Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sosy i Dipy > Jak zrobić sos waniliowy?
Jak zrobić sos waniliowy?

Jak zrobić sos waniliowy?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Sos waniliowy (krem angielski) to jeden z najbardziej wyszukanych specjałów kuchni. Doskonale nadaje się do podawania z ciastem czekoladowym, jako sos z dryfującą wyspą czy jako baza do lodów śmietankowych. Zapewnia też kremowy kontrast z owocami tropikalnymi w deserach. Wykonanie sosu waniliowego najlepiej zacząć od jego najprostszej wersji i potem wedle uznania wzbogacić go takim smakiem, jaki pasuje do danego deseru.
3 szklanki nasion wanilii zmieszanych z mlekiem i masłem w proporcjach 1:1, ¾ szklanki cukru, 6 dużych żółtek jajka
1
Robienie sosu waniliowego 1
Wlej żółtka do średniej miski i delikatnie wymieszaj, a potem odstaw. W średniej wielkości patelni wymieszaj trzepaczką mleko i zawartość szklanek z wanilią z cukrem i delikatnie gotuj na wolnym ogniu.
2
Robienie sosu waniliowego 2
Przekręć gaz na niewielki płomień. Następnie stopniowo dolewaj gorącego kremu do żółtek jajek, aż staną się one ciepłe w dotyku (potrzebujesz dodać zaledwie jedną szklankę kremu, aby osiągnąć efekt).
3
Robienie sosu waniliowego 3
Dodawaj na raz po 1/4 szklanki kremu.
4
Robienie sosu waniliowego 4
Kiedy już żółtka będą ciepłe, dodaj je z powrotem do garnka z gorącym mlekiem. Za pomocą gumowej łyżki mieszaj miksturę około 2 minut, aż zacznie się ścinać.
5
Robienie sosu waniliowego 5
Jeśli wycierając krem z palców o łyżkę widzisz, że na niej osiada, to znaczy, że sos jest gotowy.
6
Robienie sosu waniliowego 6
Natychmiast przelej go przez drobne sitko, aby usunąć zsiadłe jajko (zawsze się jakieś trafi) i nasiona wanilii.
7
Robienie sosu waniliowego 7
Przykryj sos plastikową folią i włóż do lodówki aż się całkiem schłodzi, na około godzinę. Potem podawaj w jakiej tylko postaci zapragniesz.
Jak zrobić sos serowy?
Jak zrobić sos do spaghetti?
Jak zrobić sos serowy do makaronu?
Jak zrobić sos do sałatki greckiej?
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Do zrobienia sosu grzybowego możemy użyć zarówno świeżych jak i suszonych grzybów. Grzyby suszone mają bardziej...
Jak zrobić sos grzybowy?
Do zrobienia sosu grzybowego możemy użyć zarówno świeżych jak i suszonych grzybów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub