Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?
Jak wyhodować owies na stół wielkanocny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Stół wielkanocny nie może obejść się bez baranka na zielonej łączce. Nie chcesz by to była popularna ostatnio rzeżucha? Proponuje zatem owies.
Ziarno owsa, Tacka lub talerzyk, Doniczka
1
Musisz postarać się o dobrej jakości ziarno owsa. Można je kupić w sklepie zoologicznym na bazaru lub w sklepie ogrodniczym.
2
Na tackę lub talerzyk nałóż dużą ilość gazy i obficie skrapiamy wodą. Na tak przygotowaną talerzyk nasypujemy owies. Należy pilnować aby gaza była cały czas mocno wilgotna, ale nasiona nie mogą pływać w wodzie, bo zaczną gnić.
3
Po 6-8 dniach zielona łączka powinna być gotowa i utrzymać się przez następne 2 tygodnie.
4
Owies można też wysiać do płytkiej doniczki z ziemią. Wówczas potrzebujesz 2 dni więcej na zazielenienie się łączki. W tej opcji nie można zapomnieć o podlewaniu, utrzymując ziemię stale wilgotną.
5
Pojemnik z wysianym ziarnem owsa należy postawić w ciepłym, jasnym miejscu, np. na parapecie pod którym jest grzejący kaloryfer.
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić lilie z papieru?
Jak zrobić oryginalne ozdoby wielkanocne?
Jak zrobić pisankę - myszkę?
Wskazówki
  • Najbezpieczniej jest wysiać owies do doniczki 12 dni przed dniem w którym będziesz go potrzebować,
  • Dwa dni również dodaj do kiełkowania na gazie.
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

konrad K. - 2014-02-25
Super porada, bardzo mi pomogla, choduje owies na akcje charytatywna i dzieki powyzszemu wiem juz co robic...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub