Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Zachowanie się Dziecka > Jak postępować z dzieckiem autystycznym?
Jak postępować z dzieckiem autystycznym?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Autyzm oznacza wycofanie się w świat własnych przeżyć człowieka, który - jak się przypuszcza – ani nie posiada umiejętności, ani nie ma potrzeby nawiązywania kontaktów społecznych z otoczeniem. Choroba ta spotykana jest u osób dorosłych, choć występuje również jako zaburzenie rozwoju psychicznego u nowo narodzonych dzieci. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są objawy autyzmu i jak postępować z dzieckiem autystycznym.
1
Objawy autyzmu u dzieci.

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą charakterystyczną dziecka autystycznego jest to, że sprawia ono wrażenie, jakby żyło we własnym, niedostępnym dla nikogo świecie. Żyje jakby „pod szklanym kloszem”. Z innymi ludźmi takie dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, ani słownego. Nawet rodziców traktuje jak powietrze, odrzuca wszelkie czułości albo przestaje na nie reagować. Dziecko autystyczne nie może normalnie bawić się z innymi dziećmi. Uczy się mówić z wielkim trudem i zazwyczaj w kółko powtarza te same słowa, w pozbawiony sensu sposób. Osobliwy jest też stosunek takiego dziecka do samego siebie. Takiemu dziecku brakuje poczucia własnej tożsamości. Części swojego ciała traktuje niekiedy w taki sposób, jakby nie miały z nim nic wspólnego. Do dalszych objawów należy lęk przed zmianą otoczenia, opieranie się przed rozpoznawaniem ogólnych, codziennych zależności i niezdolność do oceny zagrożeń. Bez dostrzegalnej przyczyny dzieci autystyczne zaczynają się śmiać lub płakać albo mają napady złości.
Jak oduczyć dziecko przeklinania?
Jak nauczyć się wymawiać R?
Jak rozpoznać dziecko nadpobudliwe?
Co robić gdy dziecko chce popełnić samobójstwo?
strona 1 z 2następna >
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pomóc dziecku z autyzmem?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub