Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Planowanie Ślubu i Wesela > Kwiaty Ślubne > Jak zrobić bukiet z róż?
Jak zrobić bukiet z róż?

Jak zrobić bukiet z róż?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Prosta aranżacja z jednego rodzaju kwiatów nie jest trudna do zrobienia, zaś klasyczny, okrągły kształt bukietu będzie pasować do prawie każdej sukni ślubnej. Upewnij się, że do bukietu wybierzesz kwiaty trwałe, takie jak np. róże. Poniższa instrukcja dotyczy wykonania bukietu ślubnego o średnicy około 20 cm.
30-60 róż (20-40 na bukiety dla druhen), wiadro, ręczniki papierowe, wstążka w uzupełniającym kwiaty kolorze o szerokości 3,5-5cm, gumki recepturki i zielona taśma florystyczna, sekator lub bardzo ostry nożyk, przyrząd do usuwania kolców i liści, szpilki z ozdobnymi łebkami
1
Robienie bukietu z róż 1

Przygotowanie kwiatów

Za pomocą specjalnego urządzenia usuń nadmiar dolnych liści oraz kolce. Usuń również górne i zewnętrzne liście, które nie wyglądają najlepiej. Napełnij wiaderko wodą. Trzymając łodygę pod wodą obetnij ją o około 5 cm pod kątem (dzięki temu do łodygi nie przedostanie się powietrze). Pozostaw tak obcięte łodygi w wodzie przez chwilę, aby nią dobrze nasiąkły.

Uwaga: jeśli do bukietu używasz róż, których pąki nie są jeszcze otwarte możesz przyspieszyć ich kwitnienie poprzez włożenie ich do ciepłej wody. Zrób to jednak na chwilę przed uroczystością, ponieważ bukiet szybciej zwiędnie. Pamiętaj również, aby pracować na jak najdłuższych łodygach. Możesz je podciąć jak już bukiet będzie gotowy.

2
Robienie bukietu z róż 2

Układanie kwiatów

Do bukietu dokładaj po jednej róży drugą ręką przytrzymując wszystkie kwiatki w miejscu. Ułóż 4 róże na tej samej wysokości układając ich pąki na kształt kwadratu - to będzie środek bukietu. Dokładaj kolejne kwiaty dookoła środkowych, ale nieco niżej, aby utworzyć okrągły kształt bukietu.

Aby lepiej widzieć jak bukiet się prezentuje w twoich rękach stań na przeciwko lustra i obserwuj powstawanie bukietu z dalszej perspektywy.

Jakie kwiaty lubią dziewczyny?
Jak zrobić bukiet z lizaków?
Jak zrobić kwiaty z liści?
Jak zrobić bukiet z ubranek?
strona 1 z 2następna >
 4.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Twój bukiet jest istotną częścią garderoby ślubnej, prawie tak samo ważną jak twoja suknia, więc to logiczne, że chcesz...
Jak przechowywać bukiet ślubny?
Twój bukiet jest istotną częścią garderoby ślubnej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub