Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Szkodniki, Choroby, Problemy > Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?

Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?

, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (13 ocen)
Oceń 
Nornice to drobnej budowy gryzonie o szaro-rudawym futrze. Żyją pod ziemią, gdzie ryją tunele. Czasem wychodzą na zewnątrz w poszukiwaniu pokarmu (zwłaszcza w porze wieczorno-nocnej), lecz i wtedy przebywają w sąsiedztwie swojego żerowiska, by w razie zagrożenia szybko się ukryć. Ich pokarmem mogą być np. ziarna, liście, kłącza, a w przypadku braku odpowiedniego pożywienia żerują też na korze drzew. W twoim ogrodzie zadomowiły się nornice i nie potrafisz dać sobie z nimi rady? Może tych kilka pomysłów pomoże ci pozbyć się problemu.
1
Przychodź na działkę z psem, dokarmiaj koty. Nornice są bardzo płochliwe, więc na pewno nie będą zadowolone z obecności biegającego wszędzie czworonoga. A koty dodatkowo chętnie na nornice polują.
2
Walcząc z nornicami zwróć uwagę również na krety, ponieważ te małe zwierzęta korzystają z ich wykopów. W miarę możliwości – niszcz krecie tunele.
3
Żeby zminimalizować straty, drogie rośliny sadź w osłonkach, np. w koszykach (choć jeśli nornicy będzie bardzo zależało na dostaniu się do twoich cebulek, pewnie wygryzie dziurę w koszyku)
4
Uprawiaj rośliny, których szkodniki nie lubią. Uprawa korony cesarskiej, wilczomlecza, czy też sadzenie czosnku między tulipanami to sposoby przekazywane sobie „z ust do ust”, które również, zgodnie z zapewnieniami praktyków, mają spowodować spokój w naszym ogrodzie. Należy się jednak nastawiać na to, że niekoniecznie zadziałają, a jeśli nawet uda się odpędzić niechcianych lokatorów, to z dużą dozą prawdopodobieństwa przeniosą się kawałek dalej. Niektórzy działkowcy praktykują również wkładanie do tuneli tych nielubianych roślin lub np. wsypywanie tam zatrutego ziarna. Należy przy tym zwracać uwagę, by nie dotykać ziarna ręką, ponieważ szkodnik może łatwo wyczuć zapach człowieka i zostawić trutkę.
5
Za dość skuteczną metodę uchodzi położenie na całości lub części upraw siatki z PCV. Wybierając taką siatkę zwracajmy uwagę, by oczka nie miały mniej niż 15 mm średnicy, by nie ograniczać wegetacji roślin oraz rozwoju ich systemu korzeniowego. Taką siatkę wkopujemy w ziemię na głębokość ok. 10 cm.
Jak się pozbyć komarów w ogrodzie?
Jak uprawiać pomidory pod folią?
Jak sadzić frezję?
Jak sadzić ogórki?
Wskazówki
  • Jeśli stosujesz odstraszacze akustyczne pamiętaj, że nornice szybko się do ich częstotliwości przyzwyczajają, tak więc po jakimś czasie będą mało skuteczne.
  • Jeżeli wszystkie mniej inwazyjne sposoby zawodzą, pozostaje skorzystanie z bogatej oferty środków chemicznych. Działają również środki na myszy i szczury w formie granulatu, które to granulki wsypujemy wprost do norki, nie zostawiamy na zewnątrz, by przypadkiem nie otruć jakiegoś ptaka. Niektórzy stosują także świece dymne – dodatkowo są skuteczne na krety i myszy polne.
 1.7/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

dziejek19421 - 2014-05-29
Mimo waszych dobrych rad moje nornice mają się dobrze.
dziejek19421 - 2014-05-28
Mam w ogrodzie problem z kretami i nornicami. Prawie wszystkie domowe sposoby zawodzą. Jak z nimi walczyć. Może znacie jakiś radykalny sposób. Nie chciałbym używać chemii. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Doświadczona - 2013-09-20
Żadne korony cesarskie ani sadzenie w koszyczkach nie pomogą.To chyba plaga egipska te nornice.
topielica - 2013-08-13
Można też ustawic zwykłe wiatraczki ogrodowe dla dzieci -pełno ich w skepach które w jakimś stopniu bedą odstraszac nornice zwłaszcza jak będzie wietrznie.Byc może nawet sie wyniosą ,bo kto lubi kiedy nieustannie zakłóca im się spokój.
grazyna2 - 2013-04-16
Rośliny sadź w pojemnikach ,a zwłaszcza te, które lubia nornice.
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki i potrafią zjeść wszystkie zielone...
Domowe sposoby na mszyce
Pozbycie się mszyc z ogrodu jest bardzo istotne. Owady te mają bardzo ostre szczęki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub