Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > Jak czyścić nawilżacz powietrza?
Jak czyścić nawilżacz powietrza?

Jak czyścić nawilżacz powietrza?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Dla tych z nas, którzy mają dolegliwości związane z zatokami, nawilżacz powietrza może być błogosławieństwem w czasie zimy, kiedy powietrze jest suche. Niestety, brudny nawilżacz może być zagrożeniem dla zdrowia. Jego wilgotna część to idealne miejsce dla rozwoju bakterii a para wodna idealnie je przenosi. Są trzy rodzaje nawilżaczy: ultradźwiękowe, z wirnikiem i parowe. Z tych trzech najbezpieczniejsze są parowe, ponieważ parująca woda nie przenosi zarazków tak dobrze, jak małe kropelki wody produkowane przez dwa inne typy. Poniżej znajduje się najlepsza metoda czyszczenia nawilżacza. Maszyna na zdjęciu należy do typu parowych, ale poniższe wskazówki możesz zastosować podczas czyszczenia jakiegokolwiek nawilżacza.
1
Czyszczenie nawilżacza powietrza

Czyszczenie nawilżacza wodą z mydłem

Rozłóż nawilżacz na części i sprawdź, gdzie zalega brud, pleśń, wapienny osad czy cokolwiek innego. Większość brudu bez większego wysiłku usuniesz za pomocą gąbki, wody i mydła. Nawet osad z wapna powinien zejść w ten sposób. Jeśli jednak mocno się trzyma, użyj octu i skrobaczki. Jeśli w zbiorniku zalega pleśń, włóż maskę i użyj nadtlenku wodoru aby zabić i usunąć pleśń.

2
Czyszczenie nawilżacza powietrza 2

Wyczyść zbiornik na wodę. Na dnie nawilżacza zbiera się woda, która przez warstwę papieru podnosi się i zamienia w parę. Ten zbiornik będzie prawdopodobnie najbrudniejszym elementem nawilżacza. Będzie zawierał duże ilości pyłu i osadu wapiennego do wyczyszczania. Użyj wody z mydłem, aby usunąć brud. Jeśli osad się utrzymuje, użyj octu i skrobaczki. Następnie wypłucz zbiornik w umywalce lub pod prysznicem.

3
Czyszczenie nawilżacza powietrza 3

Wyczyść kontener. Nie ma żadnej łatwej metody czyszczenia kontenera na wodę z małym otworem. Najlepsza rzecz, jaką możesz zrobić to nalać do środka wody z mydłem i wstrząsnąć. Następnie wytrzyj go kilka razy, za każdym potrząsając. Potem zdezynfekuj za pomocą nadtlenku wodoru. Łatwiej wyczyścić wierzch kontenera. Użyj tylko gąbki i wody z mydłem. Wytrzyj i zdezynfekuj, jeśli chcesz – nie jest to jednak konieczne.

Jak nawilżyć powietrze w domu?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak skutecznie dbać o czystość w mieszkaniu?
16 sekretów perfekcyjnej pani domu
strona 1 z 3następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak czyścić bibeloty?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub