Tutaj jesteś: Ślub i Wesele > Tradycje Ślubno-Weselne > Zwyczaje Ślubne > Jak się wywiązać z obowiązków druhny?
Jak się wywiązać z obowiązków druhny?

Jak się wywiązać z obowiązków druhny?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (11 ocen)
Oceń 
Zadania i obowiązki druhny to nie tylko ładne wyglądanie u boku Panny Młodej. Jeśli będziesz druhną na weselu to musisz się przygotować na to, że oprócz zabawy czeka cię kilka zadań do wykonania. Poniżej znajdziesz listę obowiązków i zadań za które odpowiedzialne są druhny.
1
Przede wszystkim zarówno świadkowie jak i druhny oraz drużby powinni pomóc Młodym w przygotowaniu do wesela. Dowiedz się, co możesz zrobić. Może jest potrzebna pomoc przy dekoracji kościoła, sali, wyborze orkiestry czy przywiezieniu kogoś z lotniska?
2
Pomóc w wyborze sukni ślubnej dla Panny Młodej. Chodzić z nią po sklepach i doradzać.
3
Do zadań druhny należy przywiezienie Pana Młodego do domu Panny Młodej. Jeśli istnieje taka możliwość to powinny pojechać po niego wszystkie druhny (kobiety oddają na zawsze mężczyznę innej kobiecie).

Pan Młody powinien siedzieć z tyłu w samochodzie pomiędzy druhnami trzymającymi bukiety kwiatów. Panna młoda wraz ze świadkową i drużbami (drużby wyprowadzają z domu Pannę Młodą) powinna w tym czasie czekać przed domem (najlepiej aby była ubrana w taką samą sukienkę co wszystkie druhny).

Teraz zaczynają się negocjacje. Drużba Pana Młodego musi wykupić Pannę Młodą (drużba powinien coś dać druhnom aby oddały Pannę Młodą).

Jak już druhny będą przekupione, muszą teraz one wykupić Pana Młodego dając coś w zamian drużbom.

Po negocjacjach i oddaniu Pana Młodego w ręce Panny Młodej odbywa się błogosławieństwo.
Jakie są obowiązki rodziców na weselu?
Co zabrać na wesele - zestaw pierwszej pomocy dla Panny Młodej
Jak podziękować rodzicom na weselu?
Przesądy ślubne i weselne
Ostrzeżenia
  • Druhna powinna być pomocna i uprzejma dla wszystkich gości.
Wskazówki
  • Druhna nie może być mężatką. Musi być to osoba stanu wolnego.
strona 1 z 2następna >
 4.1/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-04-25
Druhna też trzyma welon na oczepinach, do niego wkładane są pieniądze na łóżeczko dla dziecka
Wybór druhen może być dla jednej Panny Młodej bardzo prosty i oczywisty zaś dla innych może przysporzyć bólu głowy oraz...
Jak wybrać druhny?
Wybór druhen może być dla jednej Panny Młodej bardzo prosty i oczywisty zaś dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub