Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak postępować z dzieckiem autystycznym?
Jak postępować z dzieckiem autystycznym?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Autyzm oznacza wycofanie się w świat własnych przeżyć człowieka, który - jak się przypuszcza – ani nie posiada umiejętności, ani nie ma potrzeby nawiązywania kontaktów społecznych z otoczeniem. Choroba ta spotykana jest u osób dorosłych, choć występuje również jako zaburzenie rozwoju psychicznego u nowo narodzonych dzieci. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są objawy autyzmu i jak postępować z dzieckiem autystycznym.
1
Objawy autyzmu u dzieci.

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą charakterystyczną dziecka autystycznego jest to, że sprawia ono wrażenie, jakby żyło we własnym, niedostępnym dla nikogo świecie. Żyje jakby „pod szklanym kloszem”. Z innymi ludźmi takie dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, ani słownego. Nawet rodziców traktuje jak powietrze, odrzuca wszelkie czułości albo przestaje na nie reagować. Dziecko autystyczne nie może normalnie bawić się z innymi dziećmi. Uczy się mówić z wielkim trudem i zazwyczaj w kółko powtarza te same słowa, w pozbawiony sensu sposób. Osobliwy jest też stosunek takiego dziecka do samego siebie. Takiemu dziecku brakuje poczucia własnej tożsamości. Części swojego ciała traktuje niekiedy w taki sposób, jakby nie miały z nim nic wspólnego. Do dalszych objawów należy lęk przed zmianą otoczenia, opieranie się przed rozpoznawaniem ogólnych, codziennych zależności i niezdolność do oceny zagrożeń. Bez dostrzegalnej przyczyny dzieci autystyczne zaczynają się śmiać lub płakać albo mają napady złości.
Jak pomóc dziecku z zespołem Aspergera?
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak nauczyć się wymawiać R?
Jak uczyć dzieci z autyzmem?
strona 1 z 2następna >
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pomóc dziecku z autyzmem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub