Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak myć okna?
Jak myć okna?

Jak myć okna?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 
Każda gospodyni domowa ma z pewnością swój sprawdzony sposób na mycie szyb i okien. Czynność ta, choć wymaga trochę pracy, ma dla każdego duże znaczenie. Czyste szyby wpuszczają do środka więcej światła, a cały dom od razu staje się radosny i przytulny. Okna możemy myć przy pomocy różnorodnych, dostępnych w sklepach detergentów, ale także możemy skorzystać z nieco starszych, ale równie skutecznych sposobów, a do tego znacznie tańszych.
Woda, Sok z cytryny, Denaturat, Ocet, Amoniak, Stare gazety, Stare nylonowe rajstopy
1
Za mycie okien nie zabieraj się w zimny dzień, szkło jest wówczas delikatniejsze, kruche i może pęknąć. Zbyt duże słońce, również nie jest korzystne. Woda szybko wysycha, a na szybach zostają brzydkie smugi. Wykorzystaj do tej czynności pochmurny dzień.
2
W wiadrze wymieszaj 2,5 litra zimnej wody z 4 łyżkami soku z cytryny. Roztwór ten skutecznie usuwa wszelki brud z szyb. Skuteczna jest także mieszanina wody z octem lub denaturatem. Denaturat zapobiegnie zamarzaniu szyb w zimie. Można również stosować amoniak – 1 łyżka na 3 litry wody.
3
Do wody możesz dodać również kilka kropel gliceryny. Po tym zabiegu na umytych szybach nie będzie się tak łatwo osadzał kurz i brud. Zapobiegnie to także powstawaniu smug po deszczu.
4
Do mycia i polerowania okien użyj starych gazet. Są one znacznie tańsze od często używanych ręczników papierowych, a zarazem dużo skuteczniejsze. Farba drukarska zapobiega bowiem powstawaniu zacieków i smug.
5
Na szybach często pojawiają się smugi. Aby ułatwić sobie pracę i nie zastanawiać się, po której stronie się znajdują, możemy czyścic jedną stronę szyby od góry do dołu – pionowo, a drugą stronę od prawej do lewej – poziomo. Wówczas patrząc pod światło z łatwością stwierdzisz, po której stronie szyby znajdują się smugi.
6
Do polerowania szyb świetnie nadają się także stare nylonowe rajstopy. Nylon, dzięki swej strukturze, doskonale usuwa ze szkła wszelkie smugi.
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak wywabić plamy z długopisu?
Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?
Jak rozciągnąć jeansy?
Wskazówki
  • Farbę olejną z szyby, która została po malowaniu ram okiennych, bez trudu usuniesz za pomocą soli amoniakalnej
  • Zmywacz do paznokci bez trudu usunie z szyby lepkie ślady po taśmie klejącej
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Marta - 2013-07-24
Super porady !!! Ja bym jeszcze poleciła do mycia dr clean glass, szybko odparowywuje i jest niedrogi
grazyna2 - 2013-04-11
Clin - najlepszy środek do mycia szyb! Polecam- nie pozostawia smug i dobrze myje.
Okna - 2010-09-13
Mycie okien na terenie Chorzowa,Rudy Śląskiej i okolic...Tanio!!!Telefon kontaktowy:512-608-095
MadziaSz - 2010-07-23
Faktycznie stare rajstopy dają radę. Kiedyś podpatrzyłam to u sąsiadki i od tej chwili wprowadziłam w życie. Naprawdę są świetne do polerowania, polecam.
<p>Okna wyglądają najlepiej, jeśli czyszczone są regularnie, przynajmniej dwa razy do roku, od wewnątrz i na zewnątrz....
Jak myć szyby?
Okna wyglądają najlepiej, jeśli czyszczone są regularnie, przynajmniej dwa razy do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub