Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Łaknienia > Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?

Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
Glisty, tasiemce, owsiki z pewnością są nieproszonymi gośćmi w naszym organizmie. Ludzie są żywicielami tego typu pasożytów. Bez nich nie miałyby szansy przetrwania. Obecność tego typu „nieproszonych gości” wiąże się z wieloma następstwami. Przede wszystkim pasożyty wykorzystują substancje odżywcze znajdujące się w naszym organizmie. Przez to nasz apetyt rośnie. Mogą nawet powodować różne uszkodzenia narządów miąższowych żywiciela, co wiąże się z zakażeniami bakteryjnymi. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie rozpoznanie pasożyta oraz usunięcie go z organizmu. Niekiedy objawy zakażenia pasożytami mogą być znikome, w związku z tym trudno je rozpoznać. Pamiętajmy, że przestrzeganie podstawowych zasad higieny osobistej zmniejsza ryzyko zarażenia się pasożytami. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki jak rozpoznać zakażenie pasożytnicze, a następnie co zrobić, żeby usunąć pasożyta z organizmu.
1
Jak stwierdzić obecność pasożytów w naszym organizmie? Na pierwszy ogień pójdzie glista. Objawy zakażenia glistą ludzką mogą być słabo widoczne. Do pierwszych objawów można zaliczyć: rozstrój jelit, bóle brzucha, pobudzenie nerwowe, napady lęku w nocy, czasami zawroty głowy. Niekiedy glisty są zauważalne w kale. Oczywiście, aby mieć pewność czy jesteśmy zarażeni glistą, czy też innym pasożytem, warto zrobić badania kału na obecność pasożytów. Aby wytępić glisty domowymi sposobami można pić sok z kiszonej kapusty na czczo przez kilka dni. Dobrze sprawdza się także sok z marchwi (pół szklanki na czczo). Jeśli to nie pomaga, warto zakupić odpowiednie leki w aptece.
2
Kolejnym pasożytem, którym się zajmiemy, jest tasiemiec. Podobnie jak w przypadku glisty, objawy zakażenia tasiemcem mogą być słabo widoczne, dlatego też jeśli mamy jakiekolwiek podejrzenia, warto udać się na badanie w najbliższym laboratorium. Osoby zakażone tasiemcem odczuwają dyskomfort w jamie brzusznej, mogą również występować biegunki oraz wzmożony apetyt przy braku tycia. Warto obserwować swój kał, gdyż można w nim zauważyć człony tasiemca. W tym wypadku nie zaleca się leczenia domowymi sposobami, gdyż są mało skuteczne. Najlepiej zgłosić się do lekarza.
Jak odetkać ucho?
Jak usunąć drzazgę sodą?
Domowe sposoby na brak apetytu
Jak rozpoznać i leczyć tasiemca u psa?
Wskazówki
  • Pasożytów możemy pozbyć się z naszego organizmu w sposób naturalny, stosując sprawdzone zioła. Piołun, oman, prawoślaz, macierzanka - to tylko niektóre zioła o działaniu przeciwpasożytniczym. Wyciąg z nich znajdziesz w niektórych suplementach diety, np. tutaj.
strona 1 z 2następna >
 3.2/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak odetkać ucho?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub