Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Jak leczyć zastrzał palca?
Jak leczyć zastrzał palca?

Jak leczyć zastrzał palca?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (29 ocen)
Oceń 
Zastrzał jest ostrym procesem zapalnym palców ręki. Pojawia się ropne zapalenie tkanki wokół paznokci u rąk albo całych dłoni. Ropotwórcze zarazki często wnikają do wewnątrz przez małe skaleczenia, infekując ranę. Przewlekłą postać choroby wywołują grzyby pleśniowe białawe. Jeśli nie wiesz jak wyleczyć zastrzał paznokcia - ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Przyczyny zastrzału palca

Przyczyną tych niezwykle bolesnych stanów zapalnych mogą być niewielkie nawet skaleczenia i ranki, powstałe często podczas wykonywania manicure i usuwania skórki paznokciowej. Skórę może także kaleczyć paznokieć wrastający w tzw. wał paznokciowy. Zarazki, najczęściej gronkowce, wnikają również przez pęknięcia skóry palców dłoni. O infekcję znacznie łatwiej podczas choroby i osłabienia organizmu. Sucha, popękana i zaniedbana skóra jest bardziej podatna na zakażenia. Równie niekorzystne jest częste moczenie i niedokładne suszenie rąk.

Stany zapalne placów dłoni mogą być bardzo niebezpieczne, zwłaszcza jeśli infekcja dotyczy głębszych warstw tkanki podskórnej. Pochewki ścięgniste są bowiem tak ze sobą połączone, że ułatwiają bakteriom i drobnoustrojom przemieszczanie się z jednego miejsca na drugie. W ten sposób zakażenie bardzo szybko może objąć następne palce. Zaniedbanie zastrzału kostnego prowadzi do martwicy opuszka.
Jak leczyć grzybicę paznokci?
Jak malować paznokcie metodą wodną?
Jak naprawić złamanego paznokcia?
Jak walczyć z grzybicą paznokci?
strona 1 z 2następna >
 3.2/5 (29 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

malenka - 2014-01-28
mi zastrzal zrobil sie ok 5 dni temu. od razu wrzatek i maczanie. w czystej wodzie, w czarnej herbacie i rumianku. pod opatrunek masc ichtiolowa... nic... zero ulgi. dzis doszedl rivanol i tribiotic. jutro wymocze we wrzatku z mydlinami. jesli to nic nie da to w srode chirurg:(
matijen - 2013-10-05
A ja mam lepszą metodę na to :) Idziemy do apteki i kupujemy maść Tribiotyk - koszt około 10 zł. Myjemy nogi na wieczór i przed położeniem się spać nakładamy maść grubo na całą ranę oraz na opatrunek. Owijamy palca tak aby się nie odwiązało w trakcie snu. Rano zdziwicie się co się stało i będziecie zadowoleni. Opatrunek można powtórzyć kolejnej nocy w razie potrzeby. Ten sposób działa i nie ważne jaki jest stan rany.
ewa - 2013-10-04
Wiola ma racje! Wystarczy zamaczac palec kilka razy we wrzacej wodzie. To dziala!
wiolka - 2013-02-19
Krótko i na temat. Doradzam to każdemu. Ze 20 lat temu miałam zastrzał przy paznokciu palca serdecznego(manicure sobie robiłam) , rosło, puchło,zbierało się, bolało bardzo. Skończyło sie na chirurgicznym cięciu palca i sączkach.
Pan doktor poradził krótko: następnym razem moja panno, jak coś takiego sobie urządzisz-to gdy tylko poczujesz objawy zastrzału:naciągnięta skóra, pulsowanie,kłucie-jest piękna metoda, mianowicie-zagotować wrzątek, zacisnąć zęby i "chlupać" tym paluchem w ten wrzątek(w miseczce) tak około 20 razy....boli,wiem, ale nie ma opcji ,że nie pomoże.
Prawda, opcji nie ma. Od tego czasu wielokrotnie miałam objawy pięknie zapowiadającego się zastrzału i... zęby zaciśnięte, wrzątek, 20 razy "chlupnięte"(jasne,że wrażenie nie miłe"), następnego ranka znaku po objawach, nie mówiąc o zastrzale.
Stary doktor, dobry i mądry. Każdemu to doradzam, każdemu ratuje palucha.Ps-na szczęście nie słyszałam o zastrzale głowy, bo to-to jednak trudno mi sobie wyobrazić("chlupanie" głowy we wrzątku heheheh)
sylwia180793 - 2012-12-13
Polecam na zastrzał olejek herbaciany, który można kupić w sklepie zielarskim, odkazi zranione miejsce i uśmierzy ból, zapach może nie jest przyjemny ale warto się chwilę przemęczyć.
Obgryzanie paznokci, jest problemem wielu osób. Może ono być spowodowane stresem, jednak często robimy to również z...
Jak przestać obgryzać paznokcie?
Obgryzanie paznokci, jest problemem wielu osób. Może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub