Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak pielęgnować kalanchoe?
Jak pielęgnować kalanchoe?

Jak pielęgnować kalanchoe?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Ojczyzną tej pięknej rośliny jest Madagaskar. Kwiat ten ma bardzo ciekawe kwiaty i ulistnienie. Kwiaty są barwy żółtej, różowej, szkarłatnej, białej, a także pomarańczowej. Kwiaty zebrane w kwiatostany długo kwitną.
1
Ta piękna roślina jest ozdobą każdego pomieszczenia, można ją kupić kwitnąca w kwiaciarni prawie o każdej porze roku. Ma piękne mięsiste zielone liście, a ponad nimi wyrastają zebrane w kwiatostany kwiaty. Liście rośliny hodowanej w domu są gładkie, czasami błyszczące, a czasami pokryte delikatnym puszkiem. Jest to roślina krzaczasta, w doniczce osiąga wysokość do 30cm. Roślina rosnąca w słonecznym miejscu obficiej i dłużej kwitnie, a jej liście mają intensywną barwę. Latem roślina musi mieć zapewnione świeże powietrze.
2

Przesadzanie i rozmnażanie.

Co roku wczesną wiosną roślinę przesadzamy do doniczki większej o jeden rozmiar. Roślinę rozmnażamy przez delikatne zerwanie liścia z ogonkiem i spryskujemy proszkiem do ukorzeniania. Sadzonki liścia po obsuszeniu kładziemy na ziemi, ziemia musi być świeża i sucha. Gdy zauważymy, że wyrosły korzenie zaczynamy podlewanie. Drugim sposobem rozmnażania jest ścięcie całego pędu i również spryskanie ukorzeniaczem. Tak przyszykowaną sadzonkę wsadzamy do ziemi i mocno podlewamy. Rozmnażamy także z nasion. Najlepsza ziemia dla tej rośliny to ziemia uniwersalna z dodatkiem piasku.

Jak pielęgnować gardenię?
Jak hodować fikusa?
Jak pielęgnować paprotki?
Jak pielęgnować bambusa?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować bambusa?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

alex1981 - 2012-02-11
mam pytanie co sie dzieje jeśli nie kwitnie a cały czas idzie do góry bo ma około 30cm wysokości a dolne liście opadaja cz mogę ja skrócić?proszę o szybka odpowiedz
Jak pielęgnować jukę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub