Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak leczyć rozwolnienie?
Jak leczyć rozwolnienie?

Jak leczyć rozwolnienie?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Chyba każdy wie czym jest rozwolnienie. Ta dość kłopotliwa przypadłość dopada nas z różnych powodów, najczęściej z powodu jedzenia (np. cały dzień jedliśmy tylko owoce), czasem z powodu przyjmowanych leków, a zdarza się też i tak, że biegunka dopada nas w sytuacjach stresowych. Tymczasem zgodnie z opinią Światowej Organizacji Zdrowia, mówimy o biegunce, gdy w ciągu doby pojawią się trzy luźne stolce, lub przy każdym wypróżnieniu pojawia się śluz lub krew.
1

Ryż z marchewką

Najpopularniejszym sposobem jest natychmiastowa dieta na którą składa się suchy ryż (ewentualnie z dodatkiem gotowanej marchewki) oraz suchary, co powinno pomóc zahamować biegunkę, a przynajmniej wstrzymać jej pogarszanie się.

2

Łyżka mielonej kawy

Mało smacznym, ale całkiem dobrze działającym sposobem jest zjedzenie łyżki zmielonej kawy (oczywiście na sucho). Kawa zawiera w swoim składzie alkaloidy, które istotnie mogą wpływać na zmianę konsystencji stolca.

3

Siemię lniane

Wbrew pozorom doskonałą substancją jest siemię lniane. Ziarenka gotuje się w wodzie, aż do powstania kisielu, który należy zjeść. Nie jest to może zbyt smaczne danie, ale doskonale reguluje rytm wypróżnień i co ciekawe dobrze sprawdza się zarówno w przypadku biegunek jak i zatwardzeń. Siemię najlepiej spożywać regularnie, dzięki czemu unikniemy problemów tego typu.

4

Gorzka czekolada

Bardzo starym sposobem i znanym chyba wszystkim jest zjedzenie kilku kostek gorzkiej czekolady. Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby była to czekolada dobrej jakości, o jak najwyższej zawartości kakao.

5

Węgiel

Możemy też zakupić w aptece węgiel, który jak wiadomo działa znakomicie o ile zostanie zażyty w porę. Jako pierwszą dawkę możemy zażyć nawet pięć pastylek na raz, a wraz z ustępowaniem objawów, zmniejszać ilość leku.

6

Woda

Pamiętajmy, że gdy mamy problem z biegunką musimy pić bardzo duże ilości wody, aby zapobiec odwodnieniu. Nie należy jej raczej zastępować innymi płynami, takimi jak soki, czy nektary, pozostańmy przy jej czystej postaci, ewentualnie popijajmy herbatki.

Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Jak karmić małe kotki?
Jak leczyć gazy?
Czego objawem są czerwone dłonie?
Ostrzeżenia
  • Najczęściej dotyka nas biegunka ostra, czyli trwająca mniej niż 14 dni, jeśli dolegliwość trwa dłużej, ponad 30 dni jest to już biegunka przewlekła, a w takim przypadku należy sprawę potraktować jak najbardziej poważnie, gdyż może okazać się, że cierpimy na raka okrężnicy, nieswoiste zapalenie jelit lub zespół jelita drażliwego.
Wskazówki
  • Jeśli biegunka przedłuża się i zaczynamy się niepokoić, lub zauważamy w toalecie ślady krwi, należy udać się do lekarz, który powinien zdiagnozować przyczynę i zalecić dalsze postępowanie.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć biegunkę?
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Bartas - 2013-04-05
ja mam takie cos ze co 30minut robie kał ale on jest bardzo wodnisty nie wiem czy to biegunka
Agatka - 2012-02-07
Tyle węgla trzeba łykać??? Przy biegunce łagodnej lub średnio ostrej wystarczy wziąć Smectę (brałam naszą polską) i przechodzi po dwóch saszetkach lub można ją dostać w postaci zawiesiny. Skutkuje pozytywnie szybko. Przy bardzo ostrych lub przewlekłych biegunkach radziłabym iść do lekarza.
Biegunka jest czymś naprawdę okropnym. Cały czas jesteś pod presją, że w każdej chwili może cię zaskoczyć. Wszystko...
Jak leczyć biegunkę domowymi sposobami?
Biegunka jest czymś naprawdę okropnym. Cały czas jesteś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub