Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jak leczyć kaszel?
Jak leczyć kaszel?

Jak leczyć kaszel?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
Kaszel potrafi być bardzo męczący. Jest to forma obronna organizmu. Powstaje on na skutek gwałtownego wydalenia powietrza z dróg oddechowych, aby oczyścić je z zalegających substancji. Substancje te mają charakter drażniący, co wywołuje kaszel. Przyczyny kaszlu mogą być bardzo różne. Czasami jest to związane z zapaleniem płuc, a czasami z uczuleniem, nietolerancją organizmu na jakieś pyłki. Niekiedy kaszel nie musi świadczyć o chorobie. Może on być wynikiem zdenerwowania. Jest on wtedy swoistego rodzaju tikiem nerwowym. Należy również zaznaczyć, że przewlekle występujący kaszel jest oznaką palenia papierosów. W poniższym artykule znajdziesz kilka porad jak pozbyć się kaszlu. Oczywiście pamiętaj, że poniższe metody nie zastąpią wizyty u lekarza.
1
Jeśli dopadł nas kaszel to pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić jest znalezienie przyczyny. Jak wspomniano powyżej, mogą być one bardzo różne. Jeśli zidentyfikujemy ją prawidłowo to pamiętajmy, że leczenie będzie bardziej skuteczne. Gdy kaszel jest dość silny, a towarzyszą mu objawy zapalenia płuc, czy anginy, to zawsze warto udać się do apteki w celu zakupienia środków łagodzących. Jeśli nie ma oznak przeziębienia, anginy itd., to warto zastosować kilka sprawdzonych metod.
2
Zacznijmy od najprostszej i najbardziej skutecznej metody. Jest to oczywiście inhalacja. Pomogą ci w tym zioła takie jak: rumianek, eukaliptus, tymianek, koper włoski czy też mięta pieprzowa. Wybierz jedno z tych ziół i przygotuj napar. Zastosuj proporcję: jedna łyżeczka ziela na filiżankę wody. Wsyp ziele do garnka i zalej wrzącą wodą. Następnie pochyl się nad garnkiem (uważaj, żeby para nie była zbyt gorąca, gdyż wtedy poparzysz drogi oddechowe), a następnie przykryj się ręcznikiem. Zacznij wdychać opary. Wdychaj je przez kilka minut. Po tej czynności ogrzej klatkę piersiową i plecy.
Jak szybko wyleczyć gardło?
Jak zrobić syrop na kaszel?
Jak wyleczyć kaszel?
Naturalne sposoby na kaszel
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Naturalne sposoby na kaszel
 3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

7 domowych sposobów na męczący kaszel
Kaszel to jedna z wielu dolegliwości, na którą cierpimy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub