Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?

Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.5/5 (295 ocen)
Oceń 
Piękne wiosenne bukiety będą dłużej cieszyć nasze oczy jeśli zastosujemy się do paru trików, które utrzymają je dłużej przy życiu.
1
Kwiaty w wazonie powinny być ułożone równo, nie należy ich ściskać.
2
Zanim włożymy kwiaty do wazonu należy najpierw oczyścić je z dolnych, niepotrzebnych liści, które zanurzone w wodzie zgniją.
3
Róże należy oczyścić z dolnych liści oraz z kolców jednak powinno robić się to ręką a nie obcinać nożem.
4
Łodyga powinna być przycięta skośnie w taki sposób aby powierzchnia cięcia była jak największa oraz nie stykała się z dnem wazonu. W ten sposób będzie łatwiej roślinie pobierać wodę.
5
Łodygi powinno przycinać się pod wodą aby powietrze nie dostało się do naczynek rośliny.
6
Kwiaty lewkonii nie powinny mieć przycinanych korzeni. Trzymając je w wodzie, korzenie powinny być całkowicie zanurzone, natomiast zielona łodyga powinna być ponad powierzchnią wody.
7
Kwiatom, które zawierają sok mleczny (np. poisencja, maki) możemy po przycięciu łodygi zanurzyć ich koniec we wrzącej wodzie lub je przypiec. W ten sposób zapobiegniemy krzepnięciu soku i ułatwimy pobieranie wody roślinie.
Jak pielęgnować bambusa?
Jak hodować hibiskusa?
Jak podlewać storczyki?
Jak pielęgnować azalię doniczkową?
strona 1 z 2następna >
 1.5/5 (295 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (6)

AIRAM463 - 2014-02-09
Do gorącej wody ( na 2-3 minut) wstawiamy tylko te kwiaty, które mają zdrewniałą łodygę n.p róże, bez - wcześniej jednak należy zmiażdżyć końcówki łodyg.Po wyjęciu z gorącej wody należy natychmiast włożyć kwiaty do naczynia z zimną wodą.
A tak na marginesie - może autor powyższych porad wyjaśni wszystkim , czym się różnią cyklameny od fiołków alpejskich?!
grzegorz48 - 2011-08-01
Dalej nie wiem co jest w prochach /dostaje sie je w saszetce/ ktore dodaje sie do wody przy rozach cietych?
Elodie la Fey - 2011-06-06
Jak takie coś widzę to mnie krew zalewa... Widzę tyle błędów, że tak naprawdę autor tego artykułu powinien potraktować tak siebie, nie kwiaty. Następnym razem proszę autora o przećwiczenie każdej z tych metod w domu, a później wypisywanie swoich wniosków na internecie.
1. łodygi powinny być przycięte ukośnie, ale w taki sposób, żeby był centymetr od końca a nie jak najdłużej, bo doświadczalnie - nie ma żadnej różnicy.
2. Gdzie można kupić kwiaty lewkonii z korzeniami? Jeśli mam bez korzeni to mam łodygi nie wsadzać do wody? lol
3. Dodatek cukru to jakby pożywka dla kwiatów, wtedy szybciej kwitną, rozwijają się i tym samym przekwitają.
4. Powodzenia, jeśli sól pomaga różom!!!! Skąd autor wziął takie głupoty? Sól jako kryształ zatyka wejścia i truje roślinę od wewnątrz.
5. Zwiędnięte kwiaty się wyrzuca. A jeśli naprawdę chcemy je odzyskać, to podcinamy je krótko i wstawiamy łodyżkę głęboko do wody, tak by nie zamoczyć płatków.
hibiskus2 - 2011-02-20
TULIPAN-koniec łodygi przekłuć szpilką,mają też "zwie-
szone głowy"-wtedy flakon z tulipanami dać pod lampę
na 1-2godziny.
sinui - 2011-01-02
przypalic końce! chałupe sobie prawie zjarałem. Pieprzone suche badyle
Ania - 2008-09-28
ciekawe... na wiosnę wypróbuję!
Piękna kompozycja kwiatowa jest w stanie ożywić każde wnętrze. Jednak, gdy kwiaty zwiędną, bukiet staje się najbardziej...
Jak przedłużyć życie kwiatów ciętych?
Piękna kompozycja kwiatowa jest w stanie ożywić każde...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub