Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?

Jak zrobić wątróbkę z cebulą?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Wątroba jest niezwykle bogatym źródłem różnych składników odżywczych, które są bardzo ważne dla zdrowia człowieka. Ma ona największe stężenie witaminy A w porównaniu do wszystkich innych produktów żywnościowych oraz bardzo dużo witaminy D, B12 i C, fosforu, miedzi, i łatwo przyswajalnego żelaza. Podczas przygotowania wątróbki należy pamiętać, aby jej nie przegotować ponieważ wówczas straci wiele witamin.
1 kg wątroby cielęcej lub wołowej, 2 duże cebule, 1 szklanka mąki, Olej słonecznikowy, Sól do smaku
1
Wątróbka przepis 1
Jeśli masz wątróbkę w jednym kawałku to ją oczyść i pokrój na plastry o szerokości około 1cm. Jeśli masz wątrobę mrożoną, wówczas odłóż ją na bok do rozmrożenia na około 3 godziny.
2
Wątróbka przepis 2
Połóż patelnię z 2-3 łyżkami oleju słonecznikowego na średnim ogniu. Podczas gdy olej będzie się rozgrzewał nałóż na duży, płaski talerz mąkę a następnie obtocz w niej z dwóch stron wątrobę.
3
Wątróbka przepis 3
Przełóż panierowaną wątrobę na rozgrzaną patelnię i smaż około 1 minutę (jeśli plastry są grubsze niż 1 cm zwiększ odpowiednio czas smażenia).
4
Wątróbka przepis 4
Przełóż plaster wątroby na drugą stronę i zmaż kolejną minutę (smaż po minucie z każdej strony - jeśli przełożysz wątróbkę jeszcze raz na drugą stronę lub będziesz smażyć dłużej to straci ona swoją miękkość).
5
Wątróbka przepis 5
Usmaż wszystkie kawałki wątróbki z każdej strony, przełóż na duży talerz i posyp solą do smaku.
6
Wątróbka przepis 6
Podczas smażenia wątróbki rozgrzej na średnim ogniu kolejną patelnię z 2 łyżkami oleju (lub masła). Obierz cebulę i pokrój w piórka. Następnie przełóż ją na patelnię i podsmaż na złoto - około 15-20 min, od czasu do czasu mieszając.
7
Wątróbka przepis
Podawaj wątróbkę na gorąco razem z podsmażaną cebulką i ziemniaczkami.
Jak zrobić paprykę faszerowaną mięsem mielonym z ryżem?
Jak piec łososia w folii?
Jak zrobić sos arabski?
Jak zrobić banany w karmelu?
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pasia - 2013-03-08
ja robię inaczej i polecam wątróbkę z kurczaka - jest delikatniejsza...
wątróbkę należy oczyścić i namoczyć przez godzinę w mleku.
Cebulkę pokroić w talarki i zeszklić, do cebuli dodać wątróbkę i smażyć aż przestanie z niej wypływać krew... posolić i popieprzyć do smaku dopiero po zakończeniu smażenia, najlepiej już na talerzu :)
Pyszny pikantny dip jest doskonałym dodatkiem do nachos, makaronów, pizzy oraz brokułów. Doskonale odnajduje się w...
Jak zrobić sos do nachos?
Pyszny pikantny dip jest doskonałym dodatkiem do nachos, makaronów, pizzy oraz brokułów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub