Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?

Jak zrobić wątróbkę z cebulą?

, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Wątroba jest niezwykle bogatym źródłem różnych składników odżywczych, które są bardzo ważne dla zdrowia człowieka. Ma ona największe stężenie witaminy A w porównaniu do wszystkich innych produktów żywnościowych oraz bardzo dużo witaminy D, B12 i C, fosforu, miedzi, i łatwo przyswajalnego żelaza. Podczas przygotowania wątróbki należy pamiętać, aby jej nie przegotować ponieważ wówczas straci wiele witamin.
1 kg wątroby cielęcej lub wołowej, 2 duże cebule, 1 szklanka mąki, Olej słonecznikowy, Sól do smaku
1
Wątróbka przepis 1
Jeśli masz wątróbkę w jednym kawałku to ją oczyść i pokrój na plastry o szerokości około 1cm. Jeśli masz wątrobę mrożoną, wówczas odłóż ją na bok do rozmrożenia na około 3 godziny.
2
Wątróbka przepis 2
Połóż patelnię z 2-3 łyżkami oleju słonecznikowego na średnim ogniu. Podczas gdy olej będzie się rozgrzewał nałóż na duży, płaski talerz mąkę a następnie obtocz w niej z dwóch stron wątrobę.
3
Wątróbka przepis 3
Przełóż panierowaną wątrobę na rozgrzaną patelnię i smaż około 1 minutę (jeśli plastry są grubsze niż 1 cm zwiększ odpowiednio czas smażenia).
4
Wątróbka przepis 4
Przełóż plaster wątroby na drugą stronę i zmaż kolejną minutę (smaż po minucie z każdej strony - jeśli przełożysz wątróbkę jeszcze raz na drugą stronę lub będziesz smażyć dłużej to straci ona swoją miękkość).
5
Wątróbka przepis 5
Usmaż wszystkie kawałki wątróbki z każdej strony, przełóż na duży talerz i posyp solą do smaku.
6
Wątróbka przepis 6
Podczas smażenia wątróbki rozgrzej na średnim ogniu kolejną patelnię z 2 łyżkami oleju (lub masła). Obierz cebulę i pokrój w piórka. Następnie przełóż ją na patelnię i podsmaż na złoto - około 15-20 min, od czasu do czasu mieszając.
7
Wątróbka przepis
Podawaj wątróbkę na gorąco razem z podsmażaną cebulką i ziemniaczkami.
Jak piec łososia w folii?
Jak zrobić lasagne z mięsem mielonym?
Jak zrobić naleśniki z mięsem mielonym i ryżem?
Jak zrobić strogonowa z pieczarkami?
 4.7/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

pasia - 2013-03-08
ja robię inaczej i polecam wątróbkę z kurczaka - jest delikatniejsza...
wątróbkę należy oczyścić i namoczyć przez godzinę w mleku.
Cebulkę pokroić w talarki i zeszklić, do cebuli dodać wątróbkę i smażyć aż przestanie z niej wypływać krew... posolić i popieprzyć do smaku dopiero po zakończeniu smażenia, najlepiej już na talerzu :)
Kuchnia azjatycka (japońska, chińska, wietnamska) uchodzi za jedną z najbardziej oryginalnych kuchni świata. Zaskakuje...
Jak zrobić kurczaka z grzybami shitake?
Kuchnia azjatycka (japońska, chińska, wietnamska) uchodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub