Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak czyścić dywany?
Jak czyścić dywany?

Jak czyścić dywany?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (16 ocen)
Oceń 
Dywany zdobią domy i podłogi u każdego z nas. Jednak podczas jego użytkowania często może zdarzyć się jakaś niemiła niespodzianka i na dywanach pojawiają się plamy. Najskuteczniejszym sposobem na ich usunięcie jest szybkie działanie, ale jeśli to nie pomoże poniżej znajdziesz kilka sposobów na usuwanie plam z dywanów.
Woda mineralna, Pianka do golenia, Gąbeczka, Proszek do pieczenia i ocet, Talk, Bibułka lub papier toaletowy, Żelazko, Kostki lodu, Benzyna ekstrakcyjna
1
Świeże plamy na dywanie usuniemy najszybciej, gdy spryskamy je wodą mineralną. Po kilku sekundach, weź czysta gąbeczkę i wytrzyj plamę. Również szybkie działanie ma pianka po goleniu – wystarczy spryskać dywan, odczekać chwilkę i usunąć plamę zwilżoną czystą wodą szmatką.
2
Plamy starsze, już przyschnięte z łatwością usuniesz przy pomocy prostego sposobu, znanego już naszym babciom. Do litra ciepłej wody dodajemy 2 łyżki proszku do pieczenia i 3 łyżki octu – tak przygotowany roztwór wcieramy w dywan przy pomocy gąbki, a następnie starannie suszymy. Po plamach nie zostanie nawet śladu.
3
Plamy tłuste należy posypać obficie talkiem i pozostawić na ok. 24 godziny. Po upływie tego czasu talk starannie zmieść lub odkurzyć.
4
Co zrobić, gdy na dywan wylał się wosk? Rozwiązanie jest bardzo proste – na dywanie ułóż kilka warstw bibuły lub papieru toaletowego i przyłóż do nich rozgrzane żelazko nastawione na średnią temperaturę. Ciepło sprawi, że wosk lub parafina przejdzie z dywanu w papier i po plamie nie będzie śladu. W razie konieczności czynność te powtórz, pamiętając, by za każdym razem układać nowe warstwy papieru.
Jak wyczyścić wosk?
Jak usunąć plamy z farby do włosów?
Jak czyścić marmur?
Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak czyścić dywan?
 3.3/5 (16 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

oranje - 2012-01-17
Ja zdecydowanie polecam łatwiejsze sposoby - przetestowane przeze mnie. To Microvezel i CleanTex. Usuną każdą plamę i odświeżą kolor. No i nie narobimy się przy tym;)
Jesień, zima i wczesna wiosna to pory roku, podczas których najłatwiej nanieść do domu brud. Nasze buty są ubłocone...
Jak wyczyścić dywan z błota i soli?
Jesień, zima i wczesna wiosna to pory roku, podczas których...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub