Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Co robić gdy dziecko boi się samo spać?
Co robić gdy dziecko boi się samo spać?

Co robić gdy dziecko boi się samo spać?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Zdarza się, że dziecko nie chce samo spać. Częstym powodem jest zbyt duża wyobraźnia, która płata dziecku figle. Każdy cień wydaje się być przerażającym potworem, a najmniejszy hałas odbierany jest jak skradanie się złego człowieka, który bezzwłocznie chce porwać dziecko. Malucha bardzo trudno jest oduczyć takiego toku myślenia. Istnieje jednak kilka sposobów, które pozwolą na oswojenie dziecka z myślą, że musi spać samo. Jeśli chcesz się dowiedzieć więc na ten temat- przeczytaj ten artykuł.
1
Na początek pozwól swojemu dziecku spać przy zapalonym świetle. Dzieci nie lubią sytuacji gdy nie widzą co się wokół nich dzieje, dlatego boją się ciemności. Wyobrażają sobie różne strachy, które zaraz wyjdą spod łóżka i zrobią coś niedobrego. Zapalona lampka nocna w pokoju dziecka oswoi je z myślą, że jest samo w pokoju w środku nocy. Nawet jak się przebudzi, gdy przyśni się koszmar to będzie czuło się bezpiecznie. Tej metody jednak trzeba używać przez możliwie jak najkrótszy okres czasu, ponieważ dziecko nie może się przyzwyczaić do snu przy lampce. Powinna to być jedynie chwilowa, doraźna metoda.
2
Staraj się aby Twoje dziecko nie oglądało strasznych filmów (np. horrorów). Gdy dziecko obejrzy taki film, boi się coraz bardziej. Postaci z filmu w nocy stają się bardzo realne i napawają strachem. Dziecko przynajmniej do dziesiątego roku życia nie powinno oglądać tego typu filmów.
3
Spraw swojemu maluchowi sympatycznego i miłego w dotyku misia, do którego zawsze będzie mogło się przytulić- od razu jak zacznie się bać. Taki miś pozwoli rozładować stres i na pewno doda otuchy, kiedy wyobraźnia dziecka znów spłata mu figla. Jeśli dziecko ma taką zabawkę, to nie zabraniaj z nią spać popierając to argumentem „Bo jesteś już za duży”. Dziecko samo wyczuje moment kiedy już nie będzie potrzebowało przytulanki i po prostu odstawi ją na półkę.
4
Jeśli maluch budzi się z krzykiem- przyjdź do niego, nawet w środku nocy. Twoim zadaniem jest pocieszenie i przytulenie dziecka. Musisz także wytłumaczyć, że to był zły sen i na pewno taka sama sytuacja się nie wydarzy. Jeśli maluch w dalszym ciągu będzie się bał- zostań z nim na noc lub zabierz je do swojego pokoju. Gdy będziesz spała koło dziecka, będzie ono miało duże poczucie bezpieczeństwa. Jednak nie dopuszczaj zbyt często do takich sytuacji, ponieważ dziecko samo stopniowo powinno się uczyć oswajać ze strachem. Zgadzaj się żeby dziecko z Tobą spało tylko w ostateczności.
Jak reagować na agresję dziecka?
Jak przekonać dziecko do przedszkola?
Jak rozsądnie ukarać dziecko za złe zachowanie?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kochasz swoje dziecko i nie chcesz stosować wobec niego żadnych kar ale nie radzisz sobie już z jego agresywnym...
Jak poradzić sobie z agresją u dzieci?
Kochasz swoje dziecko i nie chcesz stosować wobec niego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub