Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Jakie są objawy niedoboru potasu i jak temu przeciwdziałać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
 1 z 6 
Potas jest bardzo ważnym pierwiastkiem w naszym organizmie. Jest on rozpuszczalny w wodzie i to ona jest jego głównym nośnikiem. W związku z tym, że nasz organizm składa się w większości z wody, potas jest wszędzie. W każdej komórce. Potas jest niezbędnym pierwiastkiem dla naszego życia, ponieważ z łatwością przemieszcza się przez błony komórkowe, a następnie dostarcza komórkom odpowiednich substancji odżywczych. Do jego funkcji zaliczamy również pobudzanie wydzielania insuliny a także uczestniczenie w spalaniu białek oraz węglowodanów. Dodatkowo reguluje funkcjonowanie systemu nerwowego oraz bierze udział w dotlenianiu mózgu. Niedobór tego pierwiastka może być szkodliwy dla organizmu. W tym artykule dowiesz się jakie są objawy niedoboru potasu oraz jak temu przeciwdziałać.
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Irka - 2013-12-06
czasem sama dieta nie pomaga. ja miałam spory niedobór potasu i mimo jedzenia pomidorów, kiwi, bananów czy ziemniaków wyniki długo nie były dobre. dostałam od lekarza jako wspomaganie Katelin+ i faktycznie szybko mi uzupełnił braki potasu.
meszekowy - 2013-08-08
Polecam jeść pół pomidora dziennie, który powinien dopełnić dzienne zapotrzebowanie na potas.
5 powodów, dla których warto zrezygnować z mleka krowiego
„Pij mleko, będziesz wielki” - przekonywała nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub