Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Higiena jamy ustnej > Jak zlikwidować nieprzyjemny zapach z ust?
Jak zlikwidować nieprzyjemny zapach z ust?

, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (302 ocen)
Oceń 
Każdy chce, aby jego oddech był świeży i przyjemny. Nieprzyjemny zapach z ust może mieć wiele przyczyn, jednak istnieje dużo sposobów, aby go uniknąć. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek i porad dotyczących likwidowania brzydkiego zapachu z ust.
szczoteczka do zębów, pasta do zębów, płyn do płukania jamy ustnej, nić dentystyczna, miętowa guma do żucia, dentysta
1
Myj zęby przynajmniej dwa razy w ciągu dnia - rano i wieczorem. Jest to podstawa, aby móc cieszyć się świeżym oddechem. Wskazane jest mycie zębów po każdym posiłku, jednak jeśli nie jest to możliwe, po jedzeniu żuj miętową gumę do żucia. Niemycie zębów powoduje gromadzenie się jedzenia pomiędzy nimi, a tym samym powstawanie bakterii odpowiedzialnych za nieprzyjemny zapach (i psucie się zębów).
2
Nieświeży oddech - bakterie na języku
Myj język. Podczas mycia zębów nie zapominaj również o dokładnym umyciu języka i dziąseł. Na języku - zwłaszcza w jego dalszych partiach, zbiera się niezwykle dużo bakterii z jedzenia. Im bardziej język jest pokryty białym nalotem, tym więcej bakterii się na nim znajduje. Zawsze zwracaj na to uwagę. Twój język powinien być różowy. Zgromadzone na języku bakterie wydzielają lotne związki siarkowe o ostrym i nieprzyjemnym zapachu.
3
Odwiedź dentystę. Nieprzyjemny oddech może być spowodowany psuciem się jakiegoś zęba. Mogą to być ubytki próchnicowe, zgorzel miazgi, psujące się pozostawione korzenie zębów, bakteryjne zapalenie dziąseł i przyzębia, grzybica jamy ustnej (po kuracji antybiotykowej lub przy szczególnie osłabionym organizmie), zatoki, owrzodzenia.
Jak wzmocnić szkliwo zębów?
Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak usunąć kamień z zębów?
Jak usunąć nieprzyjemny zapach?
strona 1 z 2następna >
 2.1/5 (302 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

kika289 - 2013-06-06
tak, właśnie, słyszałam gdzieś, że po każdym posiłku, jeżeli nie mamy możliwości umyć zębów, to możemy zjeść jabłko. ale mimo wszystko musimy nadal przynajmniej 2 razy dziennie myć zęby :)
majkaku.95 - 2012-12-06

Trzeba myć nie tylko zęby, ale również język, rzuć gumę po każdym posiłku (jeżeli nie mamy dostępu do pasty i szczoteczki lub płynu do płukania ust). Dobrze jest również czyścić zęby nicią dentystyczną, a kiedy żadnej z tych rzeczy nie mamy pod ręką, działa też podobno zjedzenie jabłka :).

Uleczony - 2012-12-03
Męczyłe sie 2 lata. Gastroskopia - wszytsko ok, USG brzucha - ok, leki przeciwgrzybicze, ssanie róznych cudactw, nic nei pomagalo (albo pomagalo na chwile), ciagle na mietusach.
Kilka dni temu bedac z dzieckem u lekarza, niejako przy okazji zagaiłem lekarke i zapisala mi metronidazol _dicoflor60. Juz po pierwszej tabletce, na drugi dzien poczułem ze cos sie zmienia. Teraz po 3 dniach zero smrodu. mam nadzieje ze to nie tylko chwilowe, ale przez te 2 lata miałem smród dzień w dzień. Mam wziąść cale opakowanie do konca (jednego i drugiego). Lekarka mówiła, że to resztki jedzenia zalegaja w jakiś "uchyłkach" w górnej częsci przełyku i namnażaja sie bakterie chyba.
Krzysiu1971 - 2012-03-27
Wbrew powszechnym opiniom,nie higiena jamy ustnej jest zródłem zapachu sadzawki z ust, lecz najczęściej choroby żołądka. Można mieć zadbane zęby i odór z ust.
asd - 2011-08-28
pomocy ratujcie mam taki problem iz mi smierdzi z buzi mam dziewczyne i dziewczyna chce sie ze mna calowac a ja unikam tego zeby jej nie przestraszyć mojm brzydkim zapachem z ust jaka pasta jest najlepsza mam plyn do plukania ale mi nic nie pomaga a zeby mam zdrowe
bogdakabala - 2011-07-03
Jeżeli śmierdzi z ust można tą dolegliwość wyleczyć zażywając propolis.Zaczynać od 3-ech kropli i zwiększać stopniowo.Można dać na cukier. W zależności od wieku stosować odpowiednią ilość propolisu.
bartolini - 2011-06-26
Próbowaliście już pastę Dentiste'?? Szczerze polecam. W zamyśle jest to pasta na noc, ale można ją stosować za dnia bez przeszkód. Przed spaniem jak umyjecie, rano nie powinno wam śmierdzieć z buźki, czyli można grasować od samego rana z żoną/dziewczyną, bez konieczności mycia zębów.
oszukana - 2011-01-17
Jakubr300@wp.pl = oszust!!!!

wyłudzacz pieniędzy

zgłosiłam już na policję!!!
Honoratka - 2010-12-29

do JakubR: to na co chorowałeś to najprawdopodobniej kamienie migdałowe. znajomy takie miał - nie fajna sprawa. Kamienie trzeba co jakiś czas wyciskać z migdałków, aby nie śmierdziało z ust. Najlepszą metodą na pozbycie się tych kamieni jest po prostu usunięcie migdałków (wycięcie). Pozdrawiam

JakubR - 2010-12-29

-!!! Brzydki zapach z ust !!!- ! Wyleczyłem się Ty też możesz !!!-

! - Znalazłem skuteczny sposób i wyleczyłem się rok temu z tej wstydliwej dolegliwości, na początku jako objaw miałem tylko przykry zapach z ust po kilku latach doszedł ohydny biały nalot na języku oraz nieżyt nosa i brzydka woń z niego, po następnych około 2 latach doszły białe kulki w migdałkach, zmęczenie. Na szczęście po 14 latach zmagań z przeciwnościami losu i niekompetencją lekarzy na trafiłem na bardzo dobrego zielarza zakonnika znanego prawie w całej Europie, który mi pomógł w zlikwidowaniu objawów i przyczyny oraz dał mi sposoby na większość przyczyn nieświeżego oddechu a także na kilka chorób i zakażeń bakteryjnych. Ten cuchnący oddech najbardziej doskwierał mi i utrudniał życie zawodowe, towarzyskie a przede wszystkim uczuciowe. (jak bym wcześniej wiedział to co wiem teraz nie stracił bym tyle czasu i nerwów) Teraz mam świeży oddech i w związku z tym nadrabiam stracony czas większość dnia spędzam poza domem rzadko zaglądam na e-mail ale postaram się odpowiedzieć i pomóc każdemu kto do mnie napisze. (oczywiście 100% dyskrecji i kultury) pozdrawiam.

(j.......00@usuniety przez administracje)

SSS - 2010-08-03
Jak śmierdzi z ust to trzeba sprawdzić czy nie ma się na migdałkach białego nalotu. Jeśli się ma to znaczy że ma się kamienie migdałkowe (stąd ten brzydki zapach). (czasami takie grudki na gardle mogą być też oznaką gronkowca).
Nieprzyjemny zapach z ust nie zawsze wynika z nieodpowiedniej higieny jamy ustnej. Nawet kilkukrotne mycie zębów w...
Jakie są przyczyny nieprzyjemnego zapachu z ust?
Nieprzyjemny zapach z ust nie zawsze wynika z nieodpowiedniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub