Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?

Jak zrobić placki ziemniaczane na kilka sposobów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (17 ocen)
Oceń 
Zastanawiasz się, co podać na obiad lub ciepłą kolację? Polecam placki ziemniaczane, to bardzo proste danie, jednak wymaga trochę pracy. Kiedy jednak pięknie zarumienione i chrupiące placuszki wylądują na stole, wszyscy będą zadowoleni i syci.
1 kg ziemniaków, cebula, sól, pieprz - do smaku, mąka, 3 jajka
1
Ziemniaki i cebulę obrać, zetrzeć na tarce, dodać pozostałe składniki i wymieszać. Gotową masę nakładać porcjami na rozgrzany tłuszcz i smażyć na lekko złoty kolor. Podawać ciepłe, można polać śmietaną.
2
Do masy ziemniaczanej można także dodać garść startego żółtego sera lub też posypać nim usmażone gorące placki.
3
W wersji pikantnej należy do placków dodać czosnek – 4 ząbki na 1 kg ziemniaków – oraz pikantną paprykę lub przyprawę curry.
4
Mężczyźni często wybierają wersję placków ziemniaczanych z mięsem. Do utartych ziemniaków dodać pokrojoną w drobną kostkę cebulę i wędlinę, jajko, przesianą mąkę i przyprawy. Dobrze wymieszać i smażyć z dwóch stron na złoty kolor. Można podawać z dodatkiem pikantnego sosu grzybowego lub z pikantna surówką.
5
Zamiast wędliny dodatkiem mięsnym może być mielone mięso indycze – ok. 25 dag. Placki takie najlepiej smakują z dodatkiem sera żółtego i czosnku. Do masy przygotowanej jak w punkcie 1 dodajemy mięso mielone, siekany ząbek czosnku i 10 dag startego żółtego sera. Formujemy niewielkie cienkie placki i smażymy z obu stron na złoty kolor.
Jak zrobić pieczone ziemniaki z warzywami?
Jak upiec czosnek?
Jak zrobić naleśniki?
Jak ugotować ryż na sypko?
Wskazówki
  • Do placków ziemniaczanych najlepiej brać ziemniaki stare – młode są zbyt wodniste.
  • Jeśli ktoś lubi bardzo pulchne placki, można dodać drożdże rozrobione w letniej wodzie lub mleku albo proszek do pieczenia.
  • Jeśli nie smażymy placków natychmiast, masę ziemniaczaną należy posypać mąką.
 3.9/5 (17 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ewka - 2012-03-09
Bardzo fajne polecam :)
bodzo - 2011-02-12
mmm.dobre
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub