Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jak odciągać pokarm laktatorem?
Jak odciągać pokarm laktatorem?

Jak odciągać pokarm laktatorem?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
Karmienie dziecka piersią jest wspaniałym doświadczeniem zbliżającym do siebie matkę i dziecko. Jednak dla większości mam przychodzi moment, kiedy muszą rozstać się ze swoim maleństwem - ponieważ idą do pracy, są chore lub po prostu chcą spędzić całą noc ze swoim partnerem poza domem. W takich przypadkach laktator okazuje się błogosławieństwem. Jednak odciąganie pokarmu i jego przechowywanie może sprawiać na początku pewne trudności. Jak się upewnić, że odciągasz pokarm prawidłowo? Jak bezpiecznie odciągać pokarm i przechowywać mleko? Jeśli jeszcze tego nie wiesz to przeczytaj poniższy poradnik.
1

Lejek laktatora: rozmiar ma znaczenie.

Aby efektywnie odciągać pokarm laktatorem, najpierw sprawdź, czy lejek pasuje. Niektóre kobiety nie zdają sobie sprawy z tego, że te kawałki plastiku w kształcie rogów sprzedaje się w różnych rozmiarach. Domyślny rozmiar jest często za mały i karmiące mamy skarżą się na zadrapania w okolicach sutków.

Nie możesz ocenić, jaki rozmiar pasuje do twoich sutków, tylko na podstawie ich wyglądu – ssanie pompki sprawia, że pęcznieją. Dlatego zaleca się kupować laktator o lejku jeden rozmiar większym niż standardowy. Otoczki sutka powinny swobodnie poruszać się w lejku i poza nim. Cały sutek powinien mieć w nim swobodę ruchu, nie tylko jego czubek. Jeśli lejek jest za ciasny, sutki nie mogą się poruszać i nie otrzymują pełnej stymulacji.

2

Odciąganie mleka: maksymalizacja wydobycia mleka z piersi.

Ilość mleka odciągniętego podczas jednej sesji z laktatorem jest inna u każdej kobiety. Dla niektórych mam jest to 3dkg w 10 minut, dla innych jedynie połowa z tego w 20 minut. Aby osiągnąć jak największą wydajność podczas jednej sesji, zaleca się te oto kroki:

1. Trzymaj pierś palcami u nasady i kciukiem na szczycie.

2. Palcami znajdź twarde miejsce na szczycie piersi – tkankę gruczołową.

3. Delikatnie naciśnij to miejsce i przytrzymaj (nie pompuj). Mleko zacznie tryskać kiedy znajdziesz właściwe miejsce. (Kiedy karmisz piersią, w tym czasie dziecko rozpoczyna ssanie.) Twój nacisk powoduje wytrysk mleka, dzięki czemu coraz więcej będzie się go wytwarzać.

4. Kiedy mleko przestanie płynąć, podnieś kciuk i znajdź następne miejsce tkanki gruczołowej. Uciskaj to miejsce mocno, ale nie boleśnie.

Podczas karmienia lub odciągania mleka nigdy w całości nie usuniesz mleka z piersi, ponieważ gdy jest ono odprowadzane, w tym samym czasie wytwarza się nowe. Żeby uzyskać go jak najwięcej, po odjęciu pompki wyciśnij resztkę mleka ręcznie. Po prostu zdejmij lejek z butelki i wlej mleko do butelki bezpośrednio z sutka. W ten sposób możesz zyskać nawet dodatkowe 1,5 dkg mleka.

Jak nauczyć dziecko pić z butelki?
Co zrobić, aby dziecku się odbiło po jedzeniu?
Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?
Jak zrobić bukiet z ubranek?
strona 1 z 2następna >
 5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych laktatorów. Od bardzo zaawansowanych, elektrycznych i...
Jak i czym odciągać mleko z piersi?
Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub