Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Jak układać żywność w lodówce?
Jak układać żywność w lodówce?

Jak układać żywność w lodówce?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Czasami zdarza się, że żywność trzymana w lodówce bardzo szybko traci swój smak i trwałość. Warzywa zaczynają nam więdnąć i psuć się, mięso szybko przestaje być świeże... Dlaczego się tak dzieje? Określone produkty żywnościowe powinny być trzymane w odpowiednim miejscu, inaczej jedzenie może szybko się psuć. W jaki sposób powinniśmy przechowywać żywność w lodówce?
1
Na najwyższej półce w lodówce temperatura jest dość wysoka (wynosi około 8 stopni Celsjusza). Powinniśmy trzymać na niej jogurty, kefiry, maślanki i produkty, które należy przechowywać w lodówce (zazwyczaj znajduje się na nich informacja dotycząca przetrzymywania w lodówce). Dodatkowo, możemy kłaść na najwyższej półce różnego rodzaju ciasta.
2
Na środkowej półce możemy trzymać żółte sery, twarogi, wędliny, potrawy gotowane (na przykład zupy). Pamiętajmy, żeby produkty były szczelnie zamknięte lub zapakowane, ponieważ wówczas zachowają dłużej świeżość (będą dłużej przydatne do spożycia).
3
Najniższa półka w lodówce (która znajduje się nad szufladami przeznaczonymi zazwyczaj na warzywa) jest najchłodniejsza (temperatura wynosi około 2 stopni Celsjusza). Powinniśmy kłaść na niej świeże mięso oraz ryby (dodatkowo umieszczenie ich na najniższej półce zapobiega skapywaniu z nich treści na inne produkty, znajdujące się w lodówce).
Jak przechowywać grzyby?
Jak przechowywać mąkę i produkty mączne?
Jak przechowywać żywność w lodówce?
Jak zamrażać żywność?
strona 1 z 2następna >
 3.2/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Kaja - 2013-08-13
do Radek: zauważ, że aby schłodzone butelki, puszki i inne rzeczy trzymały zimno w lodówce to muszą one wcześniej zostać schłodzone. O ile nie schłodzisz ich na balkonie w zimie po czym nie włożysz zimnych do lodówki, to lodówka będzie musiała sama je schłodzić, zatem zużyć więcej energii. Później oczywiście zimno oddaje swoją temperaturę otoczeniu, ale wcześniej ją zabrało - zatem nic za darmo.

Możliwe, że ten pan ma trochę racji, ale zapychanie lodówki różnymi przedmiotami na siłę nie ma zupełnie sensu. Wiem to z własnej autopsji, gdyż za każdym razem gdy mam za dużo słoików przy tylnej ścianie to osiada na nich szron po czym obrastają one lodem.
Radek - 2013-08-13
Do Kaji

Widocznie dla p. Michała Szafrańskiego "Jak oszczędzać pieniądze" (jak ograniczyć koszt użytkowania lodówki), to nie jest tak logiczne, skoro pisze on autorytatywnie, co poniżej cytuję:

"Wypełniaj wnętrze lodówki! – w połowie pusta lodówka potrzebuje więcej energii elektrycznej niż pełna. Pamiętasz jeden z powyższych punktów dotyczących chłodzenia powietrza?. Jeśli lodówka i zamrażarka są puste, to gorzej trzymają chłód i szybciej ogrzewają się przy otwieraniu. Dlatego duże znaczenie ma wypełnienie lodówki i to nawet tymi rzeczami, które niekoniecznie musisz chłodzić, a które dobrze będą trzymały zimno mając jednocześnie dużą kubaturę. Do wypełniania lodówki doskonale nadają się butelki wypełnione wodą, soki w kartonach, słoiki i konserwy. W przypadku, gdy zakupisz żywność, którą musisz schować do lodówki, możesz łatwo i szybko wyciągnąć takie “wypełniacze” pustej przestrzeni. RWE ocenia potencjał oszczędnościowy tej metody na około 50 kWh rocznie = 30 zł."
Kaja - 2013-08-12
do Radek: im więcej produktów w lodówce tym więcej zużywa ona energii na ich schłodzenie. Poza tym jeśli w lodówce jest zbyt dużo pożywienia, puszek i innych produktów i nie ma pomiędzy nimi wystarczająco dużo przestrzeni to dochodzi do zaburzenia cyrkulacji - zimne powietrze nie dochodzi wszędzie, zatem nie chłodzi tak jak powinno niektórych produktów. Jeśli produktów jest za dużo to również może wzrosnąć temperatura w niektórych częściach lodówki. W innych częściach zaś zimno będzie się akumulowało tworząc warstwę szronu przez co lodówka nie będzie pracowała wydajnie tak jak powinna. - chyba jest to logiczne, prawda?
Radek - 2013-08-12
W artykule jest informacja, by w lodówce nie było za dużo produktów. Tymczasem wśród innych rad dot. użytkowania chłodziarki możemy przeczytać, że lodówka powinna być maksymalnie obciążona choćby tylko puszkamim, ponieważ wówczas zużywa mniej energii i zachowa dłużej sprawność. Te rady się wykluczają wzajemnie. Można mieć mętlik w głowie. Kto wobec tego zna się na eksploatacji chłodziarki, a kto pisze głupoty???
Poniżej przedstawiam 26 świetnych i pomysłowych sposobów przechowywania żywności. Kilka z nich pewnie znasz a inne będą...
26 sposobów na przechowywanie żywności
Poniżej przedstawiam 26 świetnych i pomysłowych sposobów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub