięcznych cyklów, szczególnie pierwszy dzień miesiączki. Potrzebny będzie zapis przynajmniej 4 ostatnich.
2
Długość cyklu oblicza się od dnia pojawienia się miesiączki aż do dnia poprzedzającego pojawienie się kolejnej. Jeżeli masz regularne cykle wówczas zapis będzie posiadał te same dni, które będą wyznaczać długość twojego cyklu miesięcznego.
3
Jeżeli twoje cykle są nieregularne pomogę Ci wyznaczyć średnią, która będzie odzwierciedleniem twoich cyklów. Potrzebujesz zapisków z 4 ostatnich miesięcy, czyli dat od pierwszej miesiączki do następnej. Liczysz ilość dni pomiędzy tymi dwoma datami. Tak samo obliczasz pozostałe miesiące. Dodajesz te cyfry do siebie i dzielisz je przez liczbę miesięcy. Czyli np.: ostatnie 4 cykle to 28 dni, 30 dni, 31 dni i 27 dni. Dodając te liczby 28+30+31+27 = 116. teraz dzielimy 116/4= 29. otrzymana cyfra 29 jest średnią długości cyklu z 4 miesięcy.
4
Znając już średnią długość cyklu załóż że od dnia pojawienia się ostatniej miesiączki za 29 dni powinna być następna. Następnie odejmij 14 dni od założonej daty następnej miesiączki, otrzymany dzień będzie dniem owulacji plus/minus 2 dni. Czyli innymi słowy odliczając 12-16 dni wstecz od założonej daty pojawienia się miesiączki, będziesz miała owulację czyli dni płodne.
5
Wykorzystaj otrzymane obliczenia do poczęcia dziecka, lub unikaj stosunków płciowych bez zabezpieczenia jeżeli nie chcesz zajść w ciążę.
Jak zrobić bukiet z ubranek?
Co powinien jeść mężczyzna starający się o dziecko?
Jak zwiększyć szanse zajścia w ciążę?
Jak namówić męża na dziecko?
Przeczytaj teraz: Jak wyznaczać dni płodne?
 3.9/5 (47 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

sasha - 2012-09-26
Ja używam afrodyty - testera na ślinę. Bardzo prosta skuteczna metoda także polecam
chelsea - 2011-07-14
jeśli, ktoś ma problemy z obliczeniem dni płodnych to proponuję testy owulacyjne, albo monitory cyklu
Dziecko - 2010-12-01

Wpisz w google "kalkulator dni płodnych". Będziesz mieć sporo wyników. Ciężko jest to określić na podstawie dwóch dat które podałaś. Z nich wynika, że długość cyklu masz 30 dni. Jeśli tak jest zawsze to dni w których masz największe szanse na zajście w ciążę to 5-12-2010, później 4-1-2011 i 3-2-2011. Ogólnie przy 30 dniowym cyklu to największe szanse masz 16 dni przed planowaną miesiączką -2 dni.

lola18 - 2010-12-01
Nie umiem obliczyc swoich dni płodnych wszedzie jest inna reguła i juz sie sama w tym wszytskim pogubiłam i chce sie upewnic czy licze je dobrze,czy mogła by któras z was mi pomóc??Ostatnio okres miałam :19-25 października, 19-25 listopada .Prosze o pomoc.I z góry dziękuje
Hala - 2010-07-01

Na następny dzień nigdy nie ma objawów ciążowych (plemnik idzie do jajeczka ponad 48h więc nie jest możliwe bycie w ciąży na następny dzień - plemniki jeszcze nigdzie nie dotarły - o ile w ogóle dotrą kiedykolwiek w twoim przypadku).

Brzuch cię boli prawdopodobnie dlatego że było za mało śluzu podczas stosunku (byłaś za mało podniecona i nie użyliście lubrykantów. Zwykle tak dzieje się za pierwszym razem bo zdenerwowanie przeszkadza w wystarczającym podnieceniu się). Poza tym może cię boleć brzuch bo to w końcu był pierwszy raz! Zresztą nawet jak jest 1000 raz to brzuch czasami może boleć (np. z powodu zbyt głębokiej penetracji).

Niedobrze ci bo się stresujesz. Stres może wynikać a) z bezpodstawnego wmawiania sobie że jesteś w ciąży b) ze stresu wynikającego z pierwszego razu.

PS. Stosuj pigułki i prezerwatywy to w ciąży nie będziesz i nie będziesz się niepotrzebnie stresować. Jak ich używać nie będziesz to za rok będziesz młodocianą mamą i nikt ci na to nie poradzi. Jak chcesz być już mamą to spoko, możesz sobie być. Jak nie to nieużywanie prezerwatyw będzie świadczyło tylko o twojej głupocie (bez obrazy).

Pozdrawiam

zrospaczona.!!!! - 2010-07-01
jej mam problem kochałam sie z chłopakiem. to był moj pierwszy raz 29.06 i od nastepnego dnia boli mine brzuch jak na okres i nie dobrze mi bardzo sie boje ze jestem w ciazy czy to mozliwe.??
Będziesz zaskoczona ile znaków i sygnałów daje Twoje ciało przed zbliżającą się owulacją. Najważniejsze jest aby...
Jak rozpoznać oznaki owulacji?
Będziesz zaskoczona ile znaków i sygnałów daje Twoje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub