Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?
Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?

Jak leczyć ospę wietrzną u dzieci?

, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Ospa wietrzna to zakaźna choroba wirusowa, którą przechodzi prawie każde dziecko. Wywołuje go „uśpiony” od czasów dzieciństwa wirus, czekający w osłonkach nerwowych na osłabienie systemu immunologicznego organizmu i wywołujący nową infekcję. Przebieg tej choroby jest bardzo uciążliwy, lecz na szczęście istnieje kilka domowych sposobów na złagodzenie przebiegu choroby. Czytając ten artykuł dowiesz się jak leczyć ospę wietrzną u dziecka.
1
Przyczyny ospy wietrznej.

Wirus choroby jest przenoszony przez bezpośredni kontakt z chorym, w drodze infekcji kropelkowej albo w powietrzu. Stąd też nazwa ospa wietrzna. Szczególnie narażone są dzieci przebywające w szkołach, gdzie ryzyko bezpośredniego kontaktu z chorym znacznie wzrasta, zwłaszcza, że chory może zarażać innych na dwa dni przed pojawieniem się pierwszych objawów.
2
Przebieg ospy wietrznej.

Po upływie od 2 do 3 tygodni okresu inkubacji choroby, daje o sobie znać ból głowy oraz gorączka. Następnie na skórze pojawiają się niewielkie, czerwone plamki, które wkrótce przybierają postać pęcherzyków wypełnionych przezroczystym płynem. Plamki te widoczne są zazwyczaj najpierw na tułowiu, w okolicy pachwin i głowy, po czym szybko - w ciągu paru dni - rozprzestrzeniają się na całe ciało. Zdarza się, że pęcherzyki pojawiają się w jamie ustnej, wokół błony śluzowej oczu i genitaliów. Pęcherzyki równie szybko przysychają tworząc na powierzchni skóry ciemne krostki. Na tym etapie pojawia się bardzo nieprzyjemny, nieznośny wręcz świąd. Po upływie tygodnia lub dwóch wszystkie objawy ustępują, a pacjent powraca do zdrowia. Trzeba jednak pamiętać, że rozdrapywanie swędzących ranek może być przyczyną powstawania trwałych blizn.
Dla silnych, dobrze odżywionych dzieci choroba nie stanowi większego zagrożenia. Inaczej jest w przypadku dzieci wątłych, chorowitych oraz ludzi dorosłych, którzy nie przechodzili jeszcze ospy wietrznej.
3
Leczenie ospy wietrznej.

Dla złagodzenia swędzenia można użyć mieszanki tlenku cynku i wody wapniowej oraz łagodzących maści. Należy unikać rozdrapywania krostek, ponieważ może to wywołać powtórną infekcję. Gdy dolegliwości staną się wyjątkowo uciążliwe, lekarz może przepisać lek przeciwhistaminowy mający działanie łagodzące świąd. Chorzy powinni zostać w izolacji od osób, które nie przechodziły ospy wietrznej, do czasu aż zagoją się wszystkie krostki. Pod przyschniętymi, ale niezupełnie zagojonymi pęcherzykami ciągle jeszcze mogą znajdować się niebezpieczne dla innych wirusy.
Jak nauczyć się wymawiać R?
Jakie są objawy owsików?
Jak zrobić gigantycznego pająka z worków na śmiecie?
Jak zrobić mapę skarbów?
 1.5/5 (2 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

ania - 2012-04-21
moja niunia ma ospe wietrzna,najbardziej uciazliwe krostki pojawily sie na wargach sromowych i na pachwinach...ma 3latka czy jest jakis sposob na zwalczenie swedzenia i bolu w tych miejscach.prosze o pomoc
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub