Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jakie są objawy nerwicy?
Jakie są objawy nerwicy?

Jakie są objawy nerwicy?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (149 ocen)
Oceń 
Zaburzenia nerwicowe bardzo uprzykrzają życie, zarówno osobie cierpiącej na nie, jak również otoczeniu. Nerwica to choroba psychiki i emocji. Jest spowodowana konfliktem wewnętrznym między swoimi pragnieniami, a możliwościami ich urzeczywistnienia. Jest to dość często spotykane zaburzenie, ponieważ cierpi na nie ok. 30% społeczeństwa. Jakie jeszcze możemy wyróżnić przyczyny? W zależności od osoby mogą one być bardzo różne. W dalszej części artykułu wymienimy kilka. Pamiętajmy, że leczenie zaburzeń nerwicowych może być długotrwałe, w zależności od samoświadomości pacjenta. Przy tego typu zaburzeniach konieczna jest psychoterapia. Często osoby cierpiące na nerwicę boją się wizyt u lekarzy, psychologów, dlatego też tak ważne jest wsparcie bliskich osób. W tym artykule znajdziesz kilka przydatnych informacji na temat nerwicy, jej rodzajów oraz objawów.
1
Po pierwsze zacznijmy od tego jak rozpoznać nerwicę. Oczywiście to zaburzenie powinno być zdiagnozowane przez lekarza, jednakże wymienimy kilka charakterystycznych objawów, dzięki którym będziemy mogli utwierdzić się w przekonaniu, bądź też obalić stwierdzenie, że mamy do czynienia z nerwicą. Objawy dzielimy na kilka rodzajów. Są to objawy somatyczne, zaburzenia funkcji poznawczych, czy też zaburzenia emocji.
2
Zacznijmy od objawów somatycznych. Są to objawy, które dotyczą funkcjonowania ciała. Często towarzyszą objawom natury psychicznej. Można do nich zaliczyć bóle głowy, bóle wątroby (zaburzenia funkcjonowania organów wewnętrznych), zaburzenia związane z seksualnością (problemy z erekcją, czy też zaburzenia tożsamości płciowej).
3
Do zaburzeń funkcji poznawczych zaliczamy wszystko to, co wiąże się z naszą psychiką. Są to między innymi natręctwo myśli, natręctwa ruchowe (czyli wszystkie tiki nerwowe) oraz problemy z koncentracją. Do ostatniej grupy objawów można zaliczyć wszelkie lęki. Znajdują się tutaj różnego rodzaju fobie, zaburzenia snu, czy też brak motywacji, apatia. Zaliczamy do tego również uczucie przygnębienia.
Jak wyjść z depresji?
Jak być odważnym?
Jak przetrwać załamanie nerwowe?
Jak leczyć apatię?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (149 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

efi5 - 2013-04-20
Objawów nerwicy jest dużo , ale leczenie jej również nie jest łatwe.Do objawów zaliczamy :częste bóle głowy, żołądka, serca lub kręgosłupa o charakterze napięciowym,
zawroty głowy,kołatanie serca,fale gorąca,zaburzenia seksualne, problemy z oddychaniem,uczucie ciężkości klatki piersiowej , kłopoty z pamięcią oraz wiele innych.Wiem, że nerwicę można pokonać psychoterapią lub za pomocą środków farmakologicznych. Warto skonsultować się z psychologiem lub psychiatrą oraz szukać wsparcia osób bliskich.
Nerwica wegetatywna to choroba układu nerwowego. Nieraz zauważamy, że z naszym organizmem dzieje się coś niedobrego,...
Jak leczyć nerwicę wegetatywną?
Nerwica wegetatywna to choroba układu nerwowego. Nieraz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub