Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jakie właściwości ma szpinak?
Jakie właściwości ma szpinak?

Jakie właściwości ma szpinak?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
Znamy wszyscy kreskówkę o Popeye'u, który jadł dużo szpinaku, dzięki czemu był bardzo silny i zdrowy. Nie wzięło się to znikąd. Szpinak rzeczywiście dodaje energii i ma niezwykle dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Ma wiele cudownych właściwości. Powinniśmy go zajadać często i regularnie, oraz serwować go dzieciom. Przeczytaj, jakie właściwości ma szpinak i dowiedz się jak najwięcej o tym jakie ma wartości odżywcze. Dlaczego należy jeść szpinak? Odpowiedź poniżej.
1

Szpinak jest świetnym składnikiem dobrze dobranej diety. Zawiera mało kalorii, za to naładowany jest witaminami i minerałami. Kiedy często spożywasz szpinak nie musisz martwić się o spadek wagi, brak witamin w organizmie czy brak energii. Zatem szpinak zawsze powinien gościć w Twojej lodówce, a przede wszystkim na talerzu.

2

Jakie witaminy zawiera szpinak? To przede wszystkim bogate źródło witaminy K, A, C, B2, B6, magnezu, manganu, żelaza, wapnia, potasu i kwasu foliowego. Szpinak dostarczy nam również witaminy E, cynku, protein, fosforu, błonnika pokarmowego i miedzi. Dodatkowo zawiera również niacynę, selen i kwasy omega-3. Czego chcieć więcej?

3

Jedną z podstawowych zalet szpinaku jest ta, że jest on dostępny niemalże wszędzie na świecie. Mimo wszystko dopiero od niedawna zjednuje sobie ludzi i zyskuje wielbicieli. I bardzo dobrze. Mam nadzieję, że niedługo jednym z nich będziesz i Ty. Jeśli nie chcesz zbiegać po sklepach za każdym razem, gdy najdzie Cię ochota na szpinak, możesz go bez problemu uprawiać w ogródku.

Jakich owoców nie łączyć?
Jak zrobić koktajl proteinowy?
Woda z cytryną – właściwości.
Jak zrobić trzydniowy detoks organizmu?
strona 1 z 3następna >
 4.6/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

aneta - 2014-07-23
ale pie*dzielisz , szpinak się wchłania o ile połączysz go z np. sokiem pomarańczowym czyli witaminą C ciołku!
Fałsz - 2014-01-13
Te same pospolite bzdure co wszędzie. Żelazo szpinakowe się nie wchłania.
@slonkooo94 przybliż nam, co to za straszne trucizny się tam uwalniają... :D
topielica - 2013-06-05
Szpinak jest zdrowy jak najbardziej ,ale jak z wszystkim nie należy przesadzac ,jedzenie powinno byc urozmaicone wtedy jesteśmy pewni że dostarczamy naszemu organizmowi odpowiednich składników potrzebnych do normalnego funkcjonowania.No i oczywiście powinien rosnąc z dala od ulicy ponieważ wchłania dużo ołowiu ,ktory potem my jemy.
jarp - 2012-12-31
Polecam sandwich'a z serem i świeżym szpinakiem.
slonkooo94 - 2012-12-22
Należy jednak pamiętać o bardzo ważnej sprawie- posiłek zawierający szpinak trzeba zjeść zaraz po przyrządzeniu, bez ponownego podgrzewania,ponieważ wtedy wydzielane są szkodliwe dla organizmu związki!
Woda z cytryną pita jest zazwyczaj w letnie, upalne dni, aby przynieść sobie ulgę i nawodnić organizm. Zimą zaś...
Woda z cytryną – właściwości.
Woda z cytryną pita jest zazwyczaj w letnie, upalne dni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub