Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Ginekologiczne > Przyczyny bólu podbrzusza
Przyczyny bólu podbrzusza

Przyczyny bólu podbrzusza

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (37 ocen)
Oceń 
Bóle podbrzusza to bóle brzucha występujące w części poniżej pępka. Ból ten może mieć wiele przyczyn. Może być niegroźną oznaką płodności, zaburzeniem trawienia (jak zespół jelita drażliwego) lub czymś znacznie poważniejszym, zagrażającym życiu. Poniżej znajdziesz kilka możliwych przyczyn bólu podbrzusza. Informacje te mają charakter wyłącznie informacyjny zatem konieczna będzie wizyta u lekarza.
1
Zapalenie wyrostka robaczkowego (zapalenie ślepej kiszki)

Objawy zapalenia wyrostka robaczkowego to ostry ból w okolicy pępka a następnie w prawej części podbrzusza, wymioty i gorączka. Jeśli towarzyszą ci te objawy to koniecznie zgłoś się do lekarza. Ostre zapalenie wyrostka robaczkowego wymaga natychmiastowej operacji. Nieleczone może stworzyć zagrażające życiu powikłania.

2
Zespół jelita drażliwego

Zespół jelita drażliwego

Zespół jelita drażliwego jest chorobą przewodu pokarmowego, zaś jej objawami są bóle brzucha, skurcze, wzdęcia, krew w stolcu, biegunka lub zaparcia. Lekarze nie znają jeszcze przyczyny tej dolegliwości, jednak do sposobów leczenia jej symptomów należą: zmiana diety, ograniczenie stresu i przyjmowanie leków na biegunkę lub na zaparcia.

3
Bolesna owulacja

Bolesna owulacja

Jeśli miewasz bóle podbrzusza w połowie czasu pomiędzy miesiączkami to najprawdopodobniej oznaka owulacji. Podczas owulacji jajnik uwalnia komórkę jajową razem z niewielką ilością płynu i krwi (może wówczas dochodzić do krwawienia międzymiesiączkowego), co może powodować ból. Ból ten jest normalny i przechodzi w ciągu kilku godzin.

Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?
Jak pozbyć się kamieni nerkowych?
Jak zapobiegać wzdęciom?
Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?
strona 1 z 8następna >
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się wzdęć?
 3.8/5 (37 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (5)

Leenka - 2013-09-27
uścisk w podbrzuszu - może to być pms albo owulacja (ale jeśli trwa już 2 tygodnie to pewnie odpada), może ciąża (ale być wiedziała że okres ci się spóźnia - chyba że miałaś plamienie i pomyliłaś z okresem), mogą być też różne choroby - zapalenie pęcherza, grzybica, problemy z jajnikami itp. Jeśli boli już 2 tygodnie to koniecznie trzeba iść do lekarza rodzinnego i do ginekologa. Może to być coś poważniejszego co "samo" nie przejdzie i może się tylko rozwinąć na gorsze.
rudzianiunia - 2013-09-27
WWitam . szukam i szukam ale nigdzie nie ma
na necie nic o moim problemie. otóż pd ok 2tyg czuję taki jak by ucisk w podbrzuszu to nie jest typowy ból tylko cosa jak na okres .. i to jest tak że codziennie odczuwam ten ucisk ale nie przez cały czas bo czasem znika ... na jednym forum wypowiedzieli się że. to może owulacja... ale ja nigdy nie miałam bolesnych owulacji a tym bardziej nie tak długo ... ...
magda.doradca.abiofem - 2013-03-30
Kobiety odczuwające bóle podbrzusza powinny zostać przebadane przez ginekologa. Bardzo często nawet pozornie błahe choroby, jak infekcje mogą wywoływać przykre dolegliwości.
fanikka - 2012-08-21
ja niedawno miałam bóle podbrzusza, okazało się, ze są to symptomy zapalenia pęcherza - przeszło po no-spie, furaginie i prouro.
zuza - 2012-02-03
Mam pytanie odnośnie moich bóli. Otóż po zjedzeniu pączka zaczął boleć mnie brzuch i tak przez całą noc. Dodam, że miałam trzy miesiące temu usówany woreczek żółciowy. Bolało mnie cała noc i prawie cały dzięń. Jak mi to minęło, teraz cały czas mnie mdli i miewam kłucia podbrzusza z prawej strony. Byłam u gastrologa, a ten stwierdził, że mam rozdęte jelita i uważa, że to zespół jelita drażliwego. Przepisał mi leki, ale jakos poprawy nie czuje. CCzy rzeczywiście takie objawy mogą wskazywac na to schorzenie?
Zatrucie pokarmowe  pojawia się po spożyciu pokarmu, w którym znajdowały się szkodliwe substancje lub różnego rodzaju...
Jak domowymi sposobami wyleczyć zatrucie pokarmowe?
Zatrucie pokarmowe pojawia się po spożyciu pokarmu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub