Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Kwiaty > Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

Jak przedłużyć trwałość kwiatów w wazonie?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Bardzo często podczas wiosny lub lata ścinamy kwiaty z naszych ogródków do domu lub zakupujemy bukiety w kwiaciarniach. Rośliny poprawiają samopoczucie, roznoszą po pokojach przyjemny zapach oraz ozdabiają nasz domek. Dlatego chcielibyśmy zachować świeżość kwiatów jak najdłużej. W jaki sposób możemy przedłużyć trwałość roślin w wazonie? Odpowiadam poniżej.
1
Na początku ścinanie – mianowicie wspomnianą czynność najlepiej wykonać podczas godzin popołudniowych, ponieważ wtedy górna część roślin jest szczególnie bogata w węglowodany (pozwoli to na zachowanie dłużej trwałości kwiatów). Nie wolno ścinać kwiatów w deszcz i w południe, gdyż zwłaszcza wtedy rośliny najbardziej parują. W związku z tym po ścięciu mogą bardzo szybko zwiędnąć. Również należy mieć na uwadze rozwój roślin podczas ścinania. Oznacza to, że przykładowo róże czy pionie powinniśmy ścinać gdy są jeszcze w pąkach. Natomiast nagietki, kosmosy czy astry, kiedy są już w pełni rozwinięte.
2
Następnie należy sprawdzić czy dane kwiaty mogą być ze sobą w jednym wazonie (przykładowo narcyzy wydzielają sok, który powoduje więdnięcie tulipanów. Nie można także łączyć groszku pachnącego z innym kwiatami, gdyż również powoduje to więdnięcie innych roślin. Kolejno nie można łączyć konwalii z fiołkami oraz łubinu z lwią paszczą.).
Jak hodować amarylis (hipeastrum)?
Jak dbać o kaktusy?
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Jak przechowywać kwiaty cięte?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem nie tylko sympatii, ale także szacunku dla płci pięknej....
Od bardzo dawna kwiaty podarowane kobiecie były wyrazem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub