Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak usunąć nagniotki?
Jak usunąć nagniotki?

Jak usunąć nagniotki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 
Nagniotek to okrągłe stwardnienie skóry powstające na palcu stopy. Trzon lub korzeń nagniotka sięga w głąb skóry, naciskając na bardzo wrażliwą warstwę okostnej wywołując dotkliwy ból. Tkanka wokół nagniotka może być bardzo zaczerwieniona, a nawet zajęta stanem zapalnym. Czytając ten artykuł dowiesz się jak radzić sobie z nagniotkami.
1
Przyczyny powstawania nagniotków.

Wymienia się cztery przyczyny powstawania nagniotków. Po pierwsze jest to niewygodne obuwie (za ciasne lub zbyt małe buty). Inną przyczyną może być nieprawidłowy, niedbały chód i wtedy nie pomogą nawet najwygodniejsze buty. Nagniotki mogą powstawać również wtedy, gdy śródstopie nie jest prawidłowo wysklepione. I wreszcie czwartą przyczyną – występującą niezwykle rzadko jest genetyczne uwarunkowane zniekształcenie palców stóp (palce nachodzą na siebie). W większości przypadków winien jest człowiek i jego zaniedbania. Najczęstsze objawy nagniotków to: ból podczas chodzenia w ciasnych butach, miejscowe stwardnienie skóry, zaczerwienione, wrażliwe na ucisk punkty na palcu stopy oraz ból podczas chodzenia na boso.
2
Leczenie nagniotków.

Sposób leczenia nagniotków zależy od przyczyny ich powstawania. Jeśli przyczyną było źle dobrane obuwie, należy w przyszłości wystrzegać się pochopnego zakupu. Buty należy kupować bardzo ostrożnie, po dokładnej przymiarce. Za zakupy należy wybrać się najlepiej w godzinach popołudniowych, ponieważ w ciągu dnia stopy są opuchnięte i wówczas bardzo trudno jest dobrać właściwe obuwie. Jeszcze lepszym wyjściem będzie obrysowanie kształtu stopy na tekturze, wycięcie go i zabranie go ze sobą do sklepu. Należy włożyć tekturową stopę do buta i sprawdzić, ile wolnego miejsca zostało w bucie. Trzeba pamiętać, że wygodne buty to połowa sukcesu! Jeśli nagniotek powstał z powodu nieprawidłowego sposobu chodzenia - zwłaszcza u dzieci - należy zacząć stosować specjalne ćwiczenia lecznicze, które organizowane są przez ortopedów. Gdy powodem jest niedostateczna wysokość śródstopia należy zacząć stosować specjalne wkładki lecznicze do butów. Są one dostępne w sklepach ortopedycznych i niektórych aptekach na zamówienie. Można również kupić obuwie ortopedyczne z podwyższeniem śródstopia.
3
Usuwanie nagniotków.

Jeśli nagniotek już powstał, należy stosować specjalny plaster lub maść przeciw nagniotkom. Maść powoduje rozmiękanie zrogowaciałej skóry. Dolegliwości złagodzą również kąpiele nóg z dodatkiem kwasu borowego. Oprócz tego możesz zakupić filcowy pierścień dostępny w aptekach i drogeriach i nałożyć go na palec stopy. Taki pierścień złagodzi objawy i pomoże uniknąć bólu podczas chodzenia.
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Jak leczyć pokrzywkę alergiczną?
Jak odpowiednio dbać o stopy?
Jak być zdrowym?
Przeczytaj teraz: Jak być zdrowym?
 3.7/5 (15 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona śluzowa stale produkuje bezbarwną, płynną wydzielinę, której...
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub