Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?
Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Stół wielkanocny nie może obejść się bez baranka na zielonej łączce. Nie chcesz by to była popularna ostatnio rzeżucha? Proponuje zatem owies.
Ziarno owsa, Tacka lub talerzyk, Doniczka
1
Musisz postarać się o dobrej jakości ziarno owsa. Można je kupić w sklepie zoologicznym na bazaru lub w sklepie ogrodniczym.
2
Na tackę lub talerzyk nałóż dużą ilość gazy i obficie skrapiamy wodą. Na tak przygotowaną talerzyk nasypujemy owies. Należy pilnować aby gaza była cały czas mocno wilgotna, ale nasiona nie mogą pływać w wodzie, bo zaczną gnić.
3
Po 6-8 dniach zielona łączka powinna być gotowa i utrzymać się przez następne 2 tygodnie.
4
Owies można też wysiać do płytkiej doniczki z ziemią. Wówczas potrzebujesz 2 dni więcej na zazielenienie się łączki. W tej opcji nie można zapomnieć o podlewaniu, utrzymując ziemię stale wilgotną.
5
Pojemnik z wysianym ziarnem owsa należy postawić w ciepłym, jasnym miejscu, np. na parapecie pod którym jest grzejący kaloryfer.
Jak posiać rzeżuchę?
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić żonkile z bibuły?
Wskazówki
  • Najbezpieczniej jest wysiać owies do doniczki 12 dni przed dniem w którym będziesz go potrzebować,
  • Dwa dni również dodaj do kiełkowania na gazie.
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

konrad K. - 2014-02-25
Super porada, bardzo mi pomogla, choduje owies na akcje charytatywna i dzieki powyzszemu wiem juz co robic...
Te śliczne podstawki na jajka będą wspaniałym dodatkiem wystroju twojego stołu wielkanocnego. Ugotowane na twardo jajko...
Jak zrobić wielkanocne podstawki na jajka?
Te śliczne podstawki na jajka będą wspaniałym dodatkiem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub