Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak rozpoznać raka skóry?
Jak rozpoznać raka skóry?

Jak rozpoznać raka skóry?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (335 ocen)
Oceń 
Jak każdy rak, tak i rak skóry (włączając w to czerniaka, raka podstawnokomórkowego i raka płaskonabłonkowego) zaczyna się od niepokojących objawów, tzw. stanów przedrakowych skóry. Stany przedrakowe to zmiany na skórze, które nie są rakiem, ale z biegiem czasu mogą się w niego przekształcić. Szacuje się, że 40-50% ludzi o jasnej karnacji,przed ukończeniem 65 rokiem życia zachoruje na jedną z form raka skóry. Z tego powodu tak istotna jest profilaktyka i wczesne rozpoznanie objawów choroby. Poniżej dowiesz się jak rozpoznać stany przedrakowe skóry. Pamiętaj, że wcześnie wykryty nowotwór skóry może być całkowicie uleczalny.
1
Rogowacenie słoneczne

Rogowacenie słoneczne

Te małe, łuszczące się fragmenty skóry są wynikiem zbyt dużej ekspozycji na światło słoneczne. Często występują na głowie, karku lub rękach, ale znaleźć je można właściwie wszędzie. Mogą być wczesnym sygnałem raka skóry, ale ciężko określić, czy pojedyncza zmiana przekształci się w raka. Większość z nich nie jest groźna, ale lekarze zalecają wczesne leczenie, by zapobiec przekształcaniu się zmian w złośliwe komórki rakotwórcze. Osoby o jasnej cerze, włosach rudych lub blond oraz niebieskich lub zielonych oczach są najbardziej narażone na tego typu zmiany skórne.

2
Zapalenie czerwieni wargowej

Zapalenie czerwieni wargowej

Jest to przedrakowy stan skóry, który zazwyczaj pojawia się na dolnej wardze. Łuszcząca się skóra lub przewlekłe zaczerwienienie to jedne z jego objawów. Do mniej popularnych symptomów należy puchnięcie warg i rozmycie konturu ust. Nieleczone zapalenie czerwieni wargowej może rozwinąć się w złośliwego raka płaskonabłonkowego.

strona 1 z 6następna >
 4.8/5 (335 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

daria16rog - 2013-05-17
To teraz jestem wystraszona.
sylwia180793 - 2012-12-20
Trzeba uważać latem na promieniowanie słoneczne. Najlepiej zawsze po sezonie letnim udać się do dermatologa aby upewnić się czy skóra jest zdrowa i nie wystąpiły na niej jakieś zmiany chorobowe.
Jak badać pieprzyki?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub