Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos waniliowy?
Jak zrobić sos waniliowy?

Jak zrobić sos waniliowy?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Sos waniliowy (krem angielski) to jeden z najbardziej wyszukanych specjałów kuchni. Doskonale nadaje się do podawania z ciastem czekoladowym, jako sos z dryfującą wyspą czy jako baza do lodów śmietankowych. Zapewnia też kremowy kontrast z owocami tropikalnymi w deserach. Wykonanie sosu waniliowego najlepiej zacząć od jego najprostszej wersji i potem wedle uznania wzbogacić go takim smakiem, jaki pasuje do danego deseru.
3 szklanki nasion wanilii zmieszanych z mlekiem i masłem w proporcjach 1:1, ¾ szklanki cukru, 6 dużych żółtek jajka
1
Robienie sosu waniliowego 1
Wlej żółtka do średniej miski i delikatnie wymieszaj, a potem odstaw. W średniej wielkości patelni wymieszaj trzepaczką mleko i zawartość szklanek z wanilią z cukrem i delikatnie gotuj na wolnym ogniu.
2
Robienie sosu waniliowego 2
Przekręć gaz na niewielki płomień. Następnie stopniowo dolewaj gorącego kremu do żółtek jajek, aż staną się one ciepłe w dotyku (potrzebujesz dodać zaledwie jedną szklankę kremu, aby osiągnąć efekt).
3
Robienie sosu waniliowego 3
Dodawaj na raz po 1/4 szklanki kremu.
4
Robienie sosu waniliowego 4
Kiedy już żółtka będą ciepłe, dodaj je z powrotem do garnka z gorącym mlekiem. Za pomocą gumowej łyżki mieszaj miksturę około 2 minut, aż zacznie się ścinać.
5
Robienie sosu waniliowego 5
Jeśli wycierając krem z palców o łyżkę widzisz, że na niej osiada, to znaczy, że sos jest gotowy.
6
Robienie sosu waniliowego 6
Natychmiast przelej go przez drobne sitko, aby usunąć zsiadłe jajko (zawsze się jakieś trafi) i nasiona wanilii.
7
Robienie sosu waniliowego 7
Przykryj sos plastikową folią i włóż do lodówki aż się całkiem schłodzi, na około godzinę. Potem podawaj w jakiej tylko postaci zapragniesz.
Jak zrobić sos czosnkowy?
Jak zrobić sos do sałatki greckiej?
Jak zrobić sos barbecue?
Jak zrobić szpinak ze śmietaną?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti, to jednak nie ma to, jak sos domowej...
Jak zrobić sos do spaghetti?
Chociaż można kupić wiele rodzajów gotowych (i bardzo dobrych) sosów do spaghetti...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub