Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Style aranżacji > Aranżacja pokoju dziecięcego
Aranżacja pokoju dziecięcego

Aranżacja pokoju dziecięcego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Wystrój pokoju dla dziecka, zależy głównie od naszej wyobraźni oraz pomysłowości. Jednym z najlepszych sposobów aranżacji pokoju dziecięcego, jest skupienie się na określonym motywie lub na konkretnej kolorystyce. Sprawmy dzieciom radość, zamieniając ich pokój w czarodziejski świat bajki lub zaaranżujmy go w sposób odpowiadający ich zainteresowaniom i marzeniom.
1
Inspiracja

Zacznij szukać pomysłu wśród ulubionych książek dziecka, przeglądnij magazyny i książki o aranżacji wnętrz, oraz poszukaj natchnienia na stronach w Internecie. Znajdź motyw przewodni wystroju wnętrza, który Cię zainspiruje.
2
Pomysły dziecka

Weź pod uwagę opinię oraz pomysły dziecka na wystrój pokoju. Zapisz na kartce jego ulubione kolory, sporty, zainteresowania artystyczne, ulubione książki i filmy jak np. Harry Potter, Superman, Piraci z Karaibów itp.
3
Styl kowbojski
Motyw wystroju

Wybierz jeden konkretny motyw wystroju. Jeśli np. ulubionym bohaterem Twojego dziecka jest Harry Potter, postaraj się urządzić pokój na wzór książkowego dormitorium w Hogwarcie; jeśli kocha morze, wybierz styl żeglarski itp.
4
Materiały i wzory

Kup odpowiednie materiały (na zasłony, przykrycie łóżka itp.), tapetę ścienną potrzebne do wystroju, odpowiadającego wybranemu motywowi. Wybierz jeden główny wzór, który będzie nadawał ton całemu pomieszczeniu np. gwiazda, księżyc, kwiatek itp.

Wybierz materiały dodatkowe (np. na poduszki), akcesoria oraz obrazy ścienne, które będą dobrze współgrały z materiałem i kolorem dominującym.
Jak złożyć chusteczkę na kształt koszuli męskiej?
Jak zaaranżować samodzielnie wnętrza?
Jak zrobić lampkę ze starych kaset magnetofonowych?
Jak zrobić abażur ze sznurka?
Ostrzeżenia
  • Bezpieczeństwo dziecka. Wybierając meble czy dodatki do pokoju dziecięcego, powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę bezpieczeństwo tychże produktów.
  • Zabezpiecz kable elektryczne oraz gniazdka (powinny być one trudno dostępne dla dziecka).
  • Umieść podkładki antypoślizgowe pod dywaniki.
  • Nie układaj przedmiotów jeden na drugim, szczególnie na większych wysokościach (pudełka na szafie, książki itd.). Rzeczy te mogą spaść na dziecko podczas próby wyciągnięcia przedmiotu położonego niżej.
Wskazówki
  • Jeśli używasz kilku wzorów oraz nadruków, kolor dominujący w pokoju (np. ścian, zasłon) powinien być jednolity i stonowany. Wzory oraz nadruki powinny być w różnych rozmiarach - np. wzór dużej żaglówki na poduszce oraz nadruk na narzucie w drobną kratkę lub paseczki.
  • Zamiast drogich obrazów, możesz zawiesić na ścianach wycięte z magazynów zdjęcia lub użyć rysunków Twojego dziecka. Oprawione w ładne ramki będą wyglądały równie ładnie, jak oryginalne dzieła sztuki najlepszych artystów.
strona 1 z 3następna >
 3.9/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

regdos - 2009-03-29
Fajnym rozwiązaniem są też gotowe pomysły, na przykład tapety 3D walltastic dostępne np. na allegro
Masz w domu rozbrykanego chłopca albo dwóch? Zastanawiasz się jak urządzić mu pokój, by nie tylko był funkcjonalny, ale...
Jak urządzić pokój dla chłopca?
Masz w domu rozbrykanego chłopca albo dwóch? Zastanawiasz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub