Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Zarządzanie Majątkiem > Budżet Domowy > Jak gospodarować domowym budżetem?
Jak gospodarować domowym budżetem?

Jak gospodarować domowym budżetem?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Często mamy problemy z właściwym rozplanowaniem naszego budżetu domowego. Ciągle pracujemy, pieniądze szybko wpływają na nasze konto, a jeszcze szybciej z niego znikają. Nie potrafimy oszczędzić na małe przyjemności czy na wymarzone wakacje. Dlaczego? W końcu, jeśli mamy stały dochód przecież możemy odkładać pewną kwotę miesięcznie właśnie na przyjemności lub podróżowanie. Zapewne powyższe stwierdzenie wielu osobom może wydawać się niemożliwe, gdyż wychodzimy z założenia, że rozsądnie wydajemy pieniądze i wyłącznie na rzeczy niezbędne (potrzebne do normalnego funkcjonowania na co dzień). Tymczasem analizując dokładnie budżet, możemy zauważyć, że jest wiele bezsensownych wydatków w naszym życiu (jesteśmy się ich wyrzec). W jaki sposób powinniśmy właściwie rozplanować nasz budżet?
1
Na samym początku powinniśmy wypisać sobie szczegółowo wszystkie nasze dochody (uwzględnijmy nasze pensje, premie, zasiłek, pieniądze z umów zlecenie itp.). Możemy ewentualnie również postarać się policzyć nasze dochody z pół roku czy z całego roku (pozwoli nam to zobrazować ogólny dochód i łatwiej rozplanować budżet; możemy obliczyć średnią miesięczną, dzieląc nasz dochód roczny na dwanaście miesięcy).
2
Następnie powinniśmy postarać się policzyć nasze wszystkie wydatki, od których nie jesteśmy w stanie uciec, czyli opłaty za czynsz, wszystkie rachunki za prąd, gaz, wodę, ogrzewanie lub rachunki za kupno drzewa/miału/groszku/węgla (jeśli mieszkamy w domku jednorodzinnym), opłaty za telefon oraz Internet itp.
3
Kolejno wypiszmy wszystkie wydatki, uwzględniając wydawane pieniądze na: jedzenie, środki czystości, kosmetyki, książki, gazety lub czasopisma, wizyty w kinie lub na kręglach itp. Właściwie chcąc rozplanować odpowiednio budżet powinniśmy założyć sobie tabelkę w Microsoft Office Excel dla ułatwienia zapisywania danych (dochodów oraz wydatków) lub po prostu zróbmy to w zwykłym zeszycie. Warto zacząć zachowywać wszystkie rachunki oraz paragony, ponieważ wówczas będziemy mogli odpowiednio śledzić swój budżet. Wspomniane zapisywanie dochodów i wydatków pozwoli nam właściwie zobrazować nasze zasoby. Analizując wydatki, będziemy mogli zaplanować rozsądne oszczędzanie. Z czasem nauczymy się odpowiedniego zarządzania budżetem.
Jak gospodarować pieniędzmi, żeby nie popaść w długi?
Jak oszczędnie robić zakupy?
Jak być dobrą gospodynią?
Jak oszczędzać pieniądze w banku?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prawidłowe gospodarowanie domowym budżetem może okazać się nie lada wyzwaniem. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek,...
Jak zarządzać domowym budżetem?
Prawidłowe gospodarowanie domowym budżetem może okazać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub