Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Jak ozdobić półmisek?
Jak ozdobić półmisek?

Jak ozdobić półmisek?

, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (411 ocen)
Oceń 
Gdy podajesz mięso lub wędlinę na półmisku często wydaje się on jakiś pusty i mało wytworny. Możesz oczywiście ozdobić go zieloną sałatą lub innymi warzywami, ale możesz też szybko i bardzo łatwo zrobić nieco bardziej wyszukane ozdoby. Poniżej znajdziesz instrukcję jak wykonać kilka ozdób, które świetnie będą się prezentowały na półmisku i zachwycą twoich gości.
Zielony ogórek, Rzodkiewka, Pomidor lub pomarańcza, Papryka lub żółty ser
1
Nacinanie ogórka
PALEMKI

Nie obrane ze skórki zielone ogórki tniemy wzdłuż na cienkie paski. Każdy pasek nacinamy w wzdłuż na wysokości 3/4, miejsce koło miejsca, następnie 2-3 paski zwijamy razem w rulon. Można delikatnie związać nitką.
2
Róża z rzodkiewki
RÓŻYCZKI

Róże możemy wykonać z rzodkiewki lub pomidora. Rzodkiewki nacinamy wzdłuż i w poprzek uważając, aby ich nie poodcinać. Powstałe w ten sposób płatki delikatnie rozchylamy. Możemy również zamiast nacięć wyciąć taką różyczkę jak na zdjęciu obok. Jeżeli robimy róże z pomidora musimy obrać go ze skórki, tak, aby uzyskać jak najdłuższe fragmenty obierków. Owijamy obierki luźno wokół palca, zdejmujemy je i różyczki są gotowe.
3
Myszka z rzodkiewki
MYSZKI

Myszki robimy z rzodkiewek, którym pozostawiamy półcentymetrowe pędy i ogonek. Przód będzie od strony pędów, które stworzą wąsy. Nad pędami na wysokości 1/3 robimy dwa nacięcia, w które wkładamy talarki wycięte z drugiej rzodkiewki, są to uszy. Uszy możemy zrobić również z jednego talarka wycinając w nim trójkąt (zdjęcie obok). Oczy można zrobić z ziarenek pieprzu. Aby myszka stała odcinamy kawałek rzodkiewki aby spód był płaski.
4
róża z pomidora
KORONKI

Koronki wycinamy z twardych i krągłych pomidorów. Ostrym nożem w połowie pomidora robimy głębokie nacięcia (tak, aby w końcu przeciąć go no pół) w kształcie powtarzającej się litery W. Z jednego pomidora otrzymujemy 2 koronki. W ten sam sposób możemy zrobić koronki z pomarańczy nie obranych ze skórki.
5
Róża z pomidora i liście z ogórka
LIŚCIE

Liście możesz zrobić z ogórka wycinając najpierw z niego określony kształt a później wycinając ze skórki wzór.
6
Obento
Możesz też kupić specjalne foremki do ozdób lub użyć foremek do ciasteczek np. w kształcie gwiazdek lub kwiatków. Wytniesz nimi ładne ozdoby w papryce lub grubszych plastrach sera żółtego.
Jak zrobić chipsy z cukinii?
Jak zrobić zdrowy popcorn?
Jak zrobić roladki z szynki?
Jak zrobić pyszne kanapki?
Przeczytaj teraz: Jak prażyć pestki z dyni?
 2.6/5 (411 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

grazyna2 - 2013-05-06
Fajne pomysły, ale warto pamiętać o zielonej natce pietruszki-ona też może być naturalnym listkiem czy też ogonkiem.
Blondyneczka - 2013-02-24
Bardzo ciekawe pomysły. Ja często kombinuje i tworze różyczki z cebuli. Pięknie się rozwarstwia i tworzy ciekawy wzór.
Naszła cię ochota na popcorn? Nie wyobrażasz sobie filmu bez prażonej kukurydzy? Nie odmawiaj sobie tej przyjemności....
Jak zrobić popcorn?
Naszła cię ochota na popcorn? Nie wyobrażasz sobie filmu bez prażonej kukurydzy?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub