Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o skrzydłokwiat?
Jak dbać o skrzydłokwiat?

Jak dbać o skrzydłokwiat?

, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (292 ocen)
Oceń 
Skrzydłokwiat to roślina, która pochodzi z tropikalnych rejonów Ameryki Środkowej i Południowej (choć uprawiane są też odmiany spotykane na terenie Azji). W swoim naturalnym środowisku wchodzi w skład runa lasów tropikalnych. W naszych domach działa korzystnie na zdrowie, ponieważ pomaga w oczyszczaniu powietrza z toksyn, uważa się również, że jest jedną z roślin absorbujących promieniowanie elektromagnetyczne emitowane np. przez nasze komputery. Niektóre odmiany są wykorzystywane również jako rośliny akwariowe. Masz w domu skrzydłokwiat? Dowiedz się, jak go pielęgnować.
1
Odpowiednie stanowisko.

Wybierz stanowisko półcieniste. Roślina nie lubi bezpośredniego nasłonecznienia. Z kolei stanowisko zbyt ciemne sprawi, że może nie zakwitnąć. Preferowane temperatury to te w granicach 18-21 st. latem i 16-18 st. zimą. Podłoże powinno być dobrze przepuszczalne, ale również uniwersalna ziemia sprzedawana w kwiaciarniach sprawdzi się w tej roli.
2
Częstotliwość podlewania

Podlewaj kwiat 2-3 razy w tygodniu latem, zimą zmniejsz częstotliwość i ogranicz się do podlewania raz w tygodniu.
3
Wilgotność powietrza i kwitnienie.

Roślina lubi wilgotne powietrze, dlatego zadbaj o zraszanie liści, przecieraj również zakurzone liście wilgotną szmatką. Jeśli zapewnisz skrzydłokwiatowi dostateczną wilgotność powietrza, odwdzięczy się kwitnieniem, nawet zimą. Kwiaty mają charakterystyczny kształt, wydzielają delikatny zapach i utrzymują się przez około 2-3 miesiące. Z chwilą przekwitania zmieniają kolor na zielony. Liście i kwiatostany, które usychają ucinamy tuż przy podstawie.
Jak pielęgnować paprotki?
Jak pielęgnować jukę?
Jak hodować storczyki?
Jak pielęgnować grudnika?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować paprotki?
 4.5/5 (292 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak przycinać storczyki?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub