Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Pierwsza Pomoc > Jak wykonać sztuczne oddychanie i masaż serca?
Jak wykonać sztuczne oddychanie i masaż serca?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
Znajomość poprawnego wykonywania sztucznego oddychania oraz masażu serca jest niezwykle przydatna. Wiedza ta jest nieoceniona, gdy stajemy się świadkami wypadku lub gdy sami w nim uczestniczymy. Dzięki temu możemy uratować niejednej osobie życie. Czytając ten artykuł dowiesz się jak wykonywać poprawnie sztuczne oddychanie i masaż serca.
1
Sztuczne oddychanie

- Uklęknij obok ratowanego i delikatnie odchyl jego głowę do tyłu, aby udrożnić drogi oddechowe. Dwoma palcami podtrzymaj podbródek. Kciukiem i palcem wskazującym uciśnij nos ratowanego. Weź głęboki wdech i obejmij ustami jego usta (zastosuj ustnik zabezpieczający lub kawałek folii z otworem na usta). Wdmuchuj powietrze do dróg oddechowych ratowanego przez dwie sekundy i spójrz czy klatka piersiowa się unosi.
- Odwróć głowę na cztery sekundy, żeby zobaczyć, czy klatka piersiowa opada. Powtórz wdmuchnięcie powietrza, a następnie sprawdź tętno. Jeśli wyczujesz tętno, kontynuuj sztuczne oddychanie i sprawdzaj tętno ratowanego co dziesięć wdechów. Jeśli nie ma tętna, rozpocznij resuscytacje krążeniowo-oddechową.
- U dziecka zastosuj taki sam schemat wdmuchnięć powietrza jak u dorosłego, ale bierz płytsze wdechy. Jeśli ratujesz niemowlę lub małe dziecko, obejmij swoimi ustami jego usta i nos. Przestań wdmuchiwać powietrze jak tylko klatka piersiowa się uniesie.
Jak wyczyścić lufkę?
Jak wykonać rękoczyn Heimlicha?
Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?
Jak się ochłodzić w gorące dni?
Wskazówki
  • Przed wykonaniem sztucznego oddychania nie zapomnij wezwać pogotowania ratunkowego - numer 999 lub 112.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć skaleczenia?
 5/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

raownik 12 - 2012-09-16
Dla czego piszecie takie bzury ,przecierz przepisy i system prowadzenia masażu serca się zmienił w 2010 roku dla czego nikt tego nie kontroluje normalnie wstyd.
omg - 2012-04-29
:) thx
Chcesz zabandażować rękę ale nie wiesz jak to zrobić? Wiele osób ma taki problem jak ty, ale wbrew pozorom nie jest to...
Jak zabandażować łokieć?
Chcesz zabandażować rękę ale nie wiesz jak to zrobić? Wiele osób ma taki problem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub