Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak leczyć półpasiec?
Jak leczyć półpasiec?

Jak leczyć półpasiec?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (6 ocen)
Oceń 
Półpasiec jest bardzo bolesną chorobą zakaźną i atakuje głównie dorosłych. Choroba ta dawniej kojarzona była z brudem i ubóstwem, teraz jednak wiemy już, że nie ma zbyt wiele w tym wspólnego. Chory niestety jest wyłączony z życia na dłuższy okres, z kilku względów. Głównie dlatego, że półpasiec jest schorzeniem zaraźliwym, ale też jest niezwykle bolesny i im większą powierzchnię ciała zaatakuje tym trudniej jest choremu zrobić cokolwiek.
1

Skąd ta choroba?

Wywołuje go dokładnie ten sam wirus, który odpowiedzialny jest za ospę wietrzną. U osób które przechodziły tę dziecięcą chorobę, wirus może pozostawać w uśpieniu w komórkach nerwów rdzeniowych i uaktywnia się w momencie gdy organizm jest osłabiony np. w wyniku zwykłego przeziębienia.

2

Objawy

Pierwszymi objawami są typowe dla wielu popularnych chorób: podwyższona temperatura, ból gardła, ogólne rozbicie, mrowienie i ból ciała. Po kilku dniach możemy zaobserwować na ciele czerwone plamy, które często mylone są z uczuleniem. Zaatakowane miejsca pokrywają się później dużą ilością niewielkich pęcherzyków wypełnionych płynem surowiczym, okolice te stają się bardzo wrażliwe, bolesne i swędzące. Najczęściej zmiany występują na korpusie, obejmując tors, brzuch, plecy i boki, a czasem rozlewają się też na twarz.

3

Po pierwsz - nie drap i nie wyciskaj!

Należy się jednak powstrzymać od drapania lub wyciskania płynu z pęcherzyków.

Jak leczyć zapalenie gardła?
Domowe sposoby na zapalenie krtani.
Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny?
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że mając półpasiec nawet jeśli jest to niewielki wykwit, nie powinieneś wychodzić z domu np. do pracy, ponieważ z pewnością zarazisz innych!
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na zajady
 3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Węzły chłonne to małe gruczoły w kształcie fasoli. Są częścią układu limfatycznego, przez który przepływają płyny...
Jak leczyć powiększone węzły chłonne?
Węzły chłonne to małe gruczoły w kształcie fasoli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub