Jak zrobić cydr jabłkowy?

Jak zrobić cydr jabłkowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Cydr jest bezalkoholowym napojem robionym z jabłek. Odpowiednio przyprawiony pachnącym cynamonem i goździkami jest obowiązkowym napojem pitym szczególnie w Stanach na Halloween. Jako, że Halloween przywędrowało i do Polski, przywędrował za nim cydr jabłkowy. Coraz częściej go przyrządzamy i jesteśmy ciekawi, jak smakuje. Oto przepis na prosty cydr jabłkowy. Jako, że jesień w pełni i sezon jabłkowy trwa, cydr jabłkowy to świetny pomysł na rozgrzanie się w chłodny, jesienny wieczór.
8 szklanek soku jabłkowego, 1/4 do 1/2 szklanki brązowego cukru, 15 cm laska cynamonu, 1 łyżeczka całych goździków, 1 łyżeczka ziela angielskiego, plasterki cytryny, duże jabłka.
1
Odkrój górę z jabłek. Wydrąż z nich kubeczki.
2
Do rondelka wlej sok jabłkowy i wsyp cukier.
3
Do woreczka lnianego włóż laskę cynamonu, ziele angielskie i goździki. Zawiąż mocno. Włóż woreczek z przyprawami do soku z cukrem.
4
Postaw rondelek na ogniu. Doprowadź do wrzenia, następnie skręć ogień. Przykryj i gotuj 10 minut.
5
Po tym czasie zdejmij rondelek z ognia i wyciąg woreczek z przyprawami.
6
Przelej cydr do kubków z jabłek, wrzuć małe plasterki cytryny. Udekoruj laską cynamonu. Podawaj na gorąco.
Jak zrobić mrożoną lemoniadę cytrynową?
Jak zrobić drinka Shirley Temple?
Jak dekorować ciastka na Boże Narodzenie?
Jak kisić barszcz żytni?
 3.9/5 (7 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (3)

^^ - 2012-09-20
@taki jeden - ciekawe co mówisz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cydr_jab%C5%82kowy
aneta - 2012-09-20
uwielbiam. dziękuje za przepis na cydr jabłkowy bezalkoholowy bo dotychczas spotykałam tylko przepisy na cydr z procentami :)
taki jeden - 2012-05-05
Bzdura. Cydr jest napojem alkoholowym. Od wina jabłkowego rózni go niższa zawartość alkoholu.
Piernik na święta Bożego Narodzenia jest tak samo istotny jak sama choinka czy kolędy. Bez piernika, święta nie będą...
Jak zrobić domek z piernika?
Piernik na święta Bożego Narodzenia jest tak samo istotny jak sama choinka czy kolędy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub