Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak rozpoznać półpasiec?
Jak rozpoznać półpasiec?

Jak rozpoznać półpasiec?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 
Półpasiec to ostra choroba wirusowa, która jest wywoływana przez ten sam wirus, który wywołuje ospę wietrzną. Jego konsekwencje mogą być dość przykre. Półpasiec atakuje przeważnie osoby dorosłe, które przeszły ospę wietrzną. Wraz z wiekiem prawdopodobieństwo zachorowania na tą chorobę rośnie. Wirus ospy może być w stanie utajonym w organizmie człowieka przez kilka/kilkanaście lat. Dopiero po tym czasie może reaktywować się wywołując półpaśca. Warto dodać, że czynników, które wywołują półpaśca może być wiele, jednakże do tej pory nie zostały one jednoznacznie określone. Mogą one się objawić, np. po szczepieniu, w okresach stresów czy też w trakcie chorób nowotworowych. Półpasiec to dość tajemnicza choroba. W związku z tym w tym artykule znajdziesz informacje na temat tej choroby oraz różnego rodzaju wskazówki.
1
Półpasiec zdjęcie

Przede wszystkim są to zmiany skórne. Charakterystyczne są pęcherzyki surowicze, które są rozsiane bądź skupione w jedno miejsce. Do najczęstszych miejsc, gdzie pojawiają się zmiany skórne zaliczamy twarz. Następnie jest tułów (szczególnie klatka piersiowa). Należy wspomnieć o tym, że charakterystycznym objawem półpaśca jest występowanie zmian skórnych/rumieni po jednej stronie ciała (lewej bądź prawej). Należy pamiętać, że nie należy przebijać pęcherzyków.

2
Półpasiec na szyi
Do zmian skórnych możemy dołączyć również możliwe związane z tą chorobą pieczenie, swędzenie czy też mrowienie. Niekiedy zdarza się tak, że zmiany skórne są bardzo bolesne i mogą utrzymać się w przeciągu trwania choroby czyli ok. 2 – 3 tygodni. Często spotykanym objawem jest również złe samopoczucie, rozdrażnienie, bóle głowy, cienie pod oczami czy też gorączka.
3
Półpasiec zdjęcie
Półpasiec powoduje osłabienie organizmu. Gdy choroba zostanie wyleczona mogą pojawić się tzw. neuralgie czyli nerwobóle. Warto wtedy skonsultować się z neurologiem oraz zażywać witaminę B. Jest również kilka innych powikłań, do których może dojść po chorobie. Są to m.in. zapalenie rogówki, częściowa utrata słuchu czy też porażenie nerwu trójdzielnego.
Jak leczyć hemoroidy?
Jak wyleczyć świerzb domowymi sposobami?
Domowe sposoby na suchą skórę
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć czyraki?
 3.6/5 (9 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Nie ma nic bardziej frustrującego dla kobiety jak grzybica pochwy. Okazuje się, że przypadłość ta dosięga kobiet w...
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Nie ma nic bardziej frustrującego dla kobiety jak grzybica...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub