Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak marynować mięso i drób?
Jak marynować mięso i drób?

Jak marynować mięso i drób?

, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (244 ocen)
Oceń 
Marynowanie mięs ma długą, wieloletnią tradycję. Już od wieków wiadomo, że dzięki marynowaniu mięsa stają się bardziej aromatyczne, miękkie i soczyste. Jednak, aby uzyskać wspaniałe walory smakowe nie wystarczy tylko dobra marynata, ale także odpowiedni sposób przygotowania mięs.
świeże mięso, folia spożywcza
1
Mięso przeznaczone do marynowania musi być zawsze świeże, szczególną uwagę zwróćcie na drób. Nie należy kupować mięsa zamrożonego. Po rozmrożeniu i podczas marynowania wydziela ono znaczne ilości soku.
2
Wybierajcie płaskie kawałki mięsa, wówczas marynata może dobrze wnikać we włókna.
3
Mięso i drób należy dokładnie opłukać zimną wodą i starannie osuszyć ręcznikiem papierowym lub ściereczką. Ułatwi to marynacie wnikanie do głębszych warstw. W przypadku kawałków drobiu ze skórą najlepiej nakłuć je widelcem lub szpikulcem do szaszłyków, aby mięso lepiej przeszło marynatą.
4
Mięso podczas procesu marynowania należy wstawić do lodówki. Cały kawałek powinien być pokryty marynatą, jeśli jednak tak nie jest, należy je co jakiś czas obracać. Dobrym sposobem jest użycie folii spożywczej – mięso można szczelnie owinąć i nawet niewielka ilość marynaty pozwala uzyskać dobre rezultaty.
5
Tak przygotowane mięso nadaje się do grillowania, smażenie, pieczenia lub duszenia. Marynatę należy odsączyć, usunąć zioła oraz przyprawy i przyrządzić mięso dalej według uznania.
Jak zrobić marynatę do mięsa?
Jak przyrządzić ziemniaki z grilla?
Jak przygotować banany z czekoladą na grillu?
Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?
Ostrzeżenia
  • Szczególna uwagę należy zwrócić na produkty marynowane na słodko. Cukier ma skłonność do przypalania, dlatego nie należy zbyt silnie ich podgrzewać, najlepszym sposobem jest upieczenie w piekarniku.
Wskazówki
  • Większość mięs musi leżeć w marynacie ok. 24 godzin, aby nabrać odpowiedniego smaku. W przypadku drobiu wystarczy 5 – 12 godzin.
  • Marynata powinna nadawać mięsu szczególny smak, dlatego musi być zawsze mocno przyprawiona, zwłaszcza, gdy nie będzie spożywana razem z marynowanym w niej produktem.
 1.3/5 (244 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bardzo prosty przepis na coś niesamowicie pysznego! Wspaniały deser na każdą okazję. Spełni oczekiwania zarówno...
Jak zrobić grillowanego ananasa w sosie rumowym?
Bardzo prosty przepis na coś niesamowicie pysznego! Wspaniały...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub