Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?
Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?

Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Ospa wietrzna to zakaźna choroba wirusowa, którą przechodzi prawie każde dziecko. Wywołuje go „uśpiony” od czasów dzieciństwa wirus, czekający w osłonkach nerwowych na osłabienie systemu immunologicznego organizmu i wywołujący nową infekcję. Przebieg tej choroby jest bardzo uciążliwy, lecz na szczęście istnieje kilka domowych sposobów na złagodzenie przebiegu choroby. Czytając ten artykuł dowiesz się jak leczyć ospę wietrzną u dziecka.
1
Przyczyny ospy wietrznej.

Wirus choroby jest przenoszony przez bezpośredni kontakt z chorym, w drodze infekcji kropelkowej albo w powietrzu. Stąd też nazwa ospa wietrzna. Szczególnie narażone są dzieci przebywające w szkołach, gdzie ryzyko bezpośredniego kontaktu z chorym znacznie wzrasta, zwłaszcza, że chory może zarażać innych na dwa dni przed pojawieniem się pierwszych objawów.
2
Przebieg ospy wietrznej.

Po upływie od 2 do 3 tygodni okresu inkubacji choroby, daje o sobie znać ból głowy oraz gorączka. Następnie na skórze pojawiają się niewielkie, czerwone plamki, które wkrótce przybierają postać pęcherzyków wypełnionych przezroczystym płynem. Plamki te widoczne są zazwyczaj najpierw na tułowiu, w okolicy pachwin i głowy, po czym szybko - w ciągu paru dni - rozprzestrzeniają się na całe ciało. Zdarza się, że pęcherzyki pojawiają się w jamie ustnej, wokół błony śluzowej oczu i genitaliów. Pęcherzyki równie szybko przysychają tworząc na powierzchni skóry ciemne krostki. Na tym etapie pojawia się bardzo nieprzyjemny, nieznośny wręcz świąd. Po upływie tygodnia lub dwóch wszystkie objawy ustępują, a pacjent powraca do zdrowia. Trzeba jednak pamiętać, że rozdrapywanie swędzących ranek może być przyczyną powstawania trwałych blizn.
Dla silnych, dobrze odżywionych dzieci choroba nie stanowi większego zagrożenia. Inaczej jest w przypadku dzieci wątłych, chorowitych oraz ludzi dorosłych, którzy nie przechodzili jeszcze ospy wietrznej.
3
Leczenie ospy wietrznej.

Dla złagodzenia swędzenia można użyć mieszanki tlenku cynku i wody wapniowej oraz łagodzących maści. Należy unikać rozdrapywania krostek, ponieważ może to wywołać powtórną infekcję. Gdy dolegliwości staną się wyjątkowo uciążliwe, lekarz może przepisać lek przeciwhistaminowy mający działanie łagodzące świąd. Chorzy powinni zostać w izolacji od osób, które nie przechodziły ospy wietrznej, do czasu aż zagoją się wszystkie krostki. Pod przyschniętymi, ale niezupełnie zagojonymi pęcherzykami ciągle jeszcze mogą znajdować się niebezpieczne dla innych wirusy.
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak uniknąć wszawicy?
Jak korygować wadliwą wymowę głosek
Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?
 1.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

klaudynka79 - 2014-08-27
Zioła szwedzkie pomagają na swędzące rany. Ja swojego synka smarowałam kremem z ziół szwedzkich i dzięki temu mniej się drapał a rany szybciej się goiły. Uważam że jest to najskuteczniejszy sposób i mam nadzieję że żadna z was nie będzie musiała już eksperymentować z różnymi środkami na swoich dzieciach. Krem z ziół szwedzkich działa najlepiej.
Pariah - 2014-07-09
Nie chcę pisać od początku i dlatego wklejam to co piszę na innych forach.

Nie katujcie maluchów gencjaną i brakiem kąpieli!
Po dwóch nieprzespanych nocach (bardzo córę swędziały krostki), znalazłem w necie artykuł, w którym lekarz zalecał częste mycie dziecka (byle niedługie kąpiele) i przemywanie krostek octeniseptem. Z mojego lenistwa przemywałem jej całą skórę tym środkiem. W naszym wypadku różnica ogromna, córa spokojnie przeszła chorobę i prawie śladów po krostach nie ma.
ania - 2012-04-21
moja niunia ma ospe wietrzna,najbardziej uciazliwe krostki pojawily sie na wargach sromowych i na pachwinach...ma 3latka czy jest jakis sposob na zwalczenie swedzenia i bolu w tych miejscach.prosze o pomoc
Owsica czyli inaczej choroba brudnych rąk, dotyka zwłaszcza dzieci, ponieważ nie dbają one o higienę tak starannie jak...
Jakie są objawy owsików?
Owsica czyli inaczej choroba brudnych rąk, dotyka zwłaszcza dzieci, ponieważ nie dbają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub