Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Domowe sposoby na atopowe zapalenie skóry

Domowe sposoby na atopowe zapalenie skóry

, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Atopowe zapalenie skóry, inaczej egzema, jest chorobą pochodzenia alergicznego, ale posiada także podłoże psychiczne, gdyż wielu chorych obserwuje nasilenie objawów w momencie, gdy są mocno zestresowani. Z drugiej strony, świąd i nieładny wygląd skóry mogą być właśnie przyczyną stresu i błędne koło w ten sposób się zamyka. Należy je więc spróbować przerwać. Wiele osób odmawia zażywania leków sterydowych w obawie przed skutkami ubocznymi, a emolienty i niesterydowe lekarstwa są niestety bardzo drogie i trudno zaopatrzyć się w taką ich ilość, aby móc stosować ich tyle, ile potrzebujemy, dlatego wiele osób próbuje ratować się metodami domowymi. Poniżej kilka sposobów, które mogą przynieść ulgę cierpiącym na AZS.
1
Dla każdego atopika wybawieniem są kąpiele, ponieważ w wodzie bez względu na stan swojej skóry może się poruszać bez zbyt mocnego bólu. Długie moczenie się nie wpływa jednak korzystnie, ale można sprawić, aby kąpiel przynosiła jednak jakieś pozytywne rezultaty.
2
Do wanny możemy dolać np. krochmal, który już od dawna stosuje się w tego typu schorzeniach. Wcześniej zagrzewamy ok. 1,5 litra wody i doprowadzamy ją do wrzenia, w międzyczasie w szklance zimnej wody rozrabiamy cztery łyżki mąki ziemniaczanej i wlewamy mieszaninę na wrzątek, cały czas mieszając. Powstały kisiel wlewamy do wanny i ostrożnie przy pomocy łyżki rozprowadzamy go (gdy spróbujemy zrobić to ręką, poparzymy się). Krochmal łagodzi swędzenie i sprawia, że zmiany bledną, jednak może wysuszać skórę.
3
Innym pomysłem jest wsypanie do kąpieli soli bocheńskiej, zakupimy ją już za kilka złotych w każdej aptece. Do wanny letniej wody wsypujemy ok. pół woreczka i moczymy się w tym roztworze przez piętnaście minut. Możemy odczuć szczypanie, ponieważ sól działa odkażająco, jednak warto wytrzymać jeśli nie jest ono zbyt mocne, ponieważ odkażona skóra zdecydowanie szybciej się goi.
Jak leczyć alergię?
Jak stosować naftę?
Jak leczyć pokrzywkę?
Jak leczyć zatoki?
strona 1 z 2następna >
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (6)

Ola - 2014-03-13
Mialam bardzo silny stan AZS, sączący rany, bóle, pęknięcia na ciele, noce nie przesłane, próbowałam sterydow wapna i innych środków i wszystko na nic....wyjechałem do Holandii tu w zielarskim ekspedientka poleciła mi leczenie od środka jak i powierzchownie....zaczęłam brać tabletki na wzmocnienie wątroby ponieważ ona odpowiedzialna jest za usuwanie toksyn z organizmu za czym idzie pozbycie sie alergenów, a jak wiadomo przy ostrym zapaleniu skory wątroba jest słaba....tak wiec tabletki mariadisel jest to zioła. Dodatkowo na uporczywe swędzenie zaleciła mi sól z morza martwego, sól do mycia....zawsze na wieczór daje do miski łyżkę soli i bawełniana rękawiczkach po kąpieli namaczamy ciało w soli, a następnie pryskają sprejem o zawartości soli z morza martwego. Specyfik mój jest z firmy zarqa, jednak nie wiem czy jest on dostępny w Polsce. Polecam wszystkim serdecznie. Zaczęłam przesypując noce zapomniałam co to swędzenie skory. Nie mam już tego problemu. Naprawdę poszukajcie polskich odpowiedników soli z morza martwego. Ku mojemu zdziwieniu sól nie wyrusza skory a wręcz nawilża i sprawia ze na skórze powstaje jakby warstwa ochronna, coś jakby kąpiele w krochmalu. Na początku przy ostrym zapaleniu AZS używanie tych kosmetyków może powodować uczucie pieczenia, palenia i swędzenie jednak po 10 min wszystko ustaj, z czasem skóra sie regeneruje i przyzwyczaja do pieczenia. Ja zaczynałam leczenie od kąpieli w krochmalu przy mocnym saczeniu ran, następnie okłady z lnu i gdy troszkę skóra zaschla na to sól. Dziś już nie mam problemu z AZS. Spróbujcie!
alergiczka - 2013-08-13
WYLECZYŁAM! Przewlekła atopia, trwająca 4 i pół roku. Od pół roku nie mam objawów, stosując dzień w dzień moje alergeny. Sposób jest prosty, a jak skuteczny. Zastosowałam go zdesperowana, na próbę. Po 5 dniach przewlekła atopia zaczęła znikać. Pojawiła się ponownie gdy zabrakło mojego eliksiru. Pomógł mi ocet jabłkowy, który sama zrobiłam i go piję, rano i wieczorem, łyżeczkę octu na pół szklanki chłodnej wody plus łyżeczka miodu. Rany przemywałam roztworem: łyzka octu, łyżka oliwy z oliwek, szklanka wody. Ocet robię ze skórek z 3 jabłek. Wszystko zalewam chłodną przegotowaną wodą- 2 szklanki wody plus 2 łyżeczki cukru. Roztwór fermentuje w zakręconym słoiku, przykrytym papierową torebką przez ok.3 tygodnie. Po tym czasie przecedzam do buteleczek i trzymam w lodówce. Dziecku też wyleczyłam alergię na rączkach (wyglądały jak poparzone). Dziecko piło roztwór raz dziennie po śniadaniu. Smarowałam rączki octem, a potem wazeliną. Rozmawiałam z panią dr i była pod wrażeniem, gdy zobaczyła efekty. Sama przyznała, że słyszała o właściwościach octu jabłkowego. Jeśli chodzi o dietę, to staramy się jeść naturalnie, czyli sama przygotowuję posiłki, unikając gotowych. Jemy dużo warzyw i owoców. Ale ogólnie nie ma żadnej alergii, tylko że popijamy czasem nasz eliksir. Nawet już nie codziennie. I jeszcze jedno dziecko prawie przestało chorować, czasem tylko katarek, a jeśli coś poważniejszego- infekcja (typu gorączka, wymioty) trwa jeden dzień. Ocet jabłkowy oczyszcza organizm z toksyn, ma wiele substancji odżywczych.
alergiczka - 2013-04-29
3 łyżki mleka w proszku dla niemowląt, 3 łyżki oliwy z oliwek i 3 łyżki płatków owsianych. Wszystko mieszamy, zawijamy w gazę albo inny sterylny materiał, zawiązujemy np gumką żeby wszystko nie wypłynęło do wody i wrzucamy do kąpieli, najlepiej wylegiwać się jak najdłużej, sposób sprawdzony osobiście i godny polecenia!
Miki - 2013-02-01
Czasem domowe sposoby są najlepsze. Niestety w przypadku AZS chyba nie ma skutecznego "domowego sposobu" walki z tą przypadłością. Polecić za to mogę coś naturalnego a mianowicie probiotyki. Nie chodzi tu o takie najzwyklejsze jak się stosuje przy antybiotykach tylko o specjanie dobrane szczepy bakterii pod osoby z AZS. Mi lekarz polecił Latopic i uważam że watro spróbować
Kubeczkowo - 2011-09-22

Hmm, domowe sposoby nie zawsze muszą pomagać. Często w ostatecznim rozrachunku więcej wyjdzie nam leczenie tych właśnie domowych sposobów. Z swojej strony dla atapowca polecam restoraderm. :)

Miloopa - 2011-08-29
AZS potrafi strasznie uprzykrzyć życie, zwłaszcza, dopóki jest niezdiagnozowane. I nic, tylko całe ciało swędzi, a nie wiadomo, o co chodzi... Ja na szczęście już wiem, co mi dolega i wiem, jak sobie z tym problemem radzić. Sporo porad, na temat tego, jakie mogą być przyczyny i jak sobie radzić z tą chorobą, można znaleźć na portalu mojealergie.pl, z którego ja osobiście często korzystam. Wszystkim atopikom zdecydowanie polecam.
Atopowe zapalenie skóry jest ciężką i męczącą chorobą. Objawia się ona swędzącymi, czerwonymi wykwitami na skórze,...
Jak żyć z atopowym zapaleniem skóry?
Atopowe zapalenie skóry jest ciężką i męczącą chorobą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub