Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Meble > Stoły > Jak zrobić stolik z palety drewnianej?
Jak zrobić stolik z palety drewnianej?

Jak zrobić stolik z palety drewnianej?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Ten po części nowoczesny a po części etniczny stolik w kolorze ochry kojarzący się z pobytem w Maroko został wykonany z używanej, drewnianej palety. Dzięki podklejeniu palety od spodu płytą pilśniową i wypełnieniu szczelin zaprawą unikamy żmudnego wyciągania gwoździ i otrzymamy śliczny stolik do kawy. Jeśli lubisz nowoczesne projekty możesz również wypełnić szczeliny betonem a następnie wygładzić powierzchnię.
1
Stolik z palety 1
Wybierz paletę, która jest jak najmniej zniszczona. Paleta na zdjęciu ma wielkość 75 x 75 cm. Za pomocą papieru ściernego o małej ziarnistości wygładź zewnętrzne strony desek.
2
Stolik z palety 2
Pod deskami zamontuj 2 cieniutkie deski płyty pilśniowej, ziarnistą stroną do góry. Powinny one całkowicie zakryć szczeliny pomiędzy deskami. Dzięki temu będzie można wypełnić luki na blacie zaprawą.
3
Stolik z palety 3
Aby łatwiej było ci wypełnić zaprawą szczeliny między deskami przybij do środka kilka długich deseczek. Po nałożeniu zaprawy nie będzie ich widać.
4
Stolik z palety 4
Nałóż zaprawę.
5
Stolik z palety 5
Jak już zaprawa wyschnie delikatnie przetrzyj papierem ściernym wierzch stolika.
6
Stolik z palety 6
Utnij dwa kawałki płyty pilśniowej, aby zabezpieczały od dołu szuflady. Możesz również zamontować prowadnice do szuflad.
7
Stolik z palety 7
Zbierz wymiary i zbuduj szuflady.
8
Stolik z palety 8
Możesz pomalować zaprawę lub pozostawić ją taką, jaka jest. Stolik na zdjęciu został pomalowany naturalną ochrą.
9
Stolik z palety 9
Nogi stolika możesz zrobić z dwóch grubych desek np. z desek szalunkowych. Przykręć je śrubami o długości 80mm. Wygładź nogi papierem ściernym. Na koniec jak już farba wyschnie nałóż na stolik dwie warstwy oleju lnianego.
Jak ozdobić półkę?
Jak ozdobić drzwi wewnętrzne?
Porady dla majsterkowiczów
Jak zrobić podkładkę z filcu?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zrobienie takiej ławki z palety drewnianej to bułka z masłem. Poniższe zdjęcia krok po kroku rozwieją wszystkie...
Jak zrobić ławkę z palety drewnianej?
Zrobienie takiej ławki z palety drewnianej to bułka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub