Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?
Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
Potas jest bardzo ważnym pierwiastkiem w naszym organizmie. Jest on rozpuszczalny w wodzie i to ona jest jego głównym nośnikiem. W związku z tym, że nasz organizm składa się w większości z wody, potas jest wszędzie. W każdej komórce. Potas jest niezbędnym pierwiastkiem dla naszego życia, ponieważ z łatwością przemieszcza się przez błony komórkowe, a następnie dostarcza komórkom odpowiednich substancji odżywczych. Do jego funkcji zaliczamy również pobudzanie wydzielania insuliny a także uczestniczenie w spalaniu białek oraz węglowodanów. Dodatkowo reguluje funkcjonowanie systemu nerwowego oraz bierze udział w dotlenianiu mózgu. Niedobór tego pierwiastka może być szkodliwy dla organizmu. W tym artykule dowiesz się jakie są objawy niedoboru potasu oraz jak temu przeciwdziałać.
1
Niedobór potasu może być inaczej nazywany hipokaliemią. Hipokaliemię stwierdza się, gdy poziom potasu we krwi jest mniejszy niż 3,6 mmol/l (wartość u dorosłych). Niedobór tego pierwiastka może wiązać się z ogólnym osłabieniem organizmu (senność, apatia). Wiąże się to również z osłabieniem mięśni szkieletowych oraz mięśni gładkich. Może to prowadzić do bolesnych skurczów, zwłaszcza łydek. Pojawiają się one często po lub w trakcie wysiłku oraz w czasie upałów. Wiąże się to z utratą wody (przez pot) z organizmu.
2
Kolejnym objawem niedoboru potasu (hipokaliemii) mogą być problemy z przemianą materii. Głównie chodzi o zaparcia. Czasami w ekstremalnych wypadkach hipokaliemii u chorego może pojawić się żabi brzuch. Co to znaczy? Jest to objaw, który polega na tym, że nasz brzuch ulega spłaszczeniu bądź „rozlaniu”. Jest to spowodowane osłabieniem mięśni ściany brzucha oraz żołądka i jelit.
3
Kolejnymi symptomami niedoboru potasu mogą być opuchnięte nogi i ręce. Do tego też możemy dodać nadciśnienie. Osoby mające problemy z ciśnieniem powinny badać co jakiś czas poziom potasu we krwi. Jeśli podejrzewasz u siebie nieregularne bicie serca, to też może być objaw niewystarczającej ilości potasu w organizmie.
Jak zrobić leczo?
Jak polubić warzywa?
Najzdrowsze oleje świata
Dlaczego czerwone mięso jest niezdrowe?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zdrowo się odżywiać?
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Irka - 2013-12-06
czasem sama dieta nie pomaga. ja miałam spory niedobór potasu i mimo jedzenia pomidorów, kiwi, bananów czy ziemniaków wyniki długo nie były dobre. dostałam od lekarza jako wspomaganie Katelin+ i faktycznie szybko mi uzupełnił braki potasu.
meszekowy - 2013-08-08
Polecam jeść pół pomidora dziennie, który powinien dopełnić dzienne zapotrzebowanie na potas.
Każdy z nas chce jak najdłużej utrzymać zdrowy wygląd. Jednak tryb życia, jaki prowadzimy na co dzień, nieodpowiednia...
Co jeść żeby wyglądać młodo?
Każdy z nas chce jak najdłużej utrzymać zdrowy wygląd...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub