Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (31 ocen)
Oceń 
 1 z 6 
Potas jest bardzo ważnym pierwiastkiem w naszym organizmie. Jest on rozpuszczalny w wodzie i to ona jest jego głównym nośnikiem. W związku z tym, że nasz organizm składa się w większości z wody, potas jest wszędzie. W każdej komórce. Potas jest niezbędnym pierwiastkiem dla naszego życia, ponieważ z łatwością przemieszcza się przez błony komórkowe, a następnie dostarcza komórkom odpowiednich substancji odżywczych. Do jego funkcji zaliczamy również pobudzanie wydzielania insuliny a także uczestniczenie w spalaniu białek oraz węglowodanów. Dodatkowo reguluje funkcjonowanie systemu nerwowego oraz bierze udział w dotlenianiu mózgu. Niedobór tego pierwiastka może być szkodliwy dla organizmu. W tym artykule dowiesz się jakie są objawy niedoboru potasu oraz jak temu przeciwdziałać.
 3.6/5 (31 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

darek - 2014-10-06
mieszkam w goracym klimacie i pracuje duzo na powietrzu wiec moj organizm jest zawsze odwodniony i skorcze nog to nic nowego dla mnie moj lekarz polecil mi pic tonik i to naprawde mi pomoglo polecilem to moim kolegom ktorzy mieli te same problemy i tez im pomoglo a wiec polecam i wam ,najlepszy jest Schwepps pozdrawiam Darek z Florydy
on - 2014-10-06
niedobor potasu ,opadajace majtki.
Irka - 2013-12-06
czasem sama dieta nie pomaga. ja miałam spory niedobór potasu i mimo jedzenia pomidorów, kiwi, bananów czy ziemniaków wyniki długo nie były dobre. dostałam od lekarza jako wspomaganie Katelin+ i faktycznie szybko mi uzupełnił braki potasu.
meszekowy - 2013-08-08
Polecam jeść pół pomidora dziennie, który powinien dopełnić dzienne zapotrzebowanie na potas.
<p>Wszyscy chyba lubimy podgryzać sobie między posiłkami. Niestety często nie są to przekąski zdrowe, niskokaloryczne....
Zdrowe przekąski
Wszyscy chyba lubimy podgryzać sobie między posiłkami. Niestety często nie są to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub