Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Jak ozdobić półmisek?
Jak ozdobić półmisek?

Jak ozdobić półmisek?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (411 ocen)
Oceń 
Gdy podajesz mięso lub wędlinę na półmisku często wydaje się on jakiś pusty i mało wytworny. Możesz oczywiście ozdobić go zieloną sałatą lub innymi warzywami, ale możesz też szybko i bardzo łatwo zrobić nieco bardziej wyszukane ozdoby. Poniżej znajdziesz instrukcję jak wykonać kilka ozdób, które świetnie będą się prezentowały na półmisku i zachwycą twoich gości.
Zielony ogórek, Rzodkiewka, Pomidor lub pomarańcza, Papryka lub żółty ser
1
Nacinanie ogórka
PALEMKI

Nie obrane ze skórki zielone ogórki tniemy wzdłuż na cienkie paski. Każdy pasek nacinamy w wzdłuż na wysokości 3/4, miejsce koło miejsca, następnie 2-3 paski zwijamy razem w rulon. Można delikatnie związać nitką.
2
Róża z rzodkiewki
RÓŻYCZKI

Róże możemy wykonać z rzodkiewki lub pomidora. Rzodkiewki nacinamy wzdłuż i w poprzek uważając, aby ich nie poodcinać. Powstałe w ten sposób płatki delikatnie rozchylamy. Możemy również zamiast nacięć wyciąć taką różyczkę jak na zdjęciu obok. Jeżeli robimy róże z pomidora musimy obrać go ze skórki, tak, aby uzyskać jak najdłuższe fragmenty obierków. Owijamy obierki luźno wokół palca, zdejmujemy je i różyczki są gotowe.
3
Myszka z rzodkiewki
MYSZKI

Myszki robimy z rzodkiewek, którym pozostawiamy półcentymetrowe pędy i ogonek. Przód będzie od strony pędów, które stworzą wąsy. Nad pędami na wysokości 1/3 robimy dwa nacięcia, w które wkładamy talarki wycięte z drugiej rzodkiewki, są to uszy. Uszy możemy zrobić również z jednego talarka wycinając w nim trójkąt (zdjęcie obok). Oczy można zrobić z ziarenek pieprzu. Aby myszka stała odcinamy kawałek rzodkiewki aby spód był płaski.
4
róża z pomidora
KORONKI

Koronki wycinamy z twardych i krągłych pomidorów. Ostrym nożem w połowie pomidora robimy głębokie nacięcia (tak, aby w końcu przeciąć go no pół) w kształcie powtarzającej się litery W. Z jednego pomidora otrzymujemy 2 koronki. W ten sam sposób możemy zrobić koronki z pomarańczy nie obranych ze skórki.
5
Róża z pomidora i liście z ogórka
LIŚCIE

Liście możesz zrobić z ogórka wycinając najpierw z niego określony kształt a później wycinając ze skórki wzór.
6
Obento
Możesz też kupić specjalne foremki do ozdób lub użyć foremek do ciasteczek np. w kształcie gwiazdek lub kwiatków. Wytniesz nimi ładne ozdoby w papryce lub grubszych plastrach sera żółtego.
Jak zrobić nachos z tortilli?
Jak zrobić paprykę nadziewaną na zimno?
Jak elegancko pokroić cytrynę?
Jak zrobić sushi?
 2.6/5 (411 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-05-06
Fajne pomysły, ale warto pamiętać o zielonej natce pietruszki-ona też może być naturalnym listkiem czy też ogonkiem.
Blondyneczka - 2013-02-24
Bardzo ciekawe pomysły. Ja często kombinuje i tworze różyczki z cebuli. Pięknie się rozwarstwia i tworzy ciekawy wzór.
Ludzie dzielą się na tych, którzy tatara by do ust nie wzięli i na tych, którzy za nim przepadają. Ja należę do tych,...
Jak zrobić tatara?
Ludzie dzielą się na tych, którzy tatara by do ust nie wzięli i na tych, którzy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub