Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Wirusowe > Jak leczyć półpasiec?
Jak leczyć półpasiec?

Jak leczyć półpasiec?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (6 ocen)
Oceń 
Półpasiec jest bardzo bolesną chorobą zakaźną i atakuje głównie dorosłych. Choroba ta dawniej kojarzona była z brudem i ubóstwem, teraz jednak wiemy już, że nie ma zbyt wiele w tym wspólnego. Chory niestety jest wyłączony z życia na dłuższy okres, z kilku względów. Głównie dlatego, że półpasiec jest schorzeniem zaraźliwym, ale też jest niezwykle bolesny i im większą powierzchnię ciała zaatakuje tym trudniej jest choremu zrobić cokolwiek.
1

Skąd ta choroba?

Wywołuje go dokładnie ten sam wirus, który odpowiedzialny jest za ospę wietrzną. U osób które przechodziły tę dziecięcą chorobę, wirus może pozostawać w uśpieniu w komórkach nerwów rdzeniowych i uaktywnia się w momencie gdy organizm jest osłabiony np. w wyniku zwykłego przeziębienia.

2

Objawy

Pierwszymi objawami są typowe dla wielu popularnych chorób: podwyższona temperatura, ból gardła, ogólne rozbicie, mrowienie i ból ciała. Po kilku dniach możemy zaobserwować na ciele czerwone plamy, które często mylone są z uczuleniem. Zaatakowane miejsca pokrywają się później dużą ilością niewielkich pęcherzyków wypełnionych płynem surowiczym, okolice te stają się bardzo wrażliwe, bolesne i swędzące. Najczęściej zmiany występują na korpusie, obejmując tors, brzuch, plecy i boki, a czasem rozlewają się też na twarz.

3

Po pierwsz - nie drap i nie wyciskaj!

Należy się jednak powstrzymać od drapania lub wyciskania płynu z pęcherzyków.

Domowe sposoby na oparzenia
Jak pozbyć się brodawek płaskich?
Domowe sposoby na ból gardła
Jak poprawić krążenie krwi?
Ostrzeżenia
  • Pamiętaj, że mając półpasiec nawet jeśli jest to niewielki wykwit, nie powinieneś wychodzić z domu np. do pracy, ponieważ z pewnością zarazisz innych!
strona 1 z 2następna >
 3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Objawy świńskiej grypy są bardzo podobne do gryp sezonowych. Świńską grypą można się zarazić od chorych świń lub od...
Jak rozpoznać świńską grypę?
Objawy świńskiej grypy są bardzo podobne do gryp sezonowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub