Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak określić cel zawodowy?
Jak określić cel zawodowy?

Jak określić cel zawodowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Wiele osób jest niezadowolonych z pracy lub możliwości zawodowych, jakie stwarza zajmowane przez nich stanowisko. Niewielu również widzi wyjście z tej niekorzystnej sytuacji i zamiast na zdefiniowaniu swoich własnych celów zawodowych, skupia się na szukaniu innych ofert pracy lub pogrąża się w marazmie i popada w apatię i niezadowolenie. Tymczasem już przed podjęciem pierwszej pracy powinniśmy jasno zdefiniować cele zawodowe i zastanowić się, jaką drogę obrać, by móc nasze aspiracje zrealizować.
1
Do zdefiniowania celów zawodowych potrzebne jest dokonanie gruntownej samooceny. Najlepiej usiąść spokojnie i na kartce papieru dokonać szczegółowego spisu swoich umiejętności, nie szczędząc sobie przy tym krytyki i rzetelności. Na naszej liście powinny znaleźć się również kwalifikacje, które nabyliśmy w trakcie edukacji oraz w poprzedniej pracy. Prawidłowo przeprowadzona samoocena stanowi pierwszy krok na drodze do rozwijania kariery. Przydatne mogą się tu okazać również testy osobowościowe, za pomocą których określimy nasze naturalne predyspozycje.
2
Drugi etap polega na dokładnym przeanalizowaniu naszych dotychczasowych osiągnięć. Co osiągnąłem na zajmowanym przez mnie stanowisku? Dlaczego wybrałem tą firmę? Co zaważyło na tym, że nie awansowałem? Czy pracowałem wystarczająco ciężko i czy rzetelnie podchodziłem do powierzanych mi zadań? Odpowiedzi na te pytania powinny pomóc nam zidentyfikować nasze braki i słabe strony oraz wskazać, jakich błędów w przyszłości unikać.
Jak rozwijać umysł?
Jak się rozwijać? Efektywne samokształcenie
Jak rozpocząć pracę w modelingu?
Jak walczyć z lenistwem?
strona 1 z 2następna >
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak zostać zauważonym przez szefa?
Już dawno minęły te dni kiedy dostawaliśmy nagrodę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub