Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Religie > Katolicyzm > Jak wybrać prezent na Pierwszą Komunię?
Jak wybrać prezent na Pierwszą Komunię?

Jak wybrać prezent na Pierwszą Komunię?

, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Rytuałem i tradycją stało się dawanie dzieciom prezentów z okazji Pierwszej Komunii Świętej. Nie odbierajmy dziecku radości płynącej z przyjmowania prezentów, ale zastanówmy się, jaki prezent byłby odpowiedni na tą okazję. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na prezenty komunijne.
1
W czasie Pierwszych Komunii sklepy z rowerami przeżywają największe oblężenie. Rower od wielu lat jest prawie już tradycyjnym prezentem. Jest też na pewno prezentem, który ucieszy dziecko. Jednocześnie nie powinniśmy popadać w skrajności, rower jest na tyle drogą "zabawką", że jedynie rodzice, dziadkowie lub rodzice chrzestni - jeżeli oczywiście mają fundusze i ochotę - mogą kupić taki prezent.
2
Co roku słyszy się o coraz droższych i wymyślniejszych prezentach. Doszło do tego, że kupujemy dziewięciolatkom, z okazji komunii komputery, aparaty fotograficzne czy nawet motorynki i skutery. Prezenty te wydają się zdecydowanie przesadzone i raczej nie odpowiednie jak na tą okazję.
3
Odpowiednim prezentem z okazji komunii wydaje się niewielki medalik bądź krzyżyk na łańcuszku. Taki prezent nawiązuje do religijnego charakteru Pierwszej Komunii. Dodatkowo cena takiego prezentu wydaje się być rozsądna.
4
Warto pomyśleć także o czymś, co będzie przypominać dziecku dzień jego Pierwszej Komunii. Może to być odpowiedni opisany obrazek lub figurka z wygrawerowanym napisem "na pamiątkę Pierwszej Komunii". Można także podarować dziecku Biblię ze specjalną dedykacją upamiętniającą ten właśnie dzień.
5
Jeżeli zależy nam na tym by nasz prezent się wyróżniał i był zapamiętany możemy np. zafundować dziecku profesjonalną sesję zdjęciową. Będzie to zapewne świetna pamiątka i prezent zarówno dla dziecka jak i dla rodziców.
Jak zrobić tort komunijny w kształcie książki?
Jadłospis na pierwszą komunię
Jak powinny wyglądać torty komunijne?
Jak przygotować dziecko do Pierwszej Komunii Świętej?
Wskazówki
  • Jeżeli chcesz kupić dziecku książkę religijną i nie wiesz, jaką wybrać, zapytaj katechetę, który przygotowuje dziecko do Komunii. Na pewno poda ci szereg pozycji, które warto kupić. Z pewnością do tego typu książek zaliczają się książki opowiadające żywoty świętych czy książki papieskie czy historyczne np. "Cuda Jezusa".
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (11)

efi5 - 2013-04-23
No cóż byłabym za tym, że jeśli dziecko naprawdę w tym wieku zna znaczenie komunii to niech przystapi do niej skromnie i bez poklasku.Jest to bowiem uroczystość w Kościele katolickim dosyć powszechna i należałoby przystapić do niej z szacunkiem i przede wszystkim pamiętać o znaczeniu tej komunii, a nie kto jakie da prezenty.Polecam skromność i nauczenie dziecka, że każdy ofiarowany prezent jest podarunkiem i należy się z niego cieszyć , bo tak nakazuje dobre wychowanie.Nie byłabym za tym żeby dawać duże kwoty pieniędzy , bo tak nakazuje skromność.
kinga nycz - 2012-01-20
Nasze dziecko otrzymało metalizowaną figurkę dziecka przystępującego do komunii świętej na drewnianej podstawce, tabliczka z wygrawerowaną dedykacją i do tego ramka ze zdjęciem.Ciekawy pomysł;) Można trafić na to wpisując w google metalizacja przedmiotów.
Dev - 2011-06-12
Do Mordimer: akurat ja, kiedy przystępowałam do Komunii nie miałam problemu ze zrozumieniem sedna tej uroczystości. Nie ważne były dla mnie prezenty. Liczył się On, najważniejszy Gość - Bóg. Nie mierz wszystkich swoją miarą i poziomem swojej wiary (o ile takowy posiadasz).
Mamusia - 2011-03-22
hej, uważam że takie małe jeszcze dzieci nie powinny dostawać drogich prezentów bo mogą je zniszczyć bądź zgubić. A chyba nikt nie lubi wyrzucać pieniędzy w błoto?! Ja kupuje dla brata zegarek Casio i klawiaturę Omega która ma duże wyraźne litery i cyfry.
master - 2010-04-28
wszystko na w ww.sunny-tech.pl zapraszamy :)
Mordimer - 2009-06-14
Dzieci w wieku 9 lat są za małe, by zrozumieć co znaczy "komunizowanie". Wszystkie idą do komunii, bo rodzice tak mówią. Z bierzmowaniem jest już inaczej. Zaczynają rozumieć powoli i się buntować. Dzieci mądrzejsze od rodziców. Takie czasy.
A jak na komunię dziecko dostanie gorszy prezent niż jego bogatszy kolega z klasy, to będzie mu przykro. Dlaczego? Bo nie rozumie duchowego znaczenia komunii. Kiedyś dostawało się zegarki, później rowery. Teraz poniżej dobrego sprzętu się nie schodzi. Komunia się skomercjalizowała i straciła swoje znaczenie. I dobrze
Joanna - 2009-04-28
Proponuję "CIEKAWOSTKI I GRY BIBLIJNE" na CD. Cena to ok 70 zł zatem dość przystępna. Pomimo iż gry są o tematyce religijnej to podobają się dzieciom tak jak i inne gry. W pakiecie jest 100 gierek, 1 gra przygodowa, quiz, biblia itp. Można kupić m.in. na pasterz.pl
Mateusz - 2009-04-20
MP3 jest teraz popularnym prezentem komunijnym. Można od razu wgrać na nie piosenki. Niekoniecznie muszą to być strikte religijne pieśni. Proponuję zespół Abba, Vanessa Mae itp.
Róża - 2009-04-17
Gadżety elektroniczne na pierwszą komunię to chyba nie jest najlepszy pomysł. Prawdą jest jednak, że kupowanie ich na tą okazję stało się bardzo popularne.

Po pierwsze - pierwsza komunia święta powinna być sama w sobie prezentem dla dziecka a drogi prezent może ją przyćmić (wyobraź sobie że dostajesz żywego konika i zestaw do karaoke - jak myślisz, który z tych prezentów zostanie ci bardziej w pamięci?). Po drugie pierwsza komunia związana jest z duchowością - rozwojem duchowym. Elektronika i inne nowoczesne wynalazki całkowicie mijają się z samym celem komunii. Kojarzą się one raczej z postępem, cywilizacją, twardą rzeczywistością, gonieniem za karierą i pieniędzmi. Rozwój duchowy powinien się wiązać raczej z nauką pokory, skromności, łagodności. Dzieci jednak są wychowywane coraz częściej w odwrotnym kierunku - aby przetrwać muszą być twarde, silne i bezwzględne.

Prezenty z okazji pierwszej komunii nie powinny być prezentami w dosłownym znaczeniu tego słowa, tylko upominkami przypominającymi dziecku o tym szczególnym przeżyciu. Oznacza to, że upominek nie ma przypominać o tym, że dziecko było w centrum uwagi, że dostało masę prezentów, że cała rodzina je podziwiała, że było dużo jedzenia, tortów i ciastek. Upominek ma przypomnieć o samym przeżyciu i uczuciom związanym z przyjęciem świętego sakramentu, czyli przyjęciem Boga do swojego serca.

Prezenty typu komputery, gadżety elektroniczne, quady itp. mogą być wręczone dziecku z każdej innej okazji - urodzin, zakończenia roku szkolnego czy świadectwa z paskiem.

Niestety może się dziecku zrobić bardzo przykro jeśli jego koledzy i koleżanki będą się chwalić nowymi drogimi zabawkami i dokuczać mu, że ono dostało tylko "jakieś" różańce i książeczki do modlitwy. Dlatego jeśli nie chcemy dać dziecku drogiego prezentu w dniu pierwszej komunii, aby nie przyćmić radości płynącej z samego przyjęcia sakramentu, powinniśmy z nim o tym porozmawiać. Trzeba wytłumaczyć dziecku istniejący konflikt pomiędzy drogimi prezentami a komunią i obiecać, że wymarzony prezent dostanie z innej okazji (np. dostanie laptopa wówczas gdy poprawi swoje oceny z matematyki, będzie miało świadectwo z paskiem, czy za to że nie dostanie żadnej uwagi w szkole do końca roku szkolnego). Powodów do dawania drogich prezentów jest naprawdę wiele i myślę, że świat nie stanie do góry nogami jeśli odpuścimy sobie wręczania ich w dniu pierwszej komunii świętej.

Poza tym musimy nauczyć się dawania prezentów dzieciom. Drogi prezent powinien być "za coś". Dziecko powinno nauczyć się szanować czyjąś pracę i pieniądze wydane na daną rzecz. Zwykle również docenia się bardziej te rzeczy o które trzeba było się postarać i zawalczyć. Dlatego lepiej obiecać dziecku prezent pod warunkiem, że np. poprawi swoje zachowanie; nie będzie dokuczało kotu; pomoże koleżance w nauce itp. Dzięki takiemu dawaniu prezentów dziecko będzie się doskonaliło pod względem duchowym.
Aga - 2009-04-17
Coś jest w tych elektronicznych gadżetach... Tylko co kupić?? Kolejny wielki znak zapytania... Masz rację, trzeba pamiętać o tym, by dziecko znało wartość tego Dnia. Byłam w przykościelnym sklepiku i kupiłam kilka pamiątek idealnych dla komunisty.
Marek - 2009-04-16
Dzieci są teraz bardzo wymagające, czasy się zmieniają, coraz trudniej trafić w ich gusta. Największą popularnością cieszy się chyba jednak elektronika. Warto pamiętać, że zawsze do prezentu dobrze jest dodać coś, co będzie dziecku przypominać o duchowym znaczeniu tej uroczystości. Niech prezenty tego nie "przyćmią"- to rada dla nas rodziców;)
Twoje dziecko przystąpi w tym roku do Pierwszej Komunii, a ty nie wiesz jak je do tego przygotować? Musisz przede...
Twoje dziecko przystąpi w tym roku do Pierwszej Komunii...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub