Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Pierwsze Dziecko > Jak zrobić tort z pieluszek?
Jak zrobić tort z pieluszek?

Jak zrobić tort z pieluszek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (31 ocen)
Oceń 
Twoim znajomym niebawem urodzi się dziecko? A może maleństwo niedawno przyszło na świat? Uczcijcie ten ważny moment i podarujcie świeżo upieczonym rodzicom niezapomniany prezent – tort z pieluszek. Prezent zarówno efektowny, jak i praktyczny, wszystkie bowiem wiemy, że pieluszki to w przypadku małego dziecka zawsze towar deficytowy.
72-75 pieluszek (ja użyłam pieluszek Pampers 1, ale sprawdzą się każde, które nie mają nadruków w środkowej części), gumki recepturki (duże), baza pod tort (może być zrobiona z kartonu – koło o średnicy 24cm), serwetka z ceraty do dekoracji bazy (minimum 24cm średnicy), zasypka dziecięca 450ml, plastikowa butelka do karmienia 120ml, elementy do dekoracji (wstążki, kokardki, bibuła, maskotki - wedle uznania), taśma dwustronna
1
tort z pieluch - krok 1
Przygotuj wszystkie potrzebne materiały. Jeśli nie masz gotowej bazy pod tort, wytnij z kartonu koło o średnicy 24 cm, a na nim naklej serwetkę, najlepiej z ceraty.
2
tort z pieluch - krok 2
10 pieluch rozłóż jak widać na zdjęciu obok i zwiń w rulon. Każdy z takich rulonów zabezpiecz na środku gumką recepturką. Gumka nie może być zbyt ciasna.
3
tort z pieluch - krok 3
Na środku bazy postaw zasypkę. Ułóż dookoła niej pierwszą warstwę rulonów z pieluszek (powinnaś zużyć 9-10 rulonów). Zabezpiecz całość gumką recepturką.
4
tort z pieluch - krok 4
Zwiń w rulon kolejne 14-15 pieluch. Ustaw je dookoła poprzedniego pieluchowego pierścienia i zabezpiecz gumką. Teraz zroluj kolejne 20-21 pieluch i zrób z nich następny pierścień. Ponownie zabezpiecz go gumką (lub nitką, jeśli nie masz tak dużych gumek).
5
tort z pieluch - krok 5
Za pomocą taśmy dwustronnej przyklej do nakrętki zasypki butelkę do karmienia. Będzie to rdzeń kolejnego piętra tortu.
6
tort z pieluch - krok 6
Zwiń kolejne 8-9 pieluszek. Zrób z nich pierścień dookoła butelki i zabezpiecz całość gumką.
7
tort z pieluch - krok 7
Zroluj 14-15 pieluszek i zrób z nich drugi pierścień. Zabezpiecz.
8
tort z pieluch - krok 8
Teraz zrób ostatnie piętro tortu. Będzie ci do tego potrzeba około 7 zrolowanych pieluszek. Postępuj tak jak poprzednio. Nie przejmuj się, jeśli zatyczka butelki będzie widoczna wśród pieluszek.
9
przykładowy tort z pieluch
Teraz czas ozdobić tort. Na pewno musisz zasłonić poszczególne gumki recepturki, obowiązując każde piętro tortu wstążką. Gdzieniegdzie poprzyczepiaj również kokardy. Do tortu możesz przyczepić maskotkę, do wstążek smoczki i grzechotki. Jeśli dziecko jest płci żeńskiej, ozdób tort kwiatkami i utrzymaj go w różowej tonacji. Dla chłopczyka postaraj się o niebieskie dekoracje. Ogranicza cię tylko twoja fantazja.
Jak pielęgnować pępek po odpadnięciu?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak zachęcić dziecko do chodzenia?
Jak leczyć kolki u niemowląt domowymi sposobami?
 3.9/5 (31 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

dorota.teija - 2014-03-05
Świetne!
Nic nie może być dla matki trudniejsze od czyszczenia uszu jej maleństwu. Są to przecież bardzo delikatne tkanki,...
Jak czyścić uszy niemowlaka?
Nic nie może być dla matki trudniejsze od czyszczenia uszu jej maleństwu. Są to przecież...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub