Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Mycie okien > Jak myć okna?
Jak myć okna?

Jak myć okna?

, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 
Każda gospodyni domowa ma z pewnością swój sprawdzony sposób na mycie szyb i okien. Czynność ta, choć wymaga trochę pracy, ma dla każdego duże znaczenie. Czyste szyby wpuszczają do środka więcej światła, a cały dom od razu staje się radosny i przytulny. Okna możemy myć przy pomocy różnorodnych, dostępnych w sklepach detergentów, ale także możemy skorzystać z nieco starszych, ale równie skutecznych sposobów, a do tego znacznie tańszych.
Woda, Sok z cytryny, Denaturat, Ocet, Amoniak, Stare gazety, Stare nylonowe rajstopy
1
Za mycie okien nie zabieraj się w zimny dzień, szkło jest wówczas delikatniejsze, kruche i może pęknąć. Zbyt duże słońce, również nie jest korzystne. Woda szybko wysycha, a na szybach zostają brzydkie smugi. Wykorzystaj do tej czynności pochmurny dzień.
2
W wiadrze wymieszaj 2,5 litra zimnej wody z 4 łyżkami soku z cytryny. Roztwór ten skutecznie usuwa wszelki brud z szyb. Skuteczna jest także mieszanina wody z octem lub denaturatem. Denaturat zapobiegnie zamarzaniu szyb w zimie. Można również stosować amoniak – 1 łyżka na 3 litry wody.
3
Do wody możesz dodać również kilka kropel gliceryny. Po tym zabiegu na umytych szybach nie będzie się tak łatwo osadzał kurz i brud. Zapobiegnie to także powstawaniu smug po deszczu.
4
Do mycia i polerowania okien użyj starych gazet. Są one znacznie tańsze od często używanych ręczników papierowych, a zarazem dużo skuteczniejsze. Farba drukarska zapobiega bowiem powstawaniu zacieków i smug.
5
Na szybach często pojawiają się smugi. Aby ułatwić sobie pracę i nie zastanawiać się, po której stronie się znajdują, możemy czyścic jedną stronę szyby od góry do dołu – pionowo, a drugą stronę od prawej do lewej – poziomo. Wówczas patrząc pod światło z łatwością stwierdzisz, po której stronie szyby znajdują się smugi.
6
Do polerowania szyb świetnie nadają się także stare nylonowe rajstopy. Nylon, dzięki swej strukturze, doskonale usuwa ze szkła wszelkie smugi.
Jak usunąć plamy z żywicy?
Jak usunąć plamy z lakieru do paznokci?
Jak pozbyć się zapachu stęchlizny z ubrań?
Jak usunąć żółte plamy z potu na ubraniach?
Wskazówki
  • Farbę olejną z szyby, która została po malowaniu ram okiennych, bez trudu usuniesz za pomocą soli amoniakalnej
  • Zmywacz do paznokci bez trudu usunie z szyby lepkie ślady po taśmie klejącej
Przeczytaj teraz: Jak myć szyby matowe?
 4.1/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Marta - 2013-07-24
Super porady !!! Ja bym jeszcze poleciła do mycia dr clean glass, szybko odparowywuje i jest niedrogi
grazyna2 - 2013-04-11
Clin - najlepszy środek do mycia szyb! Polecam- nie pozostawia smug i dobrze myje.
Okna - 2010-09-13
Mycie okien na terenie Chorzowa,Rudy Śląskiej i okolic...Tanio!!!Telefon kontaktowy:512-608-095
MadziaSz - 2010-07-23
Faktycznie stare rajstopy dają radę. Kiedyś podpatrzyłam to u sąsiadki i od tej chwili wprowadziłam w życie. Naprawdę są świetne do polerowania, polecam.
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą wydawać się czyste, ale w...
Jak umyć okno?
Okna, okna, okna, gdziekolwiek się nie odwrócisz, wszędzie zobaczysz okna. Okna mogą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub