Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak zwalczyć pchły u kota?
Jak zwalczyć pchły u kota?

Jak zwalczyć pchły u kota?

, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (227 ocen)
Oceń 
Walka z pchłami u kotów jest nieco trudniejsza niż w przypadku psów. Różnica polega na tym, że kota jest bardzo ciężko wykąpać (jest to niemal niemożliwe) a poza tym koty ciągle się wylizują - cały preparat owadobójczy zostanie po prostu przez kota wylizany i zjedzony. Poniżej przedstawiam kilka metod na pozbycie się pcheł z kociego futerka.
1
Krople przeciwko pchłom (np. krople Fiprex). Preparat przenika w głąb skóry, a następnie jest uwalniany na wierzch naskórka przez gruczoły łojowe. Krople należy nałożyć na skórę w takim miejscu, aby kot nie mógł sobie go wylizać. Najlepszym miejscem jest punkt zaraz za głową kota, troszkę powyżej łopatek. Sierść w tym miejscu należy rozchylić na boki, krople zaaplikować wprost na skórę i wmasować.
2
Jeśli chcesz pozbyć się pcheł u kota a nie chcesz kupować żadnych specjalnych preparatów wówczas zacznij dodawać do pokarmu kota drożdże. Drożdże nie są śmiertelne dla pcheł. Po prostu nie ohydnie dla nich pachną. Pchły przeniosą się do sąsiadów.
3
Dobrym rozwiązaniem jest kupić kotu obrożę przeciwpchelną. Dzięki niej kot będzie bezpieczny chodząc po piwnicach, krzakach i wylegując się w kurzu.
4
Po wytępieniu pcheł z kociego futerka dokładnie wysprzątaj cały dom a zwłaszcza miejsca w których kot najczęściej śpi. Pchły znoszą dużo jaj zatem jeśli nie posprzątasz i nie odkazisz wszystkiego lada moment twój kot znów będzie zamieszkany przez te pasożyty.

Podłogi umyj wodą z octem lub czystym amoniakiem. Możesz również spryskać podłogę i wszystkie kąty terpentyną a potem odkurzyć zwłoki pcheł. Jeśli chcesz pozbyć się pcheł i ich jaj z dywanu posyp dywan obficie solą, dobrze rozetrzyj i wetrzyj po czym odkurz.

Pamiętaj, po odkurzeniu podłogi wyrzuć worek - w innym przypadku pchły się w nim wylęgną i znów opanują mieszkanie.
Jak leczyć świerzb u kota?
Jak rozpoznać, że kot ma robaki?
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak pozbyć się łupieżu u kota?
Wskazówki
  • Jeśli nie jesteś pewien czy kot ma pchły sprawdź czy ma w sierści ich jaja. Jaja pcheł wyglądają jak małe czarne ziarenka ziemi. Jeśli jaja są, są z pewnością również pchły.
 1.8/5 (227 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (18)

szampony - 2014-04-07
Szampony nic nie dają. Szampony nie zabijają pcheł istniejących, tylko je otumaniają.
Obroże - 2014-04-07
Przecież obroże na pchły nic nie dają, każdy uczciwy weterynarz ci to powie. Takie obroże może funkcjonują przez pierwsze dwa dni, potem nie ma z nich żadnego pożytku.
marta - 2014-01-02
co za glupoty pisze jules obraze sa bezpieczne bo sa przystosowane dla kotow i nic im nie bedzie a jak sie gdzies zachacza to sa z takiego tworzywa ze sie urywaja pekaja drogie sa okolo 80zl.ale skuteczne.ja mam 2 koty.jeden ma tyle pchel juz 3 prepatat stosuje i nic jestem zalamana zostal posypany pudrem i mam go za 3 dni wykapac w specjalnym szamponie dla kotow i zobcze..to jakies mutanty
Jules - 2013-07-11
te preparaty do zakraplanie (jak wspomniany fiprex) czy spray'e są bardzo skuteczne i bezpieczniejsze niż obroże (na których kot może się nawet powiesić)
Ania - 2011-12-03
Stefan Vanessa prawdopodobnie jest jeszcze dzieckiem.
Moje dzieci w ten sposób pisały do 3 klasy podstawówki, wiem, że niektóre dzieci piszą tak jeszcze w klasie czwartej, więc wyluzuj. Za rok dwa samo jej przejdzie. pozdrawiam i zycze wytępienia pcheł. Czasami najłatwiej jest po prostu z kota pchły systematycznie wybierać i topić. Bardzo potrafi to zmniejszyc ich populację.
stefan - 2011-10-27
jak mozna tyle bykow w jednym zdaniu zrobic? masakra
vanessa - 2011-10-25
witam.jak morze cie to pomuszcie nie moge wytepic pchel u kota,kompie go co tydzien i czesale grzebieniem do zwierzat,tagrze urzywam krople na pchly!!!co mam robic bo niemam jusz pomyslow.dzienkoje
kocia mama - 2011-08-30
czy kocurki 3tygodniowe są za male na walkę z pchłami? boje sie ze jak naniose jakis srodek na ich futerko to ich mama wszystko wylize i ze to moze jej zaszkodzic
Sznapsi - 2011-07-04

czerwone-bordowe kropeczki to odchody pcheł, same pchły są raczej ciemniejsze ale bywa różnie. Dziwne że kotka drapie się teraz po użyciu kropel. Ogólnie to powinny one pomóc, jednak sprawdź czy kot nie ma na nie uczulenia.

eda - 2011-07-04
Właśnie dzisiaj zauważyłam u koto pchły są dzwinę troche bo o bordowym koloże i skaczą... kupiłam krople i kotka zaczeła sie bardzo drapać czy to źle??
Sznapsi - 2011-02-14
do ALGIDKA25: Weź kilka tych jajeczek i kota do weterynarza. Wet zbada czy to jajka pcheł czy tasiemca. Posłanie kota wyrzuć, wszystko dokładnie odkurz. Dobrze by było odkurzyć następnie odkurzaczem parowym - usuwa zarazki, bakterie i nie potrzeba do niego chemii.

Jeśli chodzi o sprzątanie jaj pcheł bez chemii to tak jak w artykule wyżej:
"Podłogi umyj wodą z octem lub czystym amoniakiem. Możesz również spryskać podłogę i wszystkie kąty terpentyną a potem odkurzyć zwłoki pcheł. Jeśli chcesz pozbyć się pcheł i ich jaj z dywanu posyp dywan obficie solą, dobrze rozetrzyj i wetrzyj po czym odkurz.
Pamiętaj, po odkurzeniu podłogi wyrzuć worek - w innym przypadku pchły się w nim wylęgną i znów opanują mieszkanie."
ALGIDKA25 - 2011-02-11
SLUCHAJCIE!MOJ KOTEK NIE MA JUZ PCHEL ALE ZOBACZYLAM W JEGO SIERCI I NA POSLANIU JAJECZKA !DOKLADNIE MALE BIALE KULECZKI ALE ICH JEST POPROSTU MNUSTWO!!!CO ROBIC ?JAK NIE ZAPCHLIC MIESZKANIA I USUNAC TO PASKUDZTWO?A CHA DODAM JESZCZE ZE MAM SYNKA PRAWIE CZTERY LATKA I JEST CHORY NA ASTME TAK ZE WZZYSTKIE CHEMIE TU SIE NIE SPRAWDZA!PLEES HELLP ME:)
beta - 2010-09-26
Chyba mała pomyłka wkradła się do wskazówek. Małe czarne ziarenka wyglądające jak drobne grudki ziemi to są odchody pcheł i często przyklejone są do sierści. Jajeczka pcheł są biało-szare, regularnego kształtu małe kuleczki. Łatwo wysypują się z sierści i w ten sposób się roznoszą. Wyglądają jak drobniutki piasek. Pozdrawiam
klaudusia11100 - 2010-08-05
Musze wypróbować ale rady są bardzo przekonujące ;)
magdaMa - 2010-07-13
Moje koty chodzą w obrożach na pchły jednak raz w roku chodzę z nimi do weta gdzie mają wcierany w kark jakiś płyn przeciwko pchłom.
Prawdopodobnie w sklepach spotkasz już produkty na których jest napisane, że są one zupełnie naturalne. Po co je...
Jak używać naturalnych produktów do czyszczenia?
Prawdopodobnie w sklepach spotkasz już produkty na których...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub