Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Pierwsza Pomoc > Jak wykonać sztuczne oddychanie i masaż serca?
Jak wykonać sztuczne oddychanie i masaż serca?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Znajomość poprawnego wykonywania sztucznego oddychania oraz masażu serca jest niezwykle przydatna. Wiedza ta jest nieoceniona, gdy stajemy się świadkami wypadku lub gdy sami w nim uczestniczymy. Dzięki temu możemy uratować niejednej osobie życie. Czytając ten artykuł dowiesz się jak wykonywać poprawnie sztuczne oddychanie i masaż serca.
1
Sztuczne oddychanie

- Uklęknij obok ratowanego i delikatnie odchyl jego głowę do tyłu, aby udrożnić drogi oddechowe. Dwoma palcami podtrzymaj podbródek. Kciukiem i palcem wskazującym uciśnij nos ratowanego. Weź głęboki wdech i obejmij ustami jego usta (zastosuj ustnik zabezpieczający lub kawałek folii z otworem na usta). Wdmuchuj powietrze do dróg oddechowych ratowanego przez dwie sekundy i spójrz czy klatka piersiowa się unosi.
- Odwróć głowę na cztery sekundy, żeby zobaczyć, czy klatka piersiowa opada. Powtórz wdmuchnięcie powietrza, a następnie sprawdź tętno. Jeśli wyczujesz tętno, kontynuuj sztuczne oddychanie i sprawdzaj tętno ratowanego co dziesięć wdechów. Jeśli nie ma tętna, rozpocznij resuscytacje krążeniowo-oddechową.
- U dziecka zastosuj taki sam schemat wdmuchnięć powietrza jak u dorosłego, ale bierz płytsze wdechy. Jeśli ratujesz niemowlę lub małe dziecko, obejmij swoimi ustami jego usta i nos. Przestań wdmuchiwać powietrze jak tylko klatka piersiowa się uniesie.
Jak nikotyna wpływa na organizm?
Jak zapobiegać kwaśnym deszczom?
Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?
Jak udzielić pierwszej pomocy w przypadku zadławienia?
Wskazówki
  • Przed wykonaniem sztucznego oddychania nie zapomnij wezwać pogotowania ratunkowego - numer 999 lub 112.
strona 1 z 2następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

raownik 12 - 2012-09-16
Dla czego piszecie takie bzury ,przecierz przepisy i system prowadzenia masażu serca się zmienił w 2010 roku dla czego nikt tego nie kontroluje normalnie wstyd.
omg - 2012-04-29
:) thx
Sztuczne oddychanie oraz masaż serca wykonuje się inaczej u niemowląt niż u ludzi dorosłych. W przypadku braku oddechu...
Jak reanimować niemowlaka?
Sztuczne oddychanie oraz masaż serca wykonuje się inaczej u niemowląt niż u ludzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub