Jak zrobić cydr jabłkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Cydr jest bezalkoholowym napojem robionym z jabłek. Odpowiednio przyprawiony pachnącym cynamonem i goździkami jest obowiązkowym napojem pitym szczególnie w Stanach na Halloween. Jako, że Halloween przywędrowało i do Polski, przywędrował za nim cydr jabłkowy. Coraz częściej go przyrządzamy i jesteśmy ciekawi, jak smakuje. Oto przepis na prosty cydr jabłkowy. Jako, że jesień w pełni i sezon jabłkowy trwa, cydr jabłkowy to świetny pomysł na rozgrzanie się w chłodny, jesienny wieczór.
8 szklanek soku jabłkowego, 1/4 do 1/2 szklanki brązowego cukru, 15 cm laska cynamonu, 1 łyżeczka całych goździków, 1 łyżeczka ziela angielskiego, plasterki cytryny, duże jabłka.
1
Odkrój górę z jabłek. Wydrąż z nich kubeczki.
2
Do rondelka wlej sok jabłkowy i wsyp cukier.
3
Do woreczka lnianego włóż laskę cynamonu, ziele angielskie i goździki. Zawiąż mocno. Włóż woreczek z przyprawami do soku z cukrem.
4
Postaw rondelek na ogniu. Doprowadź do wrzenia, następnie skręć ogień. Przykryj i gotuj 10 minut.
5
Po tym czasie zdejmij rondelek z ognia i wyciąg woreczek z przyprawami.
6
Przelej cydr do kubków z jabłek, wrzuć małe plasterki cytryny. Udekoruj laską cynamonu. Podawaj na gorąco.
Jak zrobić lemoniadę?
Jak zrobić chipsy z jabłek?
Jak zrobić domek z piernika?
Jak usmażyć karpia?
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

^^ - 2012-09-20
@taki jeden - ciekawe co mówisz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cydr_jab%C5%82kowy
aneta - 2012-09-20
uwielbiam. dziękuje za przepis na cydr jabłkowy bezalkoholowy bo dotychczas spotykałam tylko przepisy na cydr z procentami :)
taki jeden - 2012-05-05
Bzdura. Cydr jest napojem alkoholowym. Od wina jabłkowego rózni go niższa zawartość alkoholu.
W Halloween praktycznie pławimy się w słodyczach, dlatego warto zadbać o zdrową alternatywę dla łakoci. „Magiczna”...
Jak zrobić napój waniliowy na Halloween?
W Halloween praktycznie pławimy się w słodyczach, dlatego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub