Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sery > Jak podawać sery?
Jak podawać sery?

Jak podawać sery?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (211 ocen)
Oceń 
Są tysiące gatunków serów. Różnią się one barwą, zapachem, fakturą no i przede wszystkim smakiem. Niezależnie od tego czy są to sery świeże, lekkie w smaku, czy też zdecydowane i ostre sery pleśniowe dla smakoszy są jedną z największych rozkoszy podniebienia. Poniżej znajdziesz instrukcję jak elegancko podawać sery nie tylko, na co dzień w domu, ale także na przyjęciach.
Drewniany półmisek lub elegancka deska
1
Sery podaje się zwykle po głównym posiłku, ale przed deserem, lub ewentualnie zamiast deseru.
2
Najlepiej podawać sery na drewnianym półmisku lub specjalnej desce. Kompozycja ładnie wygląda, jeżeli udekorujemy ją oliwkami, papryczkami chili, winogronami lub orzechami.
3
Na półmisku powinny znaleźć się minimum 4 gatunki serów z podstawowych grup, tak, aby zapewnić gościom pełny wachlarz doznań smakowych. Mogą to być: ser miękki z pleśniową skórką typu brie, ser pleśniowy typu rokpol, ser półtwardy np. gouda lub mimolette, oraz nieco kontrastowy ser kozi.
4
Sery możemy podawać w niepokrojone, wtedy należy je opisać niewielką, ale elegancko wyglądającą karteczką, na, której znajdzie się nazwa i pochodzenie sera.
5
Możemy także sery pokroić, jednak trzeba się przy tym zastosować do pewnych obowiązujących zasad. Sery okrągłe, kwadratowe i stożkowe kroimy jak tort, sery podłużne kroimy w plastry (nie mogą być one zbyt cienkie), sery pleśniowe kroimy ukośnie na niewielkie bloki, sery trójkątne takie jak brie dzielimy na mniejsze trójkąciki podobne do pierwotnych.
6
Konsumpcję serów powinniśmy rozpoczynać zawsze od najdelikatniejszych serów i przechodzić stopniowo do bardziej wyraźnych smaków.
Jak zrobić  sałatkę z krewetkami?
Jak zrobić tatara?
Jak zrobić prostą sałatkę z rukolą?
Jak zrobić szpinak ze śmietaną?
Wskazówki
  • Obok półmiska z serami obowiązkowo powinna znajdować się pokrojona bagietka lub krakersy.
  • Do serów można podawać wino na zasadzie podobieństw lub kontrastów.
  • Dopuszcza się też podawanie piwa do sera.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sos czosnkowy?
 4.9/5 (211 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

PaniDomu - 2013-02-21
Przy następnej okazji zaserwuję moim gościom deskę serów, teraz już wiem jak!
Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty, ciężko go nam sobie odmówić....
Jak zrobić sos serowy?
Sos serowy kocha chyba każdy człowiek na świecie. Pomimo iż jest kaloryczny i tłusty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub